Inkoopakties?

Waarom houden jullie eens geen inkoopaktie voor 'n Christiaan van der Klaauw, of zo. Je steunt er de Nederlandse ondernemer mee en veel mensen zijn gek van z’n horloges. Ik, als ‘domme’ Belg, zou fier als een gieter zijn mocht er, in België, een meester horlogemaker zijn. 'k Heb nu zelf al het genoegen gehad Dhr.vdK in levende lijve te ontmoeten en ik moet zeggen, dit lijkt me een meer dan redelijk man en misschien staat hij wel open voor zulke zaken. Toch eens proberen???
Mvg, Tom den ‘dommen Belg’

Zo dom is die Tom nog niet :smiley:

Ruud

Tom Schreef:

Waarom houden jullie eens geen inkoopaktie voor 'n
Christiaan van der Klaauw, of zo.

“Jullie”? Daar hoor jij ook bij, Tom. Iedere forumdeelnemer (of zelfs niet-deelnemer) staat het vrij om een inkoopactie te beginnen, dus ik zou zeggen: “succes”, en we horen het wel! :wink: Als de prijs okay is ben ik wellicht geïnteresseerd!

Ik denk dat het probleem bij de instapprijs ligt. Die is hoger dan het maandsalaris van de meeste van ons. Als het om een ledhorloge gaat van 20 euro kun je nog wel sponstaan meedoen, bij een van der Klaauw moet je waarschijnlijk even sparen.

Hallo Tom,

Bedoel je een inkoopactie voor 1 bepaald bestaand model, of bedoel je een nieuw ontwerp in de vorm van een limited uitvoering?

Er is al eens eerder bekeken wat de mogelijkheden waren om te komen tot een limited editie voor een Van der Klaauw horloge.
Ik heb hieromtrent een paar gesprekken met Christiaan gehad.
In het kort komt het hier op neer;

Christiaan wil op zich best meewerken aan een Limited editie. Echter, hij gaat geen consessies doen aan kwaliteit (terecht natuurlijk). Het zou mogelijk zijn vanaf ongeveer 50 stuks van dezelfde horloges, en houd rekening met een prijs die dicht bij zijn instapmodellen ligt (denk aan 2200-2600 Euro)

Kanttekening; Een serie van 50 stuks exact dezelfde horloges is in het geval van een Van der Klaauw geen Limited meer, sterker nog ik denk dat deze Limited uitvoering het minst exclusief zal zijn. Van alle andere modellen zijn er geen 50 stuks exact hetzelfde.
Bovendien heeft Van der Klaauw al zijn handen (of in deze context misschien beter, …klaauwen) vol aan zijn reguliere productie.

En toch lijkt me dat wel heel ultiem… een Horloge van het forum tot stand gebracht met de top horlogeontwerper en -bouwer van Nederland (en ver daarbuiten)

groeten,
Hans Mennink

ik ben niet zo van de maan en de sterren, etc. waarom geen van der gang ?
groet, frank.

Akkoord, de instapprijzen voor 'n vdK zijn niet minnetjes maar ik denk wel dat dit 'n groot succes zou zijn. Leg een termijn op van, ik zeg maar iets, 6 maanden tot één jaar, en kijk hoever je springt, financieel. En waarom laten we de keuze voor de hologes niet vrij naar ieders smaak? Met een gelijkwaardige korting (%) voor eender welk model moet dit toch lukken? Dan hoeft er zich niemand pijn te doen met de aankoop en elk koopt wat hij/zij zich kan permiteren.

Ik ben zelf geen voorstander van een vdK limited omdat de horloges, zoals je zelf zegt, zowiezo gelimiteerd zijn. Waarom de één niet een Pallas en de ander een Astrolabium? Elk zijn zin.

Tom,

De Ariadne Staal wordt al aangeboden voor € 3450. Zou het via collectieve inkoop goedkoper kunnen, denk je?

Groet,

Richard

Goed idee Tom!
Wens is wel om minimaal mijn naam in het horloge gegraveerd te krijgen.
Ik wil er al een hele tijd een (ariadne) hebben, maar kan niet de discipline opleggen om door te sparen.
telkens kruist er een andere klok mijn pad.
Zal de meesten wel bekend voorkomen.

Een gezamenlijke inkoopaktie kan zeker leiden tot een aantrekkelijke korting op een CvK horloge; volgens het principe van economy of scale is de keuze voor 1 bepaald model de beste optie voor kopers en verkoper. Je eigen naam laten graveren vind ik een leuke vondst! Mijn voorkeur gaat ook uit naar een Ariadne (Pallas heb ik al en ik ben daar zeer tevreden over); de Ariadne is een prachtig horloge (maar net als waarschijnlijk voor velen geldt: hoe lang moet je niet sparen om er een te kunnen kopen?) Benieuwd wie er op het formum nog meer belangstelling voor hebben; als het doorgaat dan doe ik mee.

Met vriendelijke groet,
Bojo

Hoelang heb ik om te sparen? Als het daadwerkelijk een interessant aanbod wordt, dan ben ik mogelijk geinteresseerd mocht het financieel uitkomen…

Gr Jeroen

Daar kan ik niet op antwoorden. Dit kan ik misschien (of iemand anders) eens voorleggen aan de heer vdK. Ik ben niet van plan om de eerste maanden nog 'n horloge te kopen. Eerst 'n beetje sparen, nog.

Goh. Hoe lang heb je nog? Dat moet je voor jezelf uitmaken. Van mijn kant gaat het enkel nog maar om het idee. 'k Heb momenteel niet zo heel veel vrije tijd om zomaar even over en weer te vliegen naar Herenveen. Ik ben wel van plan om binnen de 2 jaar nog eens terug te gaan ivm een Planetarium of 'n Astrolabium.
Groeten, Tom

Zondermeer een leuke gedachte. De kunstwerkjes van CvdK spreken me al langer aan. Maar een inkoopactie klinkt als grote aantallen, terwijl ik CvdK veel meer associeer met kleine aantallen en exclusiviteit.

Bah. Grote aantallen? 'k Weet niet. Bv. 5 of 10 stuks is nu toch niet de massa, denk ik?