Inox op leer, maar welk leer?

Over het algemeen weet ik heel goed welke extra bandjes ik bij een horloge wil hebben. Af en toe wisselen zodat er een ander uiterlijk ontstaat of om het te matchen met de riem en schoenen vind ik leuk.

Maar nu, de robuuste inox. Ik wil er een mooi dikke leren band voor aanschaffen… @ko heeft uiteraard de optie. Dus de vraag aan jullie is vooral welke kleuren, stiksels en of leersoorten gaan de inox passen?

Het is een horloge dat niet voor watjes is. Dus een mooi lief strak bandje gaan we niet doen. Robuustheid willen we.

Evt eigen fotos of fotos van het web zijn welkom voor ideeen.

Mijn dank is groots .

1 like

Ik zou hem op rubber laten. Past veel beter bij het robuuste karakter van het horloge imo.

5 likes

Eens!. Maar toch wil ik er een leren strap bij… ik wil overal een leren bandje bij.
Vind ik mooi.

2 likes

Waterdicht. Ook handig tijdens je werk.

2 likes

Dan een dikke donker bruine (cognac?) strap met niet/nauwelijks contrasterend stiksel zou ik zeggen

2 likes

zeker even bij @anon94081762EV kijken! hij maakt naar wens jouw robuuste bandje.

zeker een aanrader!

3 likes

image

Iets in deze rochting? Wat groter, grover? Komt van bosphorusleather.com

1 like

lekker hier op:

Auw…die snap ik niet.
Voor de heb, JA!
Om te dragen, néé .

Dank je Jurgen! :pray:t3:

1 like

Zoiets:

Verder vind ik hem zelf op staal wel mooi. Geen idee of die los te koop is, maar jij wilt toch leer.

Die rubberband is prima voor naar het strand, maar daarbuiten niet zo mooi imo.

1 like

Lekker horloge die INOX, ik droeg de mijne het liefst op een shell cardovan

1 like

de hirsch liberty zou hem ook mooi staan

1 like

Bandje ontvangen van @anon94081762EV

Wat een geweldig mooie robuuste en fijne band voor de inox, gewoon perfect. 3mm dik leer, dus dat oogt geweldig op de inox.
Het blauw is precies gelijk aan het blauw van het originele rubber. Beter kan toch niet!

1 like

Ik zou er een waterproof DiModell Chronissimo op klappen.

Past ook prima bij dit lugless design!

Qua disign… maar de strap die ik nu heb is perfect… waterproof hoeft niet. Mijn horloges komen niet in het water.

Dank voor de tip.

2 likes

Hee Remie van www.7t2straps.com liket! Maak een mooie leren band voor dit horloge?

Edit: dat deed Remie al :slight_smile: Lezen is een vak. Het is ook véél te warm om na te denken.
Excuses.

2 likes