Inmiddels te bestellen: DumeT Momentum Springbar tool

Als alle wensen ingewilligd worden, lopen we straks met zoiets aan onze sleutelbos:

8 likes

De dumet multi tool… prima plan :rofl:

En van titanium valt het gewicht ook nog wel mee :slight_smile:

1 like

Is that a dumet multi tool in your pocket, or are you just glad to see us?

5 likes

18 likes

Wanneer begin je aan order 178? :smiley:

4 likes

Ik meende dat hij bij order 208 begint en dan terugwerkt :slight_smile:
(ik heb 195)

4 likes

Goed werk Jan-Arie.

1 like

ik zie wel n beschadiging bij je duim.
Werk je die er nog uit? Of is dit een prototype?

1 like

Ik ken nog wel een Thaise dame met een nagelsalon. Zal ik het nummer even doorgeven, Jan?

5 likes

Flauw zeg. Dat zijn gewoon de handen van een vakman. Jij bent zeker zo’n kantoor pikkie.

208 :joy::muscle:t2:

1 like

Ik gok dat het om die kras gaat. Maar volgens mij gaat deze nog gekleurd worden en wordt daar nog even een beitel overheen gehaald.

1 like

Ik had het over de kras op het tooltje.
Aangezien ik niet met Jan date interesseert de verzorging van zijn nagels me niet :laughing:

3 likes

En gas op die lollie :innocent:
Geweldig onderwerp om te volgen, zoals ook alle vorige projecten van Arie/Jan.

4 likes

Mooi op schema :ok_hand:

1 like

Nee… 'k had al wat verder willen zijn… maar 't is vooralsnog niet zo dat ik ga uitlopen.

er zit inderdaad een “butsje” in het materiaal., das’ t gevolg geweest van vuil in de klauwplaat van de draaibank.
Ik denk dat ik er verstandig aan doe om een “spanbusje” te maken, zodat ik daar geen last meer van heb…, dat maakt de opspanning in de draaibank ook weer stabieler…
't allermooiste zou een spantang inrichting zijn, maar die dingen zijn moeilijk te vinden voor deze machine, en nogal aan de prijs…
Spanbus it is then…

Ohja…

morgen even de afrondingen draaien, en 't oogje maken… (onderwijl nog een paar dopjes maken… )

't “trucje” wat ik verzonnen had om 2 lengtes dopjes te maken met 1 programma… dat werkt… 'k begin met het materiaal op 11 mm uitsteeklengte uit de klauwplaat… lengte afstellen, klem dicht, start heien… vlakken, gaatje boren, binnenkant uitdraaien, groefjes insteken, en dan… Nulpuntverplaatsing… hoeveel?.. 30 mm voor de korte, en 35 mm voor de lange dop… hoe kies ik die?..

Als je in een CNC programma een “/” voor een regel zet, dan kun je instellen dat de machine die regels overslaat…

Dus… heb ik er 2 nulpuntsverplaatsingen in staan… G92 Z30, en … /G92 Z35… in normale toestand schuift ie dan 35 mm op, maar als ik “block skip” aanzet, dan doet ie alleen de G92 Z30…

en voor het afsteken geldt hetzelfde… daar staat een G00 Z-32.5 en daaronder een /G00 Z-37.5 (mijn beitel is 2 mm breed, vandaar)…

werkt als een tierelier!

11 likes

Ik vind het mooi, dus vooralsnog voorzie je geen issue in het leveren van de eerste batch van 200 stuks tweede week oktober? Benieuwd hoe ze eruit gaan zien :ok_hand:

8 likes

Als je 2 kleuren besteld hebt… kun je nog wat mixen en matchen… :slight_smile:

10 likes

Ziet er goed uit.

1 like