Inkoopaktie III (hoe nu verder)

Ik wil niet een hele discussie aanwakkeren, maar aangezien de stemmen nogal verdeeld zijn en ik eerlijk gezegd denk dat het aantal daadwerkelijke kopers per merk zal tegenvallen (in vergelijking met de hoeveelheid stemmen), het volgende:

Mogelijk is het merk Ollech & Wajs wat. Zwitsers (zover ik weet) en volgens mij kwalitatief goed. Op Gnomonwatches, een van hun online kanalen, zijn de prijzen van verschillende duikers 330$ = 230 euro; tevens zijn er enkelen tussen de 400$ (280 euro) en 440$ (307 euro).

Stel je kiest voor een model van 230 euro, dan kom je met korting uit op een bedrag onder de 200 euro (als ze korting geven of course). Ik denk dat dit best interessant is voor een duiker met een ETA 2824 en mogelijk een leuk aantal kopers oplevert.

Ik moet wel toegeven dat ik geen groot fan ben van de wijzerplaten van de goedkopere modellen, maar misschien valt er iets te regelen dat we een andere wijzerplaat kunnen kiezen. Dan gaat het overigens wel meer in de richting van een forum limited edition.

Als er daadwerkelijk animo voor is en iedereen er achter staat wil ik best contact opnemen met het merk om de mogelijkheden de bespreken (wanneer ik terug ben uit spanje).

http://www.gnomonwatches.com/Ollech&WajsDiversAll.html

informeren kan altijd.

G.J. Schreef:

Doe maar 1 x de M199S met sambal en kroepoek.:wink:

Volgens mij zijn sambal en kroepoek Indonesisch, maar dat terzijde. Blijkbaar blijven mensen hier licht racistische opmerkingen maken als het op Aziatische producten aankomt.

Ollech & Wajs heeft mooie klokken. Waarom niet rechtstreeks contact maken met Zwitserland hierover? Wellicht nog goedkoper…

Leuke duikers inderdaad.

Vooral deze combo hommage:

Rullemus Schreef:

G.J. Schreef:


Doe maar 1 x de M199S met sambal en kroepoek.:wink:

Volgens mij zijn sambal en kroepoek Indonesisch,
maar dat terzijde. Blijkbaar blijven mensen hier
licht racistische opmerkingen maken als het op
Aziatische producten aankomt.

Pardon, rullemus…

Dit is in geen enkel opzicht ook maar lichtjes racistisch bedoeld. En als je dat wel denkt of hier aanstoot aan neemt heb je toch echt zelf een probleem.
Ik ga vanavond persoonlijk weer Chinees afhalen ( met kroepoek ) en als ik binnenkort een seagull M199S heb ben ik erg trots op,(en ook dat hij Chinees is)

Er wordt vandaag veel te veel bepaald wat er wel en niet gezegd mag en kan worden, en wat je wel en niet mag doen. Ik krijg daar persoonlijk een beetje de kriebels van.

Ik werk de laatste tij veel op terrein van DSM e.d. Daar kom je niet eens meer aan werken toe door alle regels.

Gr. Gert-Jan

laten we het hierbij laten voor wat betreft de vermeende licht racistische uitspraken. Het gaat hier om een inkoopaktie en het meest relevante is dat we, MarcB en ik bezig zijn om enkele modellen uit te kiezen. Het moet namelijk wel lonen omdat anders een inkoopaktie geen zin heeft. :slight_smile:
Voor wat betreft O&W kunnen belangstellenden ook eens informeren bij RLTwatches. Deze verkoopt ze ook.

G.J. Schreef:

Rullemus Schreef:


G.J. Schreef:



Doe maar 1 x de M199S met sambal en
kroepoek.:wink:

Volgens mij zijn sambal en kroepoek
Indonesisch,
maar dat terzijde. Blijkbaar blijven mensen
hier
licht racistische opmerkingen maken als het op
Aziatische producten aankomt.

Pardon, rullemus…

Dit is in geen enkel opzicht ook maar lichtjes
racistisch bedoeld. En als je dat wel denkt of
hier aanstoot aan neemt heb je toch echt zelf een
probleem.
Ik ga vanavond persoonlijk weer Chinees afhalen (
met kroepoek ) en als ik binnenkort een seagull
M199S heb ben ik erg trots op,(en ook dat hij
Chinees is)

Er wordt vandaag veel te veel bepaald wat er wel
en niet gezegd mag en kan worden, en wat je wel en
niet mag doen. Ik krijg daar persoonlijk een
beetje de kriebels van.

Ik werk de laatste tij veel op terrein van DSM
e.d. Daar kom je niet eens meer aan werken toe
door alle regels.

