Inkoopactie Invicta Pro Diver 1953 ref. 31290 (update in post 2236)

Wat is de maat en de dikte van het saffierglas ? En moet dan de insert er af ?

Ik zoek ook nog iemand die dat voor een prikkie wil doen.

1 like

Is dat ver genoeg?

2 likes

Diameter 31,5 mm (SKX maat)
Bezel hoeft er niet af

Ik heb een aantal geprobeerd, maar de standaard double domed geeft het meest authentieke effect. De vlakke variant geeft weinig verschil en de “top hat” is overkill qua vintage look (voelt op Nato ook wat “top zwaar”)

@Aircooled Bedankt voor de tip :+1:

3 likes

Ik doe ook graag mee. Saffier staat hem goed.

Mannen toch, 1953, bestond er toen al saffier horlogeglas?

3 likes

Nee.

1 like

Ik bestond zelf ook nog niet.

3 likes

Toen werd alles nog vastgeplakt met een speciale substantie, bestaande uit een combinatie van varkensvet en graanjenever, welke voorgekauwd werd door vroomse huisvrouwen in dorpse klederdracht.

Hmmm
 doe mij dan toch maar een lekker strak nieuwerwets saffierglaasje in een kunststof rubber ringetje :smile:

4 likes

In 1953 werd saffier nog niet gebruikt, maar een “open” bodem in een duikhorloge? Ongehoord!


En we blijven genieten :wink:

13 likes

Zeker weten. Met of zonder saffier.

Ik kan me het niet herinneren😀, m’n vader had een plexiglaasje en eigenlijk vind ik dat nog steeds mooier.

3 likes

En mijn vader had niets met strak rubberen dingen :scream:

4 likes

Haha, waren die er toen al😀?

2 likes

De originele Invicta pro-diver 1953 band heb ik vervangen voor een Invicta 8926OB band met gepolijjste middenlinks. Die had ik nog ergens liggen uit een ander Invicta avontuur. Draagt robuuster en de vouwsluiting is beduidend van betere kwaliteit :rofl: maakt de 1953 kompleet
mischien nog een setje mercedes wijzers dan is ie klaar. Greets nitraM

5 likes

Ik vind mercedes wijzers echt lelijk en ben erg blij met dit setje, past veel beter en staat best wel ingetogen.

3 likes

Op 2 meter afstand lijkt het nu al een Rolex, laat die wijzers maar zitten :sunglasses:

1 like

Je hebt eigenlijk wel gelijk :fu: laat me iets teveel mee slepen door al die nieuwe modificaties :grinning:

de mijne is gisterenmiddag toch aangekomen
en was eigenlijk pas voor dinsdag beloofd.

3 likes