Bijna twee jaar geleden heb ik mij hier aangemeld en een horloge gekocht.
Dit was een Tag Heuer Aquaracer 300M Calibre 5. Ik heb de afgelopen twee jaar niks gepost, maar wel altijd met plezier mee gelezen en vooral gekeken.
Het horloge is mij zeer goed bevallen.
Echter heb ik toen ook gekeken naar een Tudor Black Bay…
De laatste tijd zit ik er steeds aan te denken om een zwarte of blauwe Black Bay met ETA aan te schaffen. Ik zou daar dan mijn Aquaracer op willen inruilen. Een juwelier gemaild, maar helaas heeft deze niet meer de tijd genomen om te reageren.
Destijds ben ik door een aantal van jullie uitstekend geholpen en ik wil nu graag weer een beroep op jullie doen. Mijn Tag Heuer is nu twee jaar oud, complete set met factuur van Schaap Citroen en met mij als eerste eigenaar. Het horloge is gebruikt, en ik zou hem als een Chrono24 staat 1/2 classificeren.
Mijn vraag voor jullie, er van uit gaande dat ik de Aquaracer zou willen inruilen op een Black Bay, wat is dan een reële inruilwaarde volgens jullie? Ik heb op Chrono24 gekeken, maar daar zie ik aardige prijs verschillen.
Allereerst alsnog welkom! Een nieuw horloge kopen en na twee jaar weer verkopen is meestal niet heel handig. In de eerste twee jaar schrijf je het meeste af. Inruilwaarde gaat dan waarschijnlijk ook behoorlijk tegenvallen. Ligt er wel aan of je (in-)ruilt bij particulier of bij dealer. In het laatste geval kon inruilwaarde wel eens onder de € 1.000 liggen.