Inkoopactie: Jaeger-LeCoultre

Beste forumlieden,

ik heb nu zo onderhand bijna de hele collectie uit de deur gedaan en ben dus weer goed op weg om een collectie op te bouwen. Deze zal onder andere bestaan uit (enkele) JLC’(s).

Sommige zal ik 2ehands moeten kopen (uit productie genomen, Ultra Thin), en een enkeling kan ik gewoon níeuw in de winkel kopen. Aangezien er de laastste tijd best veel nieuwe JLC aanwinst zijn;

-Squid met z’n vintage
-Hein met z’n Master Compressor
-Master Fan met z’n vintage
-Edgar met z’n vintage en Master
-Ik en m’n Reverso

dacht ik dat het misschien interessant is om voor de *serieus geinteresseerden een inkoopactie op te zetten. Het gaat meestal niet om ‘peanuts’ dus elke korting is mooi meegenomen, nou wordt er meestal al wel standaard korting gegeven, maar met een groep is zoiets natuurlijk helemaal mogelijk, lijkt mij! :smiley:

*serieus geinteresseerde:

  • een willekeurig JLC model al langer op de wishlist en nu met de inkoopactie misschien toch maar eens overgaan tot koper
  • niet alleen de wensen, maar ook de financien hebben om mee te kunnen doen

Ik zat zelf te denken aan minimaal 5 man. Heb er momenteel 3 (mijzelf meegerekend), als datum om tot eventuele aankoop over te gaan is medio April/Mei, rond deze tijd krijgen veel mensen vakantiegeld, belastigteruggaaf, zakgeld van hun vrouw, etc. Er is dus nog tijd om te sparen!! :wink:

Mocht je interesse hebben, maar denken; ach, dat zie ik tegen die tijd wel, laat het me dan nu iig weten, zodat ik een btje de animo kan peilen. Er zullen er altijd wel wat bij of afgaan van de lijst.

Zou je graag meer willen weten, over de actie of over wat anders, of wil je je melden voor de inkoopactie, laat het me weten, via PM of via dit topic. :slight_smile:

kun je een beetje een prijsindicatie geven voor een automaat ?
groet, frank.

Hallo Frank,

ik snap je vraag niet helemaal. :slight_smile:

Prijzen van JLC’s zijn gewoon te vinden op internet, kan je toch niets vinden, dan is hier een mooi overzichtje;

http://www.thewatchquote.com/List-Price-and-tariffs-for-Jaeger-LeCoultre-watches-No_56.htm

Ik mag hopen dat voor de rest van het forum dit topic wel duidelijk is? :wink:

De prijzen op genoemde site liggen m.i. hoog! Zag dat de ultra Thin in staat Eur 3850,- kost en dat is pakweg Eur 800,- duurder dan elders (via vertrouwde leverancier) mogelijk is. Zal dus voor de andere modellen ook wel gelden.

hcptdg Schreef:

De prijzen op genoemde site liggen m.i. hoog! Zag
dat de ultra Thin in staat Eur 3850,- kost en dat
is pakweg Eur 800,- duurder dan elders (via
vertrouwde leverancier) mogelijk is. Zal dus voor
de andere modellen ook wel gelden.

Hans, als je goed had gekeken had je gelezen dat dit officiele listprijzen zijn, vandaar dat ze wat duurder zijn. Zo duur horen ze namelijk te zijn nieuw als je ze officieel in de winkel haalt zonder korting… vandaar.

sorry,
ik was in de veronderstelling dat je voor één specifiek model ging.
groet, frank.

Dag Frank,

nee, het gaat in principe om íeder gewenst model. Dat kan dus zijn een Reverso, een model uit de Master collectie of misschien een horloge voor je vrouw/vriendin…

En wat prijzen betreft, ik geloof dat de goedkoopste begint bij 3.000euro, oplopend tot … vul maar in! :smiley:

Graag hoor ik het nog van je.

Jaap-Wim

Frank, je hebt een PB.

De JLC shop in Rotterdam (tussen de Doelen en Hilton) sluit aan het einde van dit jaar de winkel in Rotterdam.
De kluizen moeten leeg, kortingen van 35% (en verder onderhandelbaar)

Mijn favoriet een GMT hadden ze niet … grrrrr

succes
Rob

Hoi Rook,

waar zit deze winkel? De enige JLC dealer die ik me voor de geest kan halen in R’dam is Bonebakker, maar die zit niet tussen Hilton (en de Doelen, wat dat ook moge zijn).

Ben wel benieuwd, misschien vd week even een kijkje nemen! :smiley:

Jaap Wim je hebt helemaal gelijk, t’is Bonebakker maar hij zit toch ech wel tusssen de Doelen en Hilton aan de Kruiskade. Vanaf Coolsingel Kruiskade in lopen dan aan de linker kant Cartier en aan de rechter kant al het moois.

Je kent de Doelen niet ??? daar treden altijd wereld beroemdheden op zoals … hmmm kan er even niet op komen.

Rozenberg trio bijvoorbeeld :smiley:

Maar inderdaad, de lokatie is prima omschreven, toch eens wat vaker in die mooie stad gaan kijken JW :wink:

Ruud

Heb ze even gebeld. Nog maar twee JLC in voorraad, 1 damenmodel en een Reverso Sport, haast U!

Okay mensen, hier even wat concrete dingen op een rijtje. Ik zal vanavond de 1e serieuze mailtjes de deur uit doen. Dit is hoe het proces ongeveer zal verlopen;

  1. vanf nu t/m Zaterdag 24 Februari 2007 kan iedereen die geïnteresseerd is zich aanmelden. Graag hierbij vermelden om welk horloge het gaat (liefst met serienummer) en welke combinatie je wilt (staal of goud, leren of stalen band).

2 als dan definitief is wat de korting zal zijn, hoeveel mensen ermee doen etc. kan er een aanbetaling (of het hele bedrag ineens) gedaan worden. Dit zal ong. 10% gaan bedragen. Dit kan t/m Zaterdag 31 Maart 2007!

  1. als alle betalingen binnen zijn zal er over worden gegaan tot bestelling van de goederen. Gem. levertijd is ong. 2-4 weken (maar dit is nog toekomstmuziek).

  2. als de horloge’s eenmaal binnen zijn zal er de mogelijkheid zijn je horloge op te halen of op te laten sturen. Ook geschied hiermee de laatste betaling zodat alle horloge’s betaald zijn.

Dit lijkt mij een vrij duidelijk overzicht voor iedereen die geïnteresseerd is. Als er nog vragen zijn omtrent de actie of reacties, graag hier of via een PB reageren.

Hallo JW!

Goed initiatief!
Maar de JLC Ultra Thinn is en blijft volgens mij gewoon leverbaar. (Misschien de zwarte niet). Wel zijn er andere modellen die uit productie gaan, maar dat is nog niet helemaal duidelijk. Kom op allemaal, een JLC voor weinig!

Ik doe mee overigens :slight_smile:

hans cp

Even een onbeschaafd schopje hoor. :oops:

Als er nog mensen interesse hebben, laat het me maar weten. De 1e prijslijst is al binnen, zaterdag ga ik met de andere organisator naar een andere juwelier en er is ook nog een 3e mogelijkheid.

Kortom, we zijn druk bezig om het allemaal te regelen! De mensen die me een PM hebben gestuurd laat ik het na Zaterdag ff weten hoe het er tot dusver voor staat.