Gr. Gert-Jan

Toch is hier ooit een tijd geleden al een topic over geweest dat dit niet meer zou gebeuren: http://www.horlogeforum.nl/read.php?3,128159,128159#msg-128159

Hierbij wil ik ook opmerken dat Rullemus, die zich er nu druk over maakt er zich toen zelf schuldig aan maakte: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,120416,120416#msg-120416
alleen ging het toen om russische klokken

mcfr Schreef:

G.J. Schreef:


Rullemus Schreef:



G.J. Schreef:



Doe maar 1 x de M199S met sambal en
kroepoek.:wink:

Volgens mij zijn sambal en kroepoek
Indonesisch,
maar dat terzijde. Blijkbaar blijven mensen
hier
licht racistische opmerkingen maken als het
op

Aziatische producten aankomt.

Pardon, rullemus…

Dit is in geen enkel opzicht ook maar lichtjes
racistisch bedoeld. En als je dat wel denkt of
hier aanstoot aan neemt heb je toch echt zelf
een
probleem.
Ik ga vanavond persoonlijk weer Chinees afhalen
(
met kroepoek ) en als ik binnenkort een seagull
M199S heb ben ik erg trots op,(en ook dat hij
Chinees is)

Er wordt vandaag veel te veel bepaald wat er
wel
en niet gezegd mag en kan worden, en wat je wel
en
niet mag doen. Ik krijg daar persoonlijk een
beetje de kriebels van.

Ik werk de laatste tij veel op terrein van DSM
e.d. Daar kom je niet eens meer aan werken toe
door alle regels.

Gr. Gert-Jan

Toch is hier ooit een tijd geleden al een topic
over geweest dat dit niet meer zou gebeuren:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?3,128159,12815
9#msg-128159

Hierbij wil ik ook opmerken dat Rullemus, die zich
er nu druk over maakt er zich toen zelf schuldig
aan maakte:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,120416,12041
6#msg-120416
alleen ging het toen om russische klokken

Wow scherp…(tu)

dreski Schreef:

Wow scherp…(tu)

Geheugen en zoekfunctie :slight_smile:

Verder bemoei ik me er niet mee…

Ik begin eerlijk gezegd ook een beetje moe te worden van het, laat ik het maar ‘overdoen van politiek correctheid’ noemen.
Tegenwoordig mag alles wat mogelijk discriminerend/aanstotend kan worden opgevat niet meer uitgesproken worden.
Om elk woord moet tegenwoordig wel omheengedraaid worden, ik vind dit belachelijk.

Negerzoenen, blankevla, jodekoeken. Ik begrijp dat het misschien lichtelijk discriminerend opgevat kan worden, maar waarom gaat in hemelsnaam de Tweede Kamer zich er mee bemoeien? Het is toch prima zo?

Ik heb in een krant gelezen dat het in Engeland nog erger is, het ging van kwaad naar erger. Op een gegeven moment werd een zwaar mentaal gehandicapte jongen een ‘Jongen met leerachterstand’ genoemd. Ik begrijp dit eerlijk gezegd niet, de zwaar gehandicapte jongen wordt beschreven als een jongen die wegens omstandigheden een (paar) jaar school heeft misgelopen.

Tegenwoordig is het volgens mij ook dat het ongepast is om het woord ‘allochtonen’ te zeggen? ‘Nieuwe Nederlanders’ is schijnbaar gepaster :o
Als dat zo het geval is, vind ik ‘autochtonen’ erg ongepast en wil ik liever ‘Oorspronkelijke Nederlander’ genoemd worden. Maar dat mag dan waarschijnlijk ook niet want dan wordt het verschil tussen de benaming van de allochtonen en autochtonen te groot :(:sunglasses:

Hier is al veel te veel over gesproken, het is ook fout van mij om op mijn bovenburen te reageren, dit draadje raakt (mede dankzij mij) ook al offtopic.
Ik wil gewoon even mijn ei kwijt, mijn excuses hiervoor.

Even terug naar het onderwerp, mocht er een mooi dressy model uitkomen ben ik zeer ge"interesseerd! :wink:

hharry Schreef:

laten we het hierbij laten voor wat betreft de
vermeende licht racistische uitspraken. Het gaat
hier om een inkoopaktie en het meest relevante is
dat we, MarcB en ik bezig zijn om enkele modellen
uit te kiezen. Het moet namelijk wel lonen omdat
anders een inkoopaktie geen zin heeft. :slight_smile:
Voor wat betreft O&W kunnen belangstellenden ook
eens informeren bij RLTwatches. Deze verkoopt ze
ook.

Euh, verwar je mij niet met iemand anders ? Ik ben met niks bezig hoor … :wink:

waar ik Marc zei bedoelde ik Martin! Stop de tijd! Mijn excuses, Marc…

Goed nieuws voor de Ollech & Wajs geïnteresseerden.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,178771,178973#msg-178973