Inside Nomos Glashütte

Een interessant filmpje over Nomos via Hodinkee.

5 likes

Heerlijk! Wat een leuk bedrijf en merk is het toch.

1 like

Hoe langer ik de Orion draag, hoe mooier hij wordt. Een hoe vaker ik ook andere horloges van Nomos zie, des te meer waardering krijg ik voor het merk.

Prachtig!

Ik sluit niet uit dat, net als bij jou er nog wel één gaat komen.“Crosspost” als het voor mijn vrouw is kan ook natuurlijk. :wink:

1 like

Ze zijn eigenlijk allemaal mooi. Maar de eenvoud van de Orion blijf ik het mooist vinden.

1 like

Dit vind ik een erg geslaagd model en is voor mij de absolute nummer 1 van de collectie.

2 likes

En dan wat mij betreft zonder de datum…

3 likes

Maar dan wel de weiß en zonder datum :slight_smile:. Ben nog steeds erg blij met de mijne al denk ik dat ik hem weg ga doen om hem in 38mm te kopen.

Maak eens een wrist-shot als je wilt , had de 35 mm van de week nog om maar dat is best wel klein vind ik.

En hier de 38mm echt een stukje groter als 35mm


2 likes

Ik twijfel nog, en heb gelukkig ook nog even. Maar voor als nog ga ik voor de datum. Waarom,?

Het uurwerk blijft bij de 35mm en 38mm variant het zelfde, waardoor bij de 38mm de decentrale secondenwijzer een beetje hoog komt te liggen, wat dan in mijn inziens prima kan als er een datum venster onder zit.

Het valt op zich wel mee hoor met de ligging van de secondewijzer. Vaak zijn het de foto’s die vertekenen. Voor het oog zit hij precies in het midden tussen de plaatsing van de wijzers en de indexen. Ik mis de datum niet in ieder geval, sterker nog, smaken verschillen, ik zou hem er niet op willen hebben. :wink:

38mm op een 20cm polsomtrek.

Voor de beeldvorming in perspectief, oftewel, van een afstandje:

3 likes

Hier staat een cognackleurige band veel beter op. Mijn grijze kan heel veel banden hebben, maar cognac zonder contrasterend stiksel oid maakt hem juist niet mooier.

1 like

Ik ga er eens goed overnadenken.

Schitterende foto de laatste :sunglasses:

1 like

Leuk bedrijf! Dank :slight_smile:

1 like

Wat is het toch een geil merk.

Kom op mensen, koop eens een horloge van me. :slight_smile: Dat geld gaat rechtsomkeert naar Glashütte, ik beloof het jullie. :slight_smile:

2 likes

Ik word echt zo rustig van dit filmpje en die muziek :relieved:

1 like

Tsja, ik zou je willen helpen… maar eh, vrouwlief is ook een beetje verslingerd aan het raken… dus de hobbypot moet verder gevuld worden om een 33 mm variant Orion te bekostigen waardoor er geloof ik voor mij geen ruimte is voor een NA.

Kickstarter projectje voor je starten? Titel: Give-me-even-more-fate-in-Nomos. :sunglasses:

Ik moet ook eerlijk bekennen dat naar aanleiding van dit topic er bij mij opeens enige hunkering naar een Nomos te bespeuren is.

1 like

Vergeef ons enthousiasme. Kunnen we ook niks aan doen toch @tompj en @Kiek ? :innocent:

3 likes

Bij mij ook. Alweer voor de vierde keer

2 likes