Inkoopactie/korting banden, etc.?

Hallo allemaal,

Met enige regelmaat bestel ik banden, etc. bij http://www.uhrenarmband-versand.de en aangezien ik binnenkort weer wat ga bestellen, dacht ik eraan om in het kader van de inkoopacties om wellicht iets te organiseren voor meerdere forumleden.

Ik heb reeds per mail contact opgenomen hen en zij staan positief tegenover het idee. Het behoeft enkel verdere uitwerking, aangezien het natuurlijk iets anders zal lopen als met horloges. Dit komt enerzijds omdat een nieuwe band nog meer aan “eigen smaak” onderhevig is en daardoor een keuze voor 1 band niet zinvol, daarnaast praten we over een combinatie van veelal kleinere bedragen voor verschillende producten met verschillende marges.

De optie die daar nu ligt is om naar eigen wens te bestellen en hier een “forumkorting” van beperkte houdbaarheidsdatum op te verlenen. Hierbij staat het programma van http://www.uhrenarmband-versand.de ter beschikking wat naast leren en stalen banden ook bestaat uit gereedschap, batterijen, horloges, etc. Nogmaals: de kortingspercentages per productgroep staan nog ter discussie, afhankelijk van de aanpak.

Het eerste (en meest simpele) voorstel wat er ligt ziet er als volgt uit:

  • Ik stuur een lijst van “deelnemers” richting http://www.uhrenarmband-versand.de
  • Elke deelnemer krijgt (via zijn privémail) een eigen login, waarbij ook de korting direkt verwerkt wordt
  • De firma verwerkt, verpakt en verzendt elke bestelling separaat naar de deelnemer

Het tweede voorstel vergt wat meer initiatief:

  • Ik stuur een lijst van “deelnemers” richting www.uhrenarmband-versand.de
  • Elke deelnemer krijgt (via zijn privémail) een eigen login, waarbij ook de korting direkt verwerkt wordt
  • De firma verwerkt administratief elke order per deelnemer, echter er wordt 1 doos naar 1 adres
    toegezonden, alwaar de banden op te halen zijn of vanwaar ze te verzenden zijn.

Het eerste voorstel heeft als nadeel dat ze minder korting kunnen geven vanwege de handling die ze eraan hebben (alles apart verpakken, verzendkosten, etc.). Het voordeel is echter dat je direct hetgeen krijgt wat je besteld en niet hoeft te reizen c.q. alsnog porto moet gaan betalen aan degene die het organiseert.

Het tweede voorstel heeft als voordeel dat je meer korting krijgt, echter het nadeel is dat dit wellicht wordt opgeheven door de eigen kosten van reistijd c.q. porto. Daarnaast zijn het geen wereldschokkende bedragen die te verdienen zijn.

Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar het een-op-een contact van elke deelnemer met de firma zelf.

Tot nu toe is dit een peiling en zijn er (nog) geen kortingspercentages bekend. Dit hangt uiteraard af van het aantal deelnemers en de constructie die we overeenkomen.

Graag zou ik deze week (t/m zondag) een reactie willen zien van een ieder die mee wil doen. Op basis daarvan kan ik weer met de firma verder communiceren.

Bedankt,

Marco

P.S. Voor degene die het zich afvragen: ik heb geen persoonlijke banden, belangen, etc. bij deze firma. Het leek me enkel een leuk initiatief :wink:

1e optie lijkt mij het handigste …
leuke actie en ik zal het in de gaten houden (tu)

Marco,

Leuk initiatief, ik wil meedoen! (of wil je PB?)
gr,

Ik zoek nog een leuke leren band voor de Spatiographe…

Leuke actie, ik wil er wel wat nato’s bestellen. Weet iemand of die leren nato’s van 11.45 EUR wat zijn?

Goed idee, en ja ik wil mee doen.

Leuk dat het zo positief ontvangen wordt :)-D

Ik zal aan het eind van deze “peiling” een post openen met daarin de benodigde gegevens die je dan per pb of mail kunt sturen. Deze verwerk ik in een simpele excellijst die dan doorgezonden wordt naar http://www.uhrenarmband-versand.de

Ik doe ook mee.

Mooie actie, ik wil ook meedoen. En als ik alvast mijn voorkeur uit mag spreken; voorstel 1 spreekt mij aan.

Ik koop hier bijna al mijn bandjes. Ik hou dit ook wel even in de gaten. Begrijp er nog niet veel van. Moeten we allemaal op één bepaalde datum bestellen?

Vooralsnog is de insteek dat de degene die meedoen een mail krijgen met een eigen code. Deze “forum-code” kun je 1x opgeven VOOR een afgesproken datum (dus je hoeft niet met z’n allen op 1 dag te bestellen).

Ofwel:

  • in 1 bestelling kun je verschillende artikelen bestellen
  • de code is te gebruiken tot … - … - 2010

Bij een 2e bestelling of bestelling na deze datum, krijg je geen korting meer.

Voor de goede orde:

Dit is de voorronde voor het bepalen van het aantal deelnemers en dus ook het kortingspercentage c.q. of het überhaupt de moeite waard is voor de firma hierin mee te gaan. Vooropgesteld, ze staan positief in het idee, maar als straks blijkt dat er een lijstje met “slechts” 5 deelnemers is, dan houdt het natuurlijk op. (Vooralsnog gaat het de goede kant op ;))

Ik vind dit wel een goed idee.
Koop ook regelmatig banden hier en ben er tevreden over.
Optie 1 lijkt mij ook het beste.
Leuk initiatief :slight_smile:

Ik doe mee

Ik wil wel, liefst optie 1.
Had net een bestellijstje bandjes en gespen bijeengeharkt, komt prima uit!

ik doe ook graag mee

me too!! En dan het liefste optie 1

Bandje met korting kan nooit kwaad.

Ik doe mee

HarR

ik doe ook mee
ook optie 1

Ben daar al langer “klant”, goed spul en goede service.
Ik doe dus ook graag mee.

groets,

rombo319

Leuk initiatief.

Ik wil er ook wel aan mee doen.(tu)