Inmiddels te bestellen: DumeT Momentum Springbar tool

Mooi om te zien zeg!!!
Zoals zovelen ben ik erg benieuwd naar het eindresultaat!

Knap hoor, maar wat zul jij een waterrekening krijgen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Misschien een leuk idee om bij iedereen die het tooltje heeft besteld bij aflevering de link van dit leuke filmpje bij te voegen?
Zeg maar als gratis goodie?
Niet iedere klant volgt tenslotte deze totstandkoming van het tooltje?

2 likes

Die olie blijft rond circuleren.

@Arie_Kabaalstra, ziet er gaaf uit. Mensen mogen echt niet klagen over de vraagprijs, als je bij gewone machinefabrieken een set ringetjes laat maken ben je al vlot een 25 euro per stuk kwijt. En jij maakt ongeveer voor dat bedrag een compleet tool.

25 likes

Dit dus. En nog wel van titanium! :ok_hand:

3 likes

Mooi werk :+1:, leuk en interessant om te zien hoe zoiets gemaakt wordt. Thnx.

Knap werk! Leuk om het van ‘dichtbij’ te kunnen bekijken. Veel succes! :+1:

Tof filmpje!

Gelukkig, ik dacht al dat er iemand over dat tooltje heen aan het zeiken was :thinking:

Ja vet om te zien! :clap:t3:

En vinden ze vast weer wat anders om over te zeuren.
Ik vind het tof, en dit soort filmpjes maakt het nog leuker. Goed bezig @Arie_Kabaalstra

3 likes

Yep. Hoorde ik ook.
Er werd iig een aansteker gebruikt.

image

6 likes

een shaggie?.. nee… shaggies en sigaretten zijn in mijn optiek de “prostituees onder de rookwaren”… 't snelle genot, en daarna worden ze vertrapt…
bovendien… je kostelijke tabak in een stukje papier rollen?..

Desalniettemin, vind je wel een pakje vloei op mijn werkbankje…, maar da’s omdat de dikte van vloeitjes 0.03 mm is, en daarmee is het een veel gebruikt middel om gereedschappen af te stellen.

een Geurkaars of Wierrook was 't ook niet wat ik aanstak, Waar ik dan wel een aansteker voor gebruikte?.. doorsmelten van de draad van de draadvonkmachine had nog gekund, maar daar gebruik ik een Zippo voor…

Nee… Ik had even een pijp gestopt met Amphora Full blend., en daar moest even de brand in…

Ze doen maar… je zou dat kunnen zien als toegeven dat ze er in den beginne volkomen naast zaten, zodat ze nu wat nieuws moeten verzinnen om te kunnen blijven zeuren… want toegeven dat ze ernaast zaten… dat zullen ze nooit doen natuurlijk :rofl:

Dan moet je wel een heel grote blaas hebben… dat je al zo’n beetje 3 minuten nodig hebt voor de “kleine boodschap” :joy:

Da’s wel een idee ja… QR Code ofzo?.. Linkje in de webshop?.. moet ik even naar kijken…

Ja… maar een set ringetjes, da’s “Stukswerk”, en dan wordt de voorbereidingstijd 100% doorberekend in de prijs van elk onderdeeltje…, dit is seriewerk… en ik ga er vanuit (hoop) dat ik er in de toekomst nog veel meer ga maken, al is het maar als “Goodie” bij een horloge.

Beide… ik heb 30 Liter water in een tank onder de machine, en daar zit 1 liter Kroon Emtor Koelemulsie in

7 likes

Zo… 'k kan wel weer 30,- uitgeven om een hardmetalen centerboor te kopen, en dan weer een paar dagen wachten… daar had ik even geen zin in… dus zelf maar even een centerboortje geslepen uit een stukje hardmetaal… die zat ik straks even in de machine, als ik naar de werkplaats ga.

'k ben daar nog niet geweest vandaag… 'k had hier thuis nog wat dingetjes te doen… maar straks gaan we weer los!..

de eerste batch is 25 stuks, 't zal krap worden om ze deze week nog de deur uit te krijgen…de Inzetjes zijn nog altijd niet binnen… even kijken wie ze zonder heeft besteld, dan krijgen die even voorrang…zodra de inzetjes binnen zijn, ga ik die in orde maken.

8 likes

Top, stuur maar op. :+1:

1 like

jemig 231 alweer, toevallig mijn geluksgetal :wink:

2 likes

NFT, als we toch hip gaan doen?

Ik zat meer aan NSFW te denken.

7 likes

Jij moet niet denken :face_with_monocle:

1 like

NFT? Het zal wel…

Anyway…

De nieuwe centerboor zit in de machine.

En… hij doet het!.. moest ook wel… ik heb in mijn leven al heel wat boortjes geslepen. Waarvan ook een aantal uit een stukje rondstaf.

Nu zorgen dat dit.


Hier linksboven op het scherm komt…

7 likes