Inlopen van een horloge?

Goedenacht,

Call me stupid, maar moet een horloge “inlopen” net zoals je speaker moet inspelen? :S

Ik had vorige week gepost dat de secondewijzer van mijn Seiko SRH005 telkens exact tussen twee waardes in viel. Dus niet netjes op 31, 32, 33 maar op 31.5, 32.5, 33.5 et cetera. Maar nu lijkt het probleem een stuk minder. De secondewijzer valt net niet op de markeringen.

Best apart (of toch niet…?). Maar ben nog steeds zeer blij met mijn Seiko SRH005 :slight_smile:

Om mijn Seiko, Pulsar en Casio G-Shock een goed huis te geven heb bij Rainer afgelopen week ook de horlogekist voor acht stuks besteld (ik heb hem op de groei gekocht :D).
Productfoto:

Hoop mijn eigen versie aankomende week binnen te hebben. Mocht dat zo zijn post ik natuurlijk foto’s :slight_smile:

Een auto die moet “inlopen”, een speaker ? die moet “inspelen” ?

Volgens mij in jaartje kruik wel.

Nu niet meer.

Wat ik herken is dat ik bij een oude Prisma van emotionele waarde , recent een secondenwijzer heb laten vervangen.
Die tikt nu ook een ietsje “tussen de waarden”.

Dus lijkt me meer iets van het niet helemaal goed “gecentreerd” staan van het secondenwijzertje, ten opzichte van de “slag” van het asje.
Mij maakt het voor die Prisma niet echt uit.

Maar kan mij voorstellen dat het je stoort.
Dus wijzertje ( laten ) “verzetten” op zijn asje.

Maar dit is mijn idee hoor ! :wink:

Kan zijn dat het technisch nog heel anders zit.

Maar dat horen we dan nog wel.:slight_smile:

MeistersingerFan Schreef:

Een auto die moet “inlopen”, een speaker ? die
moet “inspelen” ?

Volgens mij in jaartje kruik wel.

Nu niet meer.

Speakers moet je zeker wel laten inspelen. Van horloges weet ik niet veel, maar van audio (receivers, versterkers, speakers, et cetera) weet ik meer dan genoeg om te weten dat speakers na een x aantal uur zeker anders gaan klinken dan als ze direct uit de doos komen. Het “inspelen” is dus eigenlijk het “losmaken” en flexibel maken van de conus, woofers en tweeters in de speaker.

Maar goed, dat is meer iets voor op een ander forum :stuck_out_tongue:

ha ha ha ! :wink:

Nou ja ok. Van speakers zou ik dan niet weten.:wink:

Dat gesodemieter vroeger, een auto die “lui” werd als je hem niet goed inreed e.d…
Is tegenwoordig gewoon “rammen” met die hap. Onzin allemaal.

Enigste wat moet “inspelen” volgens mij is een sjoelbak ! :slight_smile:

Maar goed. Over die secondenwijzer. Dat snijd hout , toch ?

Voor wat betreft het “inlopen” van een horloge, is dat allemaal een zo verfijnde techniek, dat dat gewoon doet wat het moet doen, en niet na verloop van tijd “ineens” beter.

En anders horen we het , mocht het anders zijn.

Welterusten voor straks man!:wink:

Kijk eens of je de mogelijkheid om je horloge te calibreren zodat de secondenwijzer weer precies naar het streepje.

Sommige horloges overkomt zoiets wel eens bij een batterijwissel ook.

Met vriendelijke groet,

Marco

Enige optie is wijzer eraf en opnieuw monteren precies op een streepje bv 12 uur.Een piel werkje maar lukt zeker.Wat Marcoins noemt is bij een chrono waarbij je de wijzers weer in de "nul"positie zet na bv wissel batterij.Of door dragers die aant spelen zjn geweest met het chrono gedeelte en niet weten hoe de wijzers weer te resetten.