Zoals de titel al zegt. Binnenkort is er financiële ruimte ( ongeveer 1000 euro) voor een nieuwe aanwinst. Ik heb al een tijdje in mijn hoofd dat ik een vintage Omega wil maar ik kom er niet uit welke er precies in 1989 gemaakt zijn. Wie helpt me en weten jullie toevallig nog andere pareltjes die in 1989 zijn gemaakt?
Vintage Omega uit de 80’s vind ik zelf nooit zo aantrekkelijk. Op de Speedmaster na, maar dat ligt niet binnen budget.
Ik kan helemaal niet vinden hoe de horloges uit dat jaar eruit zien. Zijn het de Quartz modellen?
Ik gok de pre-bond seamasters en de Manhattan connies. Kwaliteit niet op het niveau dat we nu van Omega kennen
Die zijn ook niet mijn stijl. