INOX victorinox

Dit horloge trekt al een tijd mijn aandacht en staat inmiddels zelfs bovenaan de wishlist… Wat vinden jullie er van? Voor wie hem niet kent zal ik hem even introduceren.

De INOX victorinox, hij wordt ook actief onder de aandacht gebracht al ultieme beater. Tevens wist ik hem op het plaatjestopic al bij enkele leden te spotten. Mocht je worden overreden door een 64 ton tank of per ongeluk gaan zwemmen in zoutzuur… je pols blootstellen aan een vlam van 1200 graden of hij valt opeens van je pols 3 verdiepingen naar beneden, geen probleem! Hij is er allemaal op getest. Althans dat ie dan nog werkt, echt kras bestendig is ie dan weer niet in het bijzonder. Tenzij je hem graag draagt met het bijgeleverde belachelijk uitziende beschermkapje. Het blijft gewoon een flink brok staal. Tot zo ver de inleiding, tijd voor plaatjes!

Hij is er op het moment alleen nog met rubberen strap. Als je er iets anders op wilt zetten is het ff pielen, lug width is net geen 22mm dus nato’s en leer prima maar staal wordt 21mm of wat veilen. Of nog heel even wachten tot victorinox hun eigen stalen band uitbrengt. Vind hem zelf meer dressy en daily wearer worden op staal. Komt later dit jaar er aan. Net al wat limited edition versies en in klassiek zakmes rood.

De afmetingen:
43mm zonder kroon
47mm met kroon
52 mm lug to lug
13,6mm dik
Net geen 22mm bandmaat

En een mooie review vind je hier:
http://www.ablogtowatch.com/victorinox-swiss-army-inox-watch-review/

Voor wie van de wat alternatieve (leren kapje) edities houdt of paracord bandjes (als je er het verhaal bijlevert waar je het paracord voor nodig had kun je hem terug sturen en vlechten ze er weer een bandje van):

Wat vinden jullie? Okey, geen automaat (dan zou de extreme testen ook minder goed overleven dan een Quartz) en in Nederland rond de 450 euro, bij de oosterburen al net onder de 400 te krijgen. Ik denk dat ik persoonlijk nog even wacht tot ik de mooie blauwe wijzerplaat kan bemachtigen op staal.

2 likes

Als het klokkie :smile: :stuck_out_tongue: een mm of 3 groter was geweest overwoog ik een overval op je!!!

Ik vond hem al vrij fors eigenlijk met z’n 43mm, smaken verschillen :stuck_out_tongue:
Moet hem binnenkort een keer om de pols proberen, maar in de buurt helaas nog geen dealers in victorinox

Heb 'm zelf in het zwart gehad

Topklok.

Spijt dat ik 'm verkocht heb :frowning:

1 like

Zeker een leuke klok, imo. Tijdje geleden al even flinke ‘hype’ geweest, hier op HF.

Geweldige klok die inderdaad niet nog groter had moeten zijn, zwaar en fors aan de pols genoeg met de huidige omvang.

Enige nadeel is de 21mm lugs waardoor bandjes wisselen wat beperkter is.

Ik ben je er nog steeds dankbaar voor :smiley:
Ik heb de Victorinox van Igor overgenomen en nog geen moment spijt van gehad :wink:

Een erg degelijke klok en zoals al eerder gezegd, hij is best fors en zwaar dus hij hoeft van mij echt niet groter te zijn. Wat betreft de lug breedte van 21mm, er passen ook zonder dat je het eigenlijk merkt nato’s op van 22mm. Hetzelfde geldt voor leren bandjes van 22mm. Alleen met een stalen band gaat het denk ik wel een probleem worden (niet zelf geprobeerd).

Super klok! Heb vandaag toevallig de zwarte om.
Dat het geen automaat is totaal niet storend, hoort juist bij deze klok (über beater).

De zwart rubberen band staat er perfect bij, ga ik zeker niet verwisselen!

Ik kan hem dus zeker aanraden!

2 likes

En die filmpjes zijn geweldig. Een naam waar horlogeland wel rekening mee moet houden. Die rode … mmmm

Ik heb een tijdje de blauwe gedragen, het is echt een brok staal. De rand rond het glas is wel gevoelig voor krassen, de band is van goede kwaliteit en hij draagt door de korte lug tot lugafstand heel comfortabel voor zijn gewicht.

De 21mm lugbreedte lijkt wat moeilijk maar ik kon er met gemak een 22mm band in gebruiken dus laat dat geen obstakel zijn. Ik zou hem nu wel op de stalen band kopen.

Eric

1 like

Mijn beste,

Onbekend maakt Onbemind!!

Toch wel even wennen hoor!!
Ik zou deze horloges eigenlijk in het echt moeten zien om het de waardering te geven die ze wellicht toekomen.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Deze knaap staat nog zeker op m’n wishlist!! Ik ben er erg gecharmeerd van.
M’n maatje uit Zürich komt binnenkort naar NL. Eens kijken of ie een cadeautje voor me mee wil nemen… :innocent:

Je kan hem ook op jomashop bestellen, staat ie voor 260-290$ ipv 450 €. Wel geen echte garantie van verkooppunt maar je kan in principe ook altijd fabrikant aanspreken voor garantie.

Btw als ik het me juist herinner kan je die straps van koord terug opsturen om opnieuw ineengestoken te worden als je een vet verhaal hebt waar je het koord voor nodig had.

Inclusief invoerrechten, BTW etc. even goed nog 325 euro hè…

Ik heb dit horloge nog nooit in het echt mogen zien, maar op de plaatjes is hij me al vaak opgevallen. Nu er ook een stalen band aan gaat komen vrees ik iets weet voor de eindejaarsbonus… :smile:

1 like

Het is een mooi massief horloge. Ik ging vorig jaar met de bankpas in de aanslag naar de Victorinox store in Londen, klaar om te kopen. Het enige dat mij tegenhield is dat de vier die ik heb vastgehad allemaal naast de indexen leken te tikken.

Ha Roy,

Inmiddels heb ik ook de stalen band binnen:

Ieder z’n mening, maar ik vind het geweldig :smiley:

Groet, Bert

2 likes

Is dit een band van victorinox zelf? Is namelijk geen band zoals op de foto (engineer type vs oyster)

1 like

Klopt, deze band is niet van Victorinox zelf, volgens mij zijn die ook nog niet te koop.

Die van mij zit precies op de indexen dus ik denk een gevalletje van pech (of geluk voor mij) :wink:

Dit is een 20mm band of niet? Ziet er zeker niet verkeerd uit!