Inspiratie en informatie gezocht

Beste leden,

Gisteren na wat rondzoeken in de oude spullen van mijn moeder die enkele jaren geleden is overleden ben ik twee horloges tegengekomen die van haar zijn geweest. Allereerst de foto’s:

Een prisma handopwinder die nog perfect loop, ik gok met een diameter van ongeveer 35mm.

Een mooie Certina handopwinder met onder op de dial de tekst jubilé, hier heb ik het een en ander over kunnen vinden maar dit precieze horloge ben ik niet tegen gekomen. ongeveer 37mm gok ik (heb niet de tijd genomen ze te meten)

Zoals u ziet staat op de achterkant ook weinig bruikbaars

Nu zou ik het leuk vinden als iemand mij er meer over kan vertellen maar dit is nog niet mijn hoofd vraag. Dat is namelijk: Wat zal ik er mee gaan doen? Ik vind ze te klein om te dragen ook al heb ik relatief dunne polsen en om ze maar in een la te leggen is ook zo zinloos vind ik. Ik vroeg me af of jullie ideën hadden wat ik er mee zou kunnen doen om bijvoorbeeld een leuk aandenken aan mijn moeder in elkaar te knutselen oid.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie input en alvast bedankt.

Sjoerd

P.S. waarde kan me eerlijk gezegd geen drol schelen, ik doe ze toch nooit weg.

De Certina;
40 Certina 23-20 uurwerk

21 Stainless steel with gold cap (on top)
139 is de kastvorm

Serienummer 6,4 miljoen wijst op 1966.

2 likes

sorry als ik dom overkom maar ik dacht dat de Certina een quartz is? vergis ik me daar nu dan in?

EDIT: ik ben echter wel dom, het is inderdaad een handopwinder kom ik nu achter, dankjewel voor de info! had niet gedacht dat die zo oud zou zijn (omdat hij nog in zo’n staat verkeerd)

Dus de Citizen Quartz is een Certina handopwinder :astonished: :astonished: :astonished:

Je zou ze ergens in huis zichtbaar kunnen bewaren, bijvoorbeeld op een horlogestandaard of in een stolp. Af en toe eens op tijd zetten, poetsen, koesteren, is gelijk een memory moment.

2 likes

oh waaw… dat bedoelde ik :joy: :joy: :joy:

dat is inderdaad een leuke optie, ik hou het in gedachten

1 like

Nooit wegdoen, zo te zien emotionele waarde, de uurwerken zijn ook nog eens van goede kwaliteit, af en toe om de 2 a 3 maanden een paar slagen opwinden en ergens in een laatje bewaren. Waarden is niet enorm maar wel middenklasse uurwerken.

ja zoals ik al zei, omdat ik ze nooit zal weg doen interesseert de waarde me ook niet. maar gelijk heb je het zijn geen prullen

nadat ik begrepen heb dat 1 van de 2 horloges uit 1966 stamt vermoed ik dat het horloge nog van mijn oma geweest is of dat het een communie cadeau van mijn moeder was aangezien ze toen 7 jaar oud was

Leuke horloges hoor. Gewoon apart in een box voor 2 bewaren zou ik zeggen:

Als de Prisma idd 35mm is dan is het denk ik toch echt een herenmodel. Uitzonderingen zijn natuurlijk mogelijk, maar in die tijd was het dragen van herenhorloges door dames geen trend, zoals nu. Heb je geen fotoalbum uit die tijd om te kijken wat voor horloges je oma en moeder droegen?

mijn moeder ontweek camera’s heel erg dus er is weinig waar ik naar kan kijken, zo’n horloge doosje is wel leuk waar heb je die gevonden?

via google afbeeldingen, was dacht ik van aliexpress. Daar vond ik hem niet terug, maar hier op ebay:

ca 20 euro met verzending.

Ga anders naar de rikketik beurs op Zaterdag 8 Juli in Houten. Daar is vast wel een standhouder die dat soort doosjes verkoopt.

vanuit het zonnige zuiden kost de trip er naar toe me meer dan het doosje :joy:

Ja, maar als je nu in het zonnige zuiden kan zitten, dan kan dat tripje er natuurlijk ook wel van af, ha, ha. Veel plezier en geniet er maar lekker van.

haha natuurlijk, dankjewel!