Hallo allemaal,
Met enige regelmaat bestel ik banden, etc. bij http://www.uhrenarmband-versand.de en aangezien ik binnenkort weer wat ga bestellen, dacht ik eraan om in het kader van de inkoopacties om wellicht iets te organiseren voor meerdere forumleden.
Ik heb reeds per mail contact opgenomen hen en zij staan positief tegenover het idee. Het behoeft enkel verdere uitwerking, aangezien het natuurlijk iets anders zal lopen als met horloges. Dit komt enerzijds omdat een nieuwe band nog meer aan “eigen smaak” onderhevig is en daardoor een keuze voor 1 band niet zinvol, daarnaast praten we over een combinatie van veelal kleinere bedragen voor verschillende producten met verschillende marges.
De optie die daar nu ligt is om naar eigen wens te bestellen en hier een “forumkorting” van beperkte houdbaarheidsdatum op te verlenen. Hierbij staat het programma van http://www.uhrenarmband-versand.de ter beschikking wat naast leren en stalen banden ook bestaat uit gereedschap, batterijen, horloges, etc. Nogmaals: de kortingspercentages per productgroep staan nog ter discussie, afhankelijk van de aanpak.
Het eerste (en meest simpele) voorstel wat er ligt ziet er als volgt uit:
- Ik stuur een lijst van “deelnemers” richting http://www.uhrenarmband-versand.de
- Elke deelnemer krijgt (via zijn privémail) een eigen login, waarbij ook de korting direkt verwerkt wordt
- De firma verwerkt, verpakt en verzendt elke bestelling separaat naar de deelnemer
Het tweede voorstel vergt wat meer initiatief:
- Ik stuur een lijst van “deelnemers” richting www.uhrenarmband-versand.de
- Elke deelnemer krijgt (via zijn privémail) een eigen login, waarbij ook de korting direkt verwerkt wordt
- De firma verwerkt administratief elke order per deelnemer, echter er wordt 1 doos naar 1 adres
toegezonden, alwaar de banden op te halen zijn of vanwaar ze te verzenden zijn.
Het eerste voorstel heeft als nadeel dat ze minder korting kunnen geven vanwege de handling die ze eraan hebben (alles apart verpakken, verzendkosten, etc.). Het voordeel is echter dat je direct hetgeen krijgt wat je besteld en niet hoeft te reizen c.q. alsnog porto moet gaan betalen aan degene die het organiseert.
Het tweede voorstel heeft als voordeel dat je meer korting krijgt, echter het nadeel is dat dit wellicht wordt opgeheven door de eigen kosten van reistijd c.q. porto. Daarnaast zijn het geen wereldschokkende bedragen die te verdienen zijn.
Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar het een-op-een contact van elke deelnemer met de firma zelf.
Tot nu toe is dit een peiling en zijn er (nog) geen kortingspercentages bekend. Dit hangt uiteraard af van het aantal deelnemers en de constructie die we overeenkomen.
Graag zou ik deze week (t/m zondag) een reactie willen zien van een ieder die mee wil doen. Op basis daarvan kan ik weer met de firma verder communiceren.
Bedankt,
Marco
P.S. Voor degene die het zich afvragen: ik heb geen persoonlijke banden, belangen, etc. bij deze firma. Het leek me enkel een leuk initiatief