Inkoopaktie III (hoe nu verder)

http://spreadsheets.google.com/gform?key=0AtO45kX32tWZdERETmt2WGFlMjNWV0owZU5kZ1MyS0E&hl=en&gridId=0#chart

Dit is de voorlopige en waarschijnlijk definitieve respons op de vraag welke fabrikant.
Er zijn nog een aantal fabrikanten in de pijplijn dus een geheel compleet beeld geeft het nog niet maar een aantal zaken kunnen al worden vastgesteld.

Het animo is groot te noemen en levert voor iedere fabrikant genoeg op om aan de vastgestelde 10% korting te komen.

Ik ben zelf NIET van plan om het tot het einde,levering te blijven organiseren. Mijn doel was inventariseren van animo en contakt leggen met de diverse fabrikanten.
Ik denk dat als er opeens ruim 60 doosjes met horloges zich aandienen in huize Hharry ik mijn koffers mag inpakken van vrouwlief.

Wat Seagull betreft zal ik nog een aantal keren mailen om de exacte korting vast te stellen en de wijze van transport en afhandeling.

Wat Timefactors betreft zal er niemand moeten afvallen omdat er anders te weinig kandidaten,lees korting kan worden gegeven.

Steinhart heeft een levertijd van enkele maanden.

Stowa heeft een langere levertijd maar er dient wel deze maand nog actie te worden ondernomen.

Ik zoek dus forumleden die als contaktpersoon willen functioneren.
Ze moeten bekend zijn in het forum en in staat zijn om enkele tientallen horloges bij hun rechtmatige eigenaar te krijgen. Enige logistieke vaardigheden zijn dus gewenst.

Seagull zal een lastige kandidaat zijn omdat douane en belastingen een onzeker eindbeeld/kostprijs geven.

Ik stel voor dat kandidaten zich hier aanmelden. Ik heb overigens de komende maand erg druk met studie en werk en zal me op de achtergrond houden.

Bij nieuwe vragen en onduidelijkheden mag je me altijd PBen.Lees ook eens de vorige psot want daar staat de meeste relevante info.

Prettige jaarwisseling.

http://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dERETmt2WGFlMjNWV0owZU5kZ1MyS0E6MA

Hoop dat deze werkt?.

Anders een samenvatting:

Seagull 22 35%
Timefactors 10 15%
Stowa 17 26%

Steinhart 16 25%

Ik heb tot nu toe één reactie gekregen van een forumlid.
Niemand bereid om te reageren of zich aan te melden als distributeur?? Zelfs met de kerstdagen werd ik gemaild en nu blijft het helemaal stil??

Ik zou dit even laten rusten.

Tot de fabrikanten uit hun ‘feestdagen’ zijn.

Grovana moet nog antwoorden, net als Robert. (voor de Steinhart liefhebbers)

is goed. al ruim 70 stemmers nu. gaat lekker. Opgeven als contaktpersoon lijkt me wel nu al mogelijk.

Klopt, maar ik heb mijn handen nu vol :frowning:

ik bedoel jou ook helemaal niet hoor. Je hebt al genoeg gedaan :wink:
Seagull meldt dat er afhankelijk van het model 15 tot 20 procent korting is te geven. hij is zelfs bereid (fluisterachtige toon) om andere, lagere bedragen op de doos te zetten om zo de douane op slinkse wijze te misleiden. Beneden de 160 euro is het gratis invoeren en daarboven komt er 20% bij dus.

Als Robert over de brug komt met een goede prijs dan regel ikzelf alles qua distributie. Heb daar ervaring mee gelukkig.

Even een “heads up”:

dacht dat je vanaf 22 euro wel belasting moet betalen:

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-02.html#P57_4968

Ik wil best wel helpen, maar ga de kar ook niet alleen trekken. Tevens beschik ik niet over een creditcard oid (zelfbescherming).

Met alle respect voor de tot nu toe genomen moeite en zonder de pret te willen bederven, maar ik ben bang dat dit tot niets gaat leiden.

Inkoopacties die in het verleden succesvol waren, waren acties waarbij gelijk al duidelijk was dat het om 1 merk en meestal 1 model ging, zonder verdere keuze en georganiseerd door een of twee personen. In dit geval lijkt de keuze steeds groter te worden, er is nog niet besloten voor een merk te kiezen of er komen al weer twee merken bij. De uiteindelijke uitvoering is ook niet geregeld. Het gevolg is dat het aantal gemotiveerde deelnemers uit elkaar valt en dan moet je nog eens er rekening mee houden dat minimaal 50% van de stemmers uiteindelijk toch niet(s) koopt. Ook niet waar ze hun stem op hebben uitgebracht.

Als er daarbij kortingen worden geboden die je zelf in je eentje ook kunt krijgen als je een beetje durft, of als de modellen jong gebruikt nog veel goedkoper op ebay, MP en diverse fora circuleren is het gewoonweg niet interessant.

Nogmaals, alle respect voor het enthousiasme, maar ik denk dat het zo niet werkt.

Henrik Schreef:

Met alle respect voor de tot nu toe genomen moeite
en zonder de pret te willen bederven, maar ik ben
bang dat dit tot niets gaat leiden.

Inkoopacties die in het verleden succesvol waren,
waren acties waarbij gelijk al duidelijk was dat
het om 1 merk en meestal 1 model ging, zonder
verdere keuze en georganiseerd door een of twee
personen. In dit geval lijkt de keuze steeds
groter te worden, er is nog niet besloten voor een
merk te kiezen of er komen al weer twee merken
bij. De uiteindelijke uitvoering is ook niet
geregeld. Het gevolg is dat het aantal
gemotiveerde deelnemers uit elkaar valt en dan
moet je nog eens er rekening mee houden dat
minimaal 50% van de stemmers uiteindelijk toch
niet(s) koopt. Ook niet waar ze hun stem op hebben
uitgebracht.

Als er daarbij kortingen worden geboden die je
zelf in je eentje ook kunt krijgen als je een
beetje durft, of als de modellen jong gebruikt nog
veel goedkoper op ebay, MP en diverse fora
circuleren is het gewoonweg niet interessant.

Nogmaals, alle respect voor het enthousiasme, maar
ik denk dat het zo niet werkt.

Zo is het: 1 model - gelijk voor iedereen. ( cfr. de zeer goede Alpha-inkoop-aktie ! (tu) )

Je moet het ook een beetje van uit het standpunt van de verkoper bekijken:

Hoe complexer je het maakt, hoe duurder het eindresultaat…

Zit wat in maar er is nog niks definitief. Als Robert-uhren wat wordt of Grovana dan zal dat optie nummer één worden, denk ik. SEAGULL is daarna de meest in het oog springende kandidaat.
Ik wacht nog even af want dat lijkt me wijs.
Bedankt voor de feedback, henrik.

Stowa heeft een langere levertijd maar er dient
wel deze maand nog actie te worden ondernomen.

jammer dat het niks gaat kan worden met stowa, je kunt nl deze maand niet reageren omdat ze tot 7 januari gesloten zijn

Als het SeaGull gaat worden, is er al een idee welk model het dan zal worden?

G.J. Schreef:

Als het SeaGull gaat worden, is er al een idee
welk model het dan zal worden?

is er al een lijstje met modellen en eventueel een linkje ?

www.usseagull.com of http://www.seagullwatch.eu staan ze op.

www.usseagull.com.

Doe maar 1 x de M199S met sambal en kroepoek.:wink:

heren bedankt, dan had ik toch het goede linkje maar is het een merk wat me niet zo aanspreekt.