Iemand een idee hoe ik de inner bezel best terug kan monteren? Hij is er gewoon uitgekomen net toen ik fotos aan het trekken was om hem te verkopen
Iemand een idee hoe ik de inner bezel best terug kan monteren? Hij is er gewoon uitgekomen net toen ik fotos aan het trekken was om hem te verkopen
@PeterLC @Horloge24 @Floris155
Weet één van jullie hoe de bezel insert van een pelagos fxd teruggemonteerd moet/hoort?
Tegen de klok in draaien?
Sorry couldn’t resist. ![]()
Die zou er normaal gewoon ingeklikt moeten zitten.
En kun je er met wat beleid gewoon met de hand terug in drukken.
Misschien los gekomen door een tik.
Maar als die heel erg makkelijk gaat is er misschien meer aan de hand.
Als je het zelf niet aandurft even langs de horlogemaker of Tudor dealer.
Want voor de verkoop wil je wel dat die weer helemaal goed vast zit.
Ik dacht evt met een glazenpers te proberen?
Het kan wel maar ik zou erg voorzichtig zijn om zomaar een pers te gaan gebruiken met een keramische insert, kans op breken is dan aanwezig.
Het voelt eerder kunststof…
Denk dat het een aluminium uitvoering is, net als bij Rolex.
Geen pers gebruiken want dan vervormt er meer dan nodig en op plaatsen die je niet wilt!
Erop leggen met een kant in de sponning en de pijl centreren, dan op bijvoorbeeld een kunststof snijplank uit de keuken de lunette inleg erin rollen vanaf de kant die al in de sponning zat. Als het goed is dan hoor je een klikje bij het laatste stukje en hij zit op de plek.
Schijnt vaker voor te komen … volgens de specs is de insert ceramisch , ik zou er zelf mee naar de AD gaan. Zeker indien nog garantie.
Klopt is keramische insert, en inderdaad zeker als er nog garantie op zit niet zelf mee gaan lopen klooien.
Met de glazenpers heel voorzichtig geprobeerd. Hij popte er mooi weer in!
Succes met de verkoop!