Inruilwaarde Oris bepalen

Zoals in het Grote VERKOOP topic al gemeld overweeg ik mijn Oris Aquis Titan Small Second met titanium band in te ruilen tegen een Oris Aquis Date met stalen band.

Deze 14 maanden oude: http://www.oris.ch/en/watches/oris-aquis-titan-small-second-date/01-743-7664-7154-07-8-26-75peb)

tegen deze: http://www.oris.ch/en/watches/oris-aquis-date/01-733-7653-4154-07-8-26-01peb

14 maanden oud, complete met alle papieren en dozen. Wat zou een acceptabele inruilwaarde zijn en heeft er iemand goede tips voor het beste inruiladres?

En een aanvullende vraag: ik heb ook de rubberen band, zou deze op de Aquis Date passen?

Ik zou het proberen om hem zelf te verkopen, en dan op pad voor een nieuwe Aquis. Worden op Chrono 24 tegen zeer gunstige prijzen aangeboden.
En anders eens informeren bij Eugene van Baal in Nijmegen, is Oris dealer en ruilt ook in.
Als het goed is past de rubber band gewoon.
Succes.

gr. Hans

Bedankt Hans,

Ik heb al wel voorzichtig bij Van Baal geinformeerd (per email) en kreeg de melding dat er een bijbetaling van ca. 500 euro nodig zou zijn voor een nieuwe Aquis. Dat vind ik toch echt te gortig, zou betekenen dat ik in 14 maanden 1000 euro afschrijf … pfff. Ik weet het, een hobby mag geld kosten maar dit vind ik net wat te gortig.

Voor een ruil doe ik nagenoeg altijd dit:

Verschil tussen beide horloges/2 als opleg. Als een soort ā€˜transactiekostenmindering’. Dan haal je er alle twee een mooie deal uit.

(2150-1650) / 2 = 250. Dat komt al beter in de buurt.

Bepaal voor jezelf wat je dan wel acceptabel zou vinden en kom met een tegenbod om daarop te eindigen, Nederland is groot geworden met handel…

2 likes

Wel ik bedoel wel de ā€˜opleg via tweedehands prijzen’.

Dus neem nu dat de Titane tussen de 1550 en 1650 EU oplevert (adhv een vlugge blik op Chrono24)
en de acquis (950 en 1050) verschil bedraagt dus een 500Euro.

(Maar verkoop brengt een hele hoop rompslomp mee, en tijd e.d.) Dus zou ik stellen dat de verkoper met de Acquis 250EU oplegt om met jou te mogen ruilen.

Haalt hij er toch 250 profijt bij en ā€˜kost’ het jou 250EU maar moet je niet doorheen de bullshit van een horlogeproberen verkopen te gaan.

ALS je jouw 2dehands Acquis Titane tegen een nieuwe Acquis date wilt inruilen ga ik uit van:

Jouw titane is 1550/1650 EU waard. Een nieuwe Acquis Date is 1650Waard. Maar aangezien hij door de moeite wil gaan is evenees 250 een mooie opleg IMHO.

1 like