Inkoopakties en Limiteds

Ik volg nu een klein jaar het forum en ik heb heel wat leuke inkoopakties voorbij zien komen. De Limited van Auguste Reymond was ook erg leuk. Ik vroeg me af of er dit jaar weer een limited horloge aktie komt. En hoe is het afgelopen met die chinese chrono. Sea Gull was het toch?

Er komt dit jaar vast en zeker weer een limited. Maar welke is nog niet duidelijk, hierover over een tijdje meer. Er is overigens nog niet eens een tipje van de sluier op te lichten.

Jammer… Afwachten dus maar.

Mogen we al wel een voorkeur uitspreken…? :wink:

DeZinVanLuxe.nl is met een ltd bezig. Ditmaal komt deze echter wel in de hoge prijsklasse, voor de liefhebber: http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7977

Als het niet in de hogere prijsklasse zou zijn zou het ook geen nut hebben ook een Limited te beginnen.

Ligt er aan wat je de “hogere” prijsklasse noemt.
Daar gaat het geloof ik over >1000 Euro.

Groeten,

Martin

Ik zou het wel een heel leuk initiatief vinden. Volgens mij was de vorige toch ook een succes.
Bovendien zit er toch ook een aardige voorbereidingstijd aan vast.

Kan er geen poll gehouden worden of ben ik nu te voorbarig?

groet

Ed

In een ver verleden heb ik ook eens een Inkoop-actie opgezet, het ging hier om de Meistersinger 1Z. Was toen veel interesse voor en de aktie is goed verlopen.

Het begin van de aktie
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,12359,12402#msg-12402

De levering
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,15272,15604#msg-15604

Iemand die nog iets op gaat zetten dit jaar? :wink: :stuck_out_tongue:

Jaap-Wim,

Heb je posts gelezen en ik moet zeggen dat de klok die daaruit gerold is er zijn mag. Dat was een leuke actie.
Vorig jaar is er (heb ik gelezen) hier ook een actie geweest met een Limited.
Ook die is succesvol geweest.

Daarom kan ik de vraag van Dreski wel ondersteunen, alleen ik heb geen idee hoe en wie zo iets aanpakt op deze site.

Ik zag overigens wel op DZVL dat er dergelijke actie aan de gang is en dat er ook diverse leden van dit Forum daar actief zijn. Ik zag dat in jouw mailings ook terugkomen.

Kan iemand mij trouwens uitleggen wat het verschil tussen beide Forums is. Of is het zoiets als Ajax en Feyenoord.

Maar ik zou een dergelijk initiatief wel ondersteunen.

groet

Ed

Ja, er zijn er twee, deze en DZVL. Volgens mij is er geen rivaliteit. Veel leden van dit forum zijn ook lid van DZVL. Ik heb voor dit forum gekozen. De layout vind ik handiger en bovendien heb ik geen tijd om beide forums te volgen. Ik heb wel eens op dit forum gelezen dat op DZVL wat meer jonge leden zijn. Maar of dat nu nog zo is?

Groeten, Tom Vreeken.

Ben het met je eens Tom,

Ik vind deze ook prettiger.

groet

Ed

Ik was er niet bij vanaf het hele prille begin, maar het is begonnen als Prikbord, onderdeel van de horloge-startpagina. Ongeveer April 2005 hebben 2 leden van het Prikbord een eigen website/forum opgezet, geheel onschuldig. Dit is uitgegroeid tot 2 verschillende fora met elk hun eigen publiek. Maar allebei met dezelfde hobby, veel leden postten zowel hier als daar, dus geen sprake van rivaliteit. (tu)

Volgens mij is er trouwens iets niet helemaal duidelijk mbt de Limiteds en een Inkoopaktie. Ieder jaar wordt er door het forum zelf een Limited gekozen, dit houd in dat een horlogemerk wordt uigezocht en dat deze speciale aanpassingen doet aan een bepaald horloge, specifiek voor dit forum. Prijs mag niet te hoog zijn zodat íedereen mee kan doen. Dat is dus een Horlogeforum-Limited.

Een inkoopactie is meestal een spontane aktie opgezet door leden die iets goedkoop in willen kopen. Als er bijv. veel animo is voor (ik noem maar wat) Hamilton, en er is iemand die wel een korting wil/kan regelen en dit op wil zetten, dan heb je zo een inkoopaktie.

Limited en Inkoopaktie zijn dus 2 verschillende dinge. :wink:

Jaap-Wim

Bedankt voor de uitleg, is dit ook weer duidelijk.

met groet

Ed

tjvreeken Schreef:

Ja, er zijn er twee, deze en DZVL. Volgens mij is
er geen rivaliteit. Veel leden van dit forum zijn
ook lid van DZVL. Ik heb voor dit forum gekozen.
De layout vind ik handiger en bovendien heb ik
geen tijd om beide forums te volgen. Ik heb wel
eens op dit forum gelezen dat op DZVL wat meer
jonge leden zijn. Maar of dat nu nog zo is?

Groeten, Tom Vreeken.

Mijn beste,

Tja, leeftijden op de verschillende forums, ik zou het niet weten.
Immers met mijn 45 jaar acht ik mijzelf ‘jong-belegen’.
Maar verder dan af en toe eens een kijkje te nemen op het andere forum kom ik niet.
Ik kies dan ook welbewust voor het ‘Horlogeforum’. Het is helder en rustig, niet al te flashy. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Las daarentegen pas dat Henrik óók al jonger is dan ik :(…

:wink:

Ik ben alleen jong (34) in jaren Jeroen :smiley:

Mmmm… close… Ben je uit het goede jaar 1973?