UPDATE Inkoopactie Precista PRS-18 | sailcloth banden

Om het topic over de HFLE’s niet langer te vervuilen start ik een nieuw topic over mijn beoogde inkoopactie van een interessant horloge.

Idee: we verzamelen minimaal 25 HF-leden, die zich ineens inschrijven voor dit (standaard) horloge. Ze zijn op voorraad en kunnen binnen afzienbare tijd (dagen/weken) geleverd worden.

Mijn contact loopt via Eddie Platts, de eigenaar van www.timefactors.com. Dit Engelse horlogebedrijfje heeft al vele succesvolle modellen gelanceerd en staat bekend om een erg goed prijs-/prestatieverhouding. Eddie heeft erg goed over dit model nagedacht, kijk maar naar de specs hieronder.

Eerst feauteaux. Ploaties, afkomstig van TimeFactors.com

En niet te vergeten een “babe shot”, het horloge is dus ook geschikt voor coole meiden @Nathalie1 :smile:

Website
http://www.timefactors.com/precistaprs18cosc.htm

Specs

  • ca. 41mm diameter zonder kroon
  • 39mm bezeldiameter, 120 clicks
  • 47mm lug-to-lug
  • ca. 12,5mm dik
  • draaibare bezel (1 richting met 120 clicks) met aluminium insert
  • 20mm lug width
  • drilled lug holes
  • gestraalde hardware 316L stainless steel
  • ETA quartz met COSC-certificaat
  • battery life 68 maanden (bijna 6 jaar dus)
  • NSN (voor de burgers onder ons: Nato Stock Number, oftewel een officieel NATO-certificering)
  • 300m waterdicht (30ATM)
  • Swiss Super-LumiNova C3 (de goede soort die lang nagloeit)
  • antimagnetisch tot 4800 A/m
  • geschroefde, solid caseback met ruimte voor additionele en/of andere gravures
  • geschroefde kroon (6mm diameter)
  • 3mm dik saffierglas met AR-coating aan de onderzijde
  • grijze NATO
  • semimatte zwarte dial zonder datum
  • travel case voor 2 horloges
  • made in Switzerland
  • 2 jaar garantie
  • winkelprijs €280
  • HF-prijs: €230 dus €50 korting
    (let op: ik krijg alles in GBP (Britse Ponden) aangeboden, dus een paar € meer of minder door fluctuaties in de wisselkoers Euro > Pond zou kunnen. Kan ik niks aan doen).
  • modificaties: geen, het standaardhorloge wordt geleverd zonder enige opsmuk of poespas

Belangrijk: het betreft hier een inkoopactie en geen HFLE. Er komt dan ook geen verwijzing naar HorlogeForum en/of HFLE.

Procedure
Inschrijven: via PB (uitdrukkelijk niet in dit topic)
Bouwnummers: random, geen voorkeur mogelijk
Deadline inschrijvingen via PB: zondagavond 10 juni 22:00 uur. Dit is al erg snel, maar als je serieuze interesse en wat spaargeld hebt, heb je als horlogefreak meestal maar 10 minuten nodig lijkt mij. Bovendien: des te sneller we dit regelen, des te sneller we ze hebben. Hopelijk nog vóór onze zomervakanties!
Betaling: per bank aan mij privé (bankgegevens krijg je via PB als je je inschrijft)

Go / no go: ik heb minimaal 25 betalende kopers nodig. Zijn het er minder, dan krijgt iedereen zijn/haar volledige inleg terug. Ik heb hier voldoende referenties en ben lid sinds 2003.

Levering: ze liggen op voorraad. Zodra alle betalingen binnen zijn, geef ik Eddie de order. Reken dat het hierna nog 1-2 weken duurt voordat ze in NL zijn.

Verdeling: op een nader af te stemmen locatie en tijdstip, centraal in Nederland, onder het genot van een hapje/drankje. Niks bijzonders, gewoon gezellig samen in één hok.

Tot slot: zouden jullie dit topic niet willen vervuilen met met off-topic reacties alsjeblieft? Dan houden we het hier overzichtelijk. Met name leuke GIFjes en meningen

Dank jullie wel en nu maar hopen dat er zich minstens 24 (want ik doe sowieso mee natuurlijk) andere HF-leden zich melden!

Groetjes en zou super zijn als dit lukt!!!

Hans

50 likes

Heel cool met die 50 EUR korting, ik doe graag mee :slight_smile:

1 like

Inschrijving luid & duidelijk ontvangen Andy, gaaf, dank!

23 to go.

Gr. Hans

:+1:t4:

1 like

Leuk initiatief. Helaas kan mijn OCD niet tegen asymmetrische kasten.

4 likes

En weer een inschrijving. 22 to go. Als dit zo doorgaat komen we er wel!

Mooie actie Hans, maar waarom niet wel voor een limited edition (geen HFLE als dat niet mag/kan) gaan en er mogelijk wat bijzonders van maken? Niet vanwege het (Nederlandse) oranjegevoel hoor en excusé de crappy graphics. Maar met bijvoorbeeld zoiets krijg je misschien een horloge dat buiten de grote grijze massa valt met een knipoog naar enkele bekende oranje duikhorloges uit het verleden. Just an idea!

1 like

Ik snap je, maar deze keer geen HFLE. Gewoon een inkoopactie. HFLE’s mag een ander doen deze keer :wink:

1 like

En 21 to go.

Arme @louis

Het is wel de nieuwe batch toch? (Nog een ovb Hans, maar ik heb hem pas 4x gehad, dus 5x is…)

2 likes

Ik doe mee!! :grin:

1 like

Het is de batch die Eddie momenteel op voorraad heeft en het is het exacte horloge dat op de site staat.

1 like

Denk er rustig over na, het is nog geen zondagavond 10 uur :wink:

En 20 to go.

Ik zat gisteren toevallig te kijken naar de CWC diver die hier exact op lijkt. De CWC is echter 6 keer zo duur. Dus dit is een perfecte inkoopactie. Mooie prijs voor een toolwatch als je de specs bekijkt.

1 like

Ik zag hem ook! Erg leuk, veel geschiedenis maar qua prijs totaal geen match voor de PRS.

Heb wel zin om op verlof in Italie lekker onbezorgd met deze in het zwembad te kunnen plonzen :fairy:
Eens wat anders dan mijn gebruikelijke niet meer waterdichte vintage rommel :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Gaat dat overigens goed samen, water en zo’n natootje?

7 likes

:joy:

1 like

Niet echt. Nato wordt kletsnat, maar droogt relatief snel. Er kan ook rubber op hè. Leuke Isofrane, Obris Morgan of iets wat hierop lijkt.

1 like

Lekker vlotte actie zo hoor! Ik heb totaal geen toolwatch nodig… maar ben t toch aan het overwegen… :wink:

2 likes