Toevallig afgelopen weekend de metalen band van mijn zoons 36mm Prodiver vervangen voor rubber, en ik vermoed dat die vergelijkbaar is.
Kwaliteit is best OK (beetje á la Seiko) en inderdaad hollow endlinks.
Maar dit model smeekt gewoon om chocolade-bruin leder. Of suède, maar dan een beetje verweerd.
Die bandjes van de standaard Pro-Diver zijn inderdaad vergelijkbaar met Seiko. Ik heb weleens de reserve collectie gehad, ook op metaal. Die hebben massieven endlinks en de afwerking overstijgt die van Seiko (althans wat ik tot nu toe van Seiko heb gehad).
Mensen dragen horloges wel heel close bij hun hand.
Ik draag normaal altijd Garmin en voor een goede hartslag meting moet je meer op je arm (verder omhoog) dragen dan deze jongen in het filmpje doet.
Oeh geen idee. Mijn Barton strap is al een tijdje onderweg vanuit VS. Staat ook ergens stil daar dus het kan nog even duren. Ik las op FB en in de reacties van een filmpje van the urban gentry dat een hoop erg positief waren over dit bandje. Siliconen bandjes trekken volgens mij altijd wel wat meer stof aan dan rubber.
Ik vind dit een gewaagde claim. Wat is “Seiko”? Seiko maakt horloges van 50 euro tot 5000 euro.
Afhankelijk van het prijsniveau krijg je een andere band.
Seiko maakt echt hele, hele goeie banden hoor.
Invicta is niet slecht, maar je moet ze dan niet vergelijken met een top-Seiko band. Dan leggen ze gewoon het keihard af.
Je gaat een Seiko van 5000 euro niet vergelijken met een invicta van 300 euro ofzo… ik heb zelf ervaring met Seiko’s rond de 500 euro. Data armer vergelijk ik het.
Ik maakte die vergelijking, en @Chillekasper beaamde dit.
Ik doelde op de band van een vijfje.
De Premier Perpetual die ik eens had had een fijnere band, maar niet heel veel fijner…
Al had die laatste wel solid endlinks, als in het me goed herinner.
Met Grand Seiko-banden kan ik inderdaad geen vergelijking maken.