Inschatten verkoopprijs

Wie kan me helpen met het inschatten van de verkoopwaarde van mijn vintage omega century.
Het lukt me al geruime tijd om door te sparen en wil dat ook blijven doen om dit juweeltje aan te schaffen.

Ik overweeg om daarvoor mijn vintage century (1955 cal 266) te verkopen.
Ik draag 'm weinig omdat ik 'm wat aan de kleine kant vind, verder blijf ik 'm prachtig vinden. Indien dit een substantiele bijdrage zou zijn aan het spaar tegoed zou dat wellicht betekenen dat ik mezelf met de kerst eens lekker kan kietelen.
Wie kan me helpen met bepalen van de verkoopprijs van dit horloge. Het horloge is in 2008 geserviced door F Schweitzer.

Ik kan je weinig over de prijs zeggen, maar als je het horloge te koop zet, zorg dan voor betere foto’s.
Bij voorkeur met een foto van het uurwerk erbij.

Ook moet je even de krasjes uit het glaasje poetsen, anders denken mensen misschien aan beschadigingen op de wijzerplaat.

Hoi Bernard

De foto is meer ter indicatie om wat voor horloge het gaat.
Betere foto’s, ook van het uurwerk, zijn beschikbaar maar ik wilde voorkomen dat deze thread uitmond in een halve verkoop.
Het gaat me om een adres om een schatting te kunnen krijgen.
Uiteraard is een onderbouwde inschatting van harte welkom.
Een korte zoektocht op internet levert me verschillende resultaten op van zo’n 350 tot 1200 euro. (uiteraard verschillende uitvoeringen en staat)

eric128 Schreef:

Hoi Bernard

De foto is meer ter indicatie om wat voor horloge
het gaat.
Betere foto’s, ook van het uurwerk, zijn
beschikbaar maar ik wilde voorkomen dat deze
thread uitmond in een halve verkoop.
Het gaat me om een adres om een schatting te
kunnen krijgen.
Uiteraard is een onderbouwde inschatting van harte
welkom.
Een korte zoektocht op internet levert me
verschillende resultaten op van zo’n 350 tot 1200
euro. (uiteraard verschillende uitvoeringen en
staat)

1200 is behoorlijk absurd. Zeker via Chrono24 gevonden? De prijzen die daar gevraagd worden zijn lachwekkend.

Denk dat 300 meer in de buurt komt.
Zoek anders even op e-bay, m.n. om het calibernummer, dan vind je meer vergelijkingsmateriaal.

Op Marktplaats zo’n 250 - 350 euro. Als je aannemelijk kunt maken dat de wijzerplaat origineel is, helpt dat. Band zal niet origineel zijn, maar een originele gesp kan de prijs ook wat verhogen. En de kroon. Algehele staat, krasjes op kast en bodem spelen ook een rol. En de nauwkeurigheid van het uurwerk en de gangreserve.

ik sluit me aan bij de vorige schatters, 200-300 max. Je komt er natuurlijk makkelijk achter als je hem op MPL zet met bieden vanaf …
verkopen beslis je dan zelf advh de biedingen/niet biedingen toch?

Hey Fr3d, kan ik er al 1 reserveren?:smiley:

Ja, nog een onbescheiden vraag: hoe oud ben je…:smiley:

P.s., graag een Omega :wink:

en… je hebt je toch hopelijk niet laten inenten voor de M-Griep :slight_smile:

Fr3d Schreef:

Verkopen doe ik géén van mijn aanwinsten; zo hoop
ik bij mijn dood een legacy van zo’n 200 horloges
na te laten aan… het horlogeforum.nl, die het
daarna mag verdelen … ik méén dit…ik heb het
bij de notaris al geregeld (de dan in bezit zijnde
collectie, minus 10 horloges voor mijn broer en
vrouw). Zoveel is dit forum me aan het hart
gelegen, nú al dus …(tu)…thanks @All Here ! :wink:

LOL, ga je mee parachutespringen van het weekend???

Ik wil je wel helpen met de parachutte.:+

we kunnen ook samen gaan duiken?

yes, it’s me!