Inlopen

beste horloge geleerden.
ik heb bij de kijkshop een automatisch horloge besteld.
de al wel bekende rexxor.
nu het volgende ik heb hem nu een week en hij heeft tot nu toe twee keer stilgestaan.
nu meen ik ooit te hebben gelezen dat je een automatisch horloge de tijd moet geven en dan komt het wel goed.
hij loopt nu alweer twee dagen zonder problemen.
klopt dit of ben ik gigantisch mis.
gr oscar.

mijn kleine verzameling horloges.

Je moet ze de tijd geven om gelijk te gaan lopen. Meestal beginnen ze te snel, en dat wordt minder.
Stilstaan, dat hoort niet.

maar stilstaan… heb ik nog nooit gehoord.

hans

Zal wel komen door te weinig bewegen…in slaap gevallen met je Rexxor ofzo? :smiley:

Kantoorbaan of student wellicht ?

Met voldoende beweging (is ook voor de drager goed :smiley: ) moet ie het een uurtje of 40 minimaal volhouden.
Tussentijds stilvallen mag niet, als ie dat al zou doen, zou ie waarschijnlijk ook moeilijk opstarten

Automaten moeten vaak idd inlopen. Stilstaan hoort niet, al heb ik het zelf ook met een Aeromatic. Maar bij die laatste is het nooit helemaal goed gekomen…
Goed in de gaten houden dus.
Ik heb ook een rexxor en hij doet het perfect. Afwijking van 15 sec per dag, zeer acceptabel dus. En hij hoefde niet in te lopen…bewaar de bon de goed zou ik zo zeggen.

Kantoorbaan of student wellicht ?

inderdaad mijn werk is niet om moe van te worden hihi.
werk in de psychiatrie en zit de hele dag achter computers.
activiteitenbegeleider met als hoofd activiteit mensen proberen zover te krijgen dat ze het digitale tijdperk zonder vrees ingaan.

Van al mijn automaten heb ik nog nooit iets van een inlooptijd bemerkt

dag Oscar,

een watchwinder iets voor jou?

dag

Rag :smiley:

Ik heb het wel eens meegemaakt met een Chineesje. De eerste keren dat ik hem droeg, viel hij af en toe stil. Later bleef hij gewoon lopen en nog behoorlijk nauwkeurig ook. Misschien helpt het als je hem af en toe een beetje opwindt.

Ik heb diverse automaten, en als ik bijvoorbeeld een eenvoudige Swatch automaat om doen, en op tijd zet loopt hij na het in de kast leggen nog een minstens volle dag door. Opwinden is ook niet nodig. Ik heb ook nog nooit iets van een inlooptijd bemerkt.

Ik heb een aantal jaren geleden een Elysee automaat gekocht. Was toen net boven de 200 euro.Deze viel ook soms stil. Na wat onderzoek bleek dat het uurwerk op 1 positie de balans te stopppen. Terug gegaan naar de juwelier. Deze stuurde hem op en kreeg een nieuwe. Wat er precies mee was… geen idee. Maar wel een super goede service gekregen van de juwelier in Hengelo.

ik heb hem weer terug gebracht omdat hij toch vreemd bleef lopen vooral in een bepaalde stand.
gelukkig kreeg ik gewoon een nieuwe mee.
en deze loopt goed.
het eerste horloge zat in een kunstof doos en deze nieuwe in een mooie houten doos.
er werd mij verteld dat dit de nieuwe verpakking is bij dit horloge.
nu dus dubbel blij.