Komt er een HFLE 2022?

Je kent de prijs van dit horloge?

4 likes

Haha jij hebt mijn “het is bijna Sinterklaas en Kerst dus het moment om te dromen” boodschap niet door? Nee, zonder dollen afgezien van de prijs zou het leuk zijn om een Nederlandse horlogemaker als uitgangspunt te nemen én te mikken op iets unieks/speciaals. Dat vond ik zelf zo geslaagd aan de HFLE van DWW

4 likes

Ik zal dit idee voorleggen. Is misschien wel net zo handig, zoals Hans @Motormuis ook al aangeeft.

1 like

In 2015 was ik betrokken bij de eerste zelfontworpen en zelfgemaakte HFLE, de P1lot One. Dat die voor €500 lukte is tot op de dag van vandaag een mirakel, dat gaat nooit meer lukken binnen de financiële limieten. Later was ik met een Subdelta als merk zelf kandidaat voor 2019, dat kon al bijna niet uit.

Maar… de mirakels zijn de wereld nog niet uit.

4 likes

Kijk, daaruit blijkt dus dat ik aan het dromen was… thanks for the reality check :sweat_smile:

1 like

En de Precista PRS-18 niet te vergeten.

3 likes

Dromen mag en moet!

1 like

Ik wil er wel 1 hebben :scream:

5 likes

Jemig wat een geld. Een compliment dit :laughing: ik was o.a. penningmeester en we hielden als HFLE-groep €2,70 over. Precies genoeg voor wat snoep. Those were the days.

14 likes

Van ver voor mijn tijd, maar die is toch ook wel erg gaaf zeg!

2 likes

Je weet ook dat Delft Watch Works een submerk is van Holthinrichs? Geen idee of hij voor de tweede keer wil meewerken :wink:

1 like

Nondeju, dat wist ik dus niet!! En ik maar denken dat Delft het epicentrum van horlogeNL was haha :sweat_smile:

3 likes

Oh misschien is het dat ook wel hoor :joy:

1 like

Ik denk niet dat @crusial het gaat worden. Yvo recent nog gevraagd of hij het alsnog zou doen nu het geen HFLE werd, maar hij heeft het (terecht) erg druk met Staudt als merk.

Maar wellicht geen HFLE 2022, maar een forumbrew (ipv homebrew) limited? Met een paar man specs afstemmen, vooraf laten kopen zoals HFLE, produceren en afleveren? Er hoeft geen HF op te staan toch?

Ik heb Jur een PB gestuurd en hij heeft mij netjes geantwoord. Dat zolang de vorige HFLE nog niet is uitgeleverd er geen nieuwe wordt opgestart. Omdat anders alles door elkaar gaat lopen, en het een puinhoop wordt.

Brunmontagne heeft een probleem met de levering van de stalen banden, die volgens mij in januari worden verwacht. Dus ik ben bang dat we nog even geduld moeten hebben met onze initiatieven

8 likes

Dat is dan meteen duidelijk! Bedankt voor het vragen. Dan lijkt een inkoopactie het enige alternatief op redelijke termijn.

1 like

Zowel met RZE en Halios contact gehad. RZE geeft aan dat er min 50 stuks besteld moeten worden. Op dit moment zijn ze wel druk met het nieuwe model Fortitude. Een HFLE moet passen in een batch. Welk model de volgende is, wordt besproken en binnenkort teruggekoppeld.
Ook met Baltic contact gezocht, maar die hebben waarschijnlijk wat beters te doen.
Maar als er niks duidelijk wordt ga ik er voorlopig ook geen tijd meer in steken.

7 likes

Zie post hierboven, er is nu wel duidelijk dat een nieuwe HFLE pas mag wanneer de vorige helemaal is afgerond.

1 like

@Brunmontagne een beetje gas op die lollie, anders gaan we je nog arie noemen.

17 likes

:laughing: