Ik open morgen of overmorgen even een nieuw topic met een overzicht van de prijzenpot en zal daarin ook even een update doen mbt de betaling.
En ik kom er net achter dat ik een nerd ben. Daar was ik mij helemaal niet van bewust. Maar omdat het een loterij betreft, heb je een simpele vergunning nodig. Die kun je bij de gemeente krijgen, formaliteitje. Maar ik zat met iemand van de gemeente aan de telefoon en vertelde het hele verhaal. Over een stripalbum voor een forum, het goede doel en een loterij met leuke prijsjes…
Die kwam wel even binnen.
Die vergunning kost wel 226 euro en je moet echt allerlei dingen overleggen, zoals een proces verbaal van een notaris. Weet niet of je dit nou per se moet willen
Niet als de prijzen onder de 4,5k blijven. Dan kan het via de gemeente voor ongeveer 26 euro.
Helpt het als ik die oude fiets nog ter beschikking stel?
Of heeft deze ambtenaar al een fiets?
Weet je vriendin ook dat je haar zo noemt?
Ok, ik dacht dat we daar inmiddels overheen gingen. En vergeet de kansspelbelasting niet als je hem registreert. Die is 30,1%.
Of geldt dit nog als een kansspel tussen vrienden/collega’s?
Hij heeft in ieder geval geen houten bureau: hout werkt
Ook voor een goed doel? :o
Is het gewoon onder de radar doen geen optie?
Ja, dat maakt niet uit. Als je een prijs wint van meer dan 449 euro, dan ben je als winnaar of organisator (is maar net hoe je dat afspreekt) verplicht om 30,1% belasting af te dragen. En aangezien deze loterij wordt aangevraagd bij de gemeente kun je er zeker van zijn dan een overijverige ambtenaar daar op gaat letten.
Dit geldt als een incidentele goededoelenloterij. Zo zien zij dat. En natuurlijk doe ik het liefst alles onder de radar. Maar aangezien we dit open en bloot op het forum doen, wilde ik het dichtgetikt hebben. De winnaar van de MB moet dit sowieso opgeven aan bij de aangifte, de rest van de prijzen blijft ruim onder grens.
Uiteraard!
Vraag het vanavond even aan haar als ze je eten opschept
Kunnen we de prijzen niet beperken dan? Natuurlijk is het tof dat mensen het aanbieden maar uiteindelijk gaat het om de donaties naar het goede doel toch?
Gadver
Goed dat je het zegt. Ik was bijna vergeten dat ik bij mijn moeder eet vanavond!
Laten we het niet te ingewikkeld maken. De winnaar van de MB is de enige die voor kansspelbelasting in aanmerking komt. Dat is zijn/haar feestje.
hahaha ik moest hardop lachen
Wat een gezeur, kinderen!
Het is wel leuk, als je een prijs kunt winnen, maar zodra je iets aan kosten moet betalen, hoeft het niet meer? Kom op zeg! Kom, een beetje volwassen zijn!
Gewoon netjes doen, dan heb je ook geen gezeur achteraf. Ik geef @Schoen groot gelijk, dat hij netjes volgens de regels doet. Het moet namelijk ook geen kater achteraf worden…
Je zou bijna vergeten, dat het hier om een goed doel gaat!
Ik bedoelde het niet negatief tegenover de prijs hoor maar dan zou het jou weer werk schelen, dat probeerde ik er mee te zeggen.