Inkorten stalen Oris band

Vandaag mijn eerste Oris gekocht.

Is er wellicht een lid in de omgeving van Nieuw Vennep/ Hoofddorp die voor mij de band in kan korten? Ik krijg het nl. niet voor elkaar (wellicht omdat ik de juiste gereedschappen niet heb).

1 like

Voor welke oris is dit? Voor de Aquis heb je iig een 1.2 mm platte schroevendraaier nodig om de schroefjes uit de schakels te draaien.

1 like

Zal een kwestie van schroefjes met Locktite zijn…

1 like

Het is de Oris Aquis Red L.E.

Ja die zit met schroefjes

1 like

Dan kun je inderdaad de schakels los halen met de 1.2 mm schroevendraaier. Daarnaast is hij bij de sluiting nog in 3 standen fijn af te stellen, je kunt het pinnetje met bijvoorbeeld zo’n tooltje van de simkaart voor een iPhone hiervoor gebruiken. Als je goed naar de band kijkt zitten aan beide zijden van de sluiting een halve schakel, de rest zijn hele schakels. Het is geen hele ingewikkelde band om af te stellen als je er even voor gaat zitten. Zelf heb ik een polsomtrek van 19 cm en heb aan de ene kant 1 grote schakel weg gehaald en aan de andere kant 2 grote schakels, en toen zat hij perfect.

1 like

Zoals gezegd geen raketwetenschap maar kwestie van goede schroevendraaier. Doe het alleen als je ook het juiste gereedschap hebt, ik snap dat je hem om wilt doen en dragen. Maar heb je het niet en er is niemand die je kan helpen moet je geduld opbrengen tot morgen en dan naar de juwelier ermee. Het zou zonde zijn als je de boel beschadigd.

Succes en van harte met je aanwinst :+1:

1 like

Dank jullie wel. Ben direct naar de Praxis gegaan en heb daar bijgaand setje gekocht.

En zie hier het resultaat.

9 likes

Gefeliciteerd! Mooie aanwinst!

1 like

Is al gelukt zie ik, anders had je langs kunnen komen (Hoofddorp) :+1:

1 like