Ik heb een vraag over het aanpassen van een stalen band op een omega geneve.
Moeten de schakels dmv een schroef of dmv een pin verwijderd worden.
ik kan natuurlijk ook makkelijk de afstelling doen via de buckle/clasp (weet niet hoe dat heet) maar het is soms fijner om wat schakels weg te laten bij een kleinere pols
Morgen ontvang ik deze namelijk en dan weet ik wat ik moet aanschaffen op bol punt kom of dit eventueel zelf te doen.
wie heeft er tips en is er bekend met deze band? op de foto’s kan ik het net niet zien?
Ik zie geen schroefkoppen, zullen gewoon busjes en staafjes zijn… De gaatjes lijken ook te klein voor schroeven. Je kunt die bovenste tool gebruiken of een hamertje en pin. Staat er een richting in de band?
Dank voor je snelle reactie.
Wat betreft de schroeven: Ik kan dat nog niet zien, het horloge is onderweg met DHL
Dan ga ik bovenstaand door mij getoond setje aanschaffen - daarmee gaat het vast wel lukken.
Top!
Beide kanten van de band staan op de foto’s en ik zie daar geen schroefkoppen. Het lijken me busjes en staafjes/pinnetjes. Splitpennen zijn namelijk nogal ‘goedkoop’ voor dit horloge en die zie je ook beter zitten.
ok, en belangrijk is du soms te weten vanuit welke richting ik de staafjes uit de busjes moet drukken? Ik zal dus naar een indicatie opzoek moeten gaan welke kan dat is? als het niet op de band staat wordt dat even googlen denk ik
Als er geen richting op staat en het geen splitpennen zijn kun je normaal gewoon vanuit beide richtingen werken en dus maakt het niet uit. Hier lijkt geen richting op te staan.
Kijk uit voor de busjes, deze zijn erg klein en ben je zo kwijt!
EDIT: Nu ik beter kijk valt het eigenlijk wel mee bij Omega . In mijn herinnering waren ze kleiner.
Ik twijfel een beetje omdat dit een moderne Omega band is, net zoals mijn Speedmaster had. Als ik naar jouw foto kijk en de afmeting van de gaatjes kan het wel zijn dat die van jou ook al dit systeem gebruikt.
Heb niet vaak zo mooie gezien de band in korten kan makkelijk met de tool die liet zien
Via de sluiting in korten kan maar dan kaan vaak ook schakels sluiten die er in liggen dus verwijderen is beter
Ha, het zijn inderdaad busjes. Kleine push pinnetjes. Was dus heel gemakkelijk zelf te doen. Schakels verwijderd en zo weer in elkaar gezet. Moest nog wel even zoek naar een nieuwe pushbar voor de clasp (hoe heet dat eigenlijk op zijn hollands en clasp?) 1mm dik 16mm want deze was aardig lam. Nu het horloge een paar dagen in bezit er best wel blij mee.
Wat ik zelf een leuk detail vind zijn de witte wijzers.
De blauwe kleur van deze wijzerplaat is echt gaaf bij elk ander soort lichtinval.