Inruilwaarde Tag Heuer Aquaracer 300M Calibre 5

Beste Allemaal,

Bijna twee jaar geleden heb ik mij hier aangemeld en een horloge gekocht.
Dit was een Tag Heuer Aquaracer 300M Calibre 5. Ik heb de afgelopen twee jaar niks gepost, maar wel altijd met plezier mee gelezen en vooral gekeken.

Het horloge is mij zeer goed bevallen.
Echter heb ik toen ook gekeken naar een Tudor Black Bay…
De laatste tijd zit ik er steeds aan te denken om een zwarte of blauwe Black Bay met ETA aan te schaffen. Ik zou daar dan mijn Aquaracer op willen inruilen. Een juwelier gemaild, maar helaas heeft deze niet meer de tijd genomen om te reageren.

Destijds ben ik door een aantal van jullie uitstekend geholpen en ik wil nu graag weer een beroep op jullie doen. Mijn Tag Heuer is nu twee jaar oud, complete set met factuur van Schaap Citroen en met mij als eerste eigenaar. Het horloge is gebruikt, en ik zou hem als een Chrono24 staat 1/2 classificeren.

Mijn vraag voor jullie, er van uit gaande dat ik de Aquaracer zou willen inruilen op een Black Bay, wat is dan een reële inruilwaarde volgens jullie? Ik heb op Chrono24 gekeken, maar daar zie ik aardige prijs verschillen.

Met vriendelijke groet,

Norse

2 likes

Je zou via de zoekbalk hier op het forum kunnen kijken waar ze de afgelopen tijd voor zijn verkocht. Dat geeft een mogelijke beeld van de waarde.

1 like

Zijn er geen grijze handelaren die er een hebben? Deze zijn soms wat meer bereid om horloges in te ruilen.

1 like

Ik denk dat deze tss 1200 en 1500 euro inruil waard is…

1 like

Helaas krijg ik deze verkooptopics niet wanneer ik aan het zoeken ben middels de zoekbalk.

En er staan op dit moment ook weinig Black Bay’s met ETA en stalen band in Nederland te koop.

Als ik zelf op chrono24 kijk zei ik dat er prijzen voorbij komen tussen de 1150 en 1500.
Dit zijn natuurlijk verkoop prijzen en geen inruilprijzen.

Ik denk eerder +/- 900 :see_no_evil:

2 likes

Waarom verkoop je de th niet eerst?

Ik denk dat ik ruil en inruil door elkaar heb gehaald, de marktwaarde ligt tss de 1200 en 1500

Mijn voorkeur heeft inruilen, echter staat er op dit moment zeer weinig te koop. Ook in het blauwe gedeelte niks…

Allereerst alsnog welkom! Een nieuw horloge kopen en na twee jaar weer verkopen is meestal niet heel handig. In de eerste twee jaar schrijf je het meeste af. Inruilwaarde gaat dan waarschijnlijk ook behoorlijk tegenvallen. Ligt er wel aan of je (in-)ruilt bij particulier of bij dealer. In het laatste geval kon inruilwaarde wel eens onder de € 1.000 liggen.

1 like

Reken maar. Inruilwaarde bij een juwelier bij aankoop Tudor gaat zeker onder de EUR 1000 liggen. Je mag met EUR 750 denk ik al in de handen knijpen.

Zelf verkopen levert meer op en je kunt gemakkelijker nog wat korting bedingen op de Tudor.

1 like

Probeer @SuperC te contacten. Jaap heeft op de site regelmatig Tudors en wellicht kan ie wat voor je betekenen.

Inruilen… dief van je eigen portemonnee.
Zelf fatsoenlijk verkopen levert je de eerste 2 a 300 al op.

Gewoon te koop aanbieden voor een prijs, kijken wat er langskomt en met het geld in je zak vervolgens rondkijken.

Zijn leuke horloges!

1 like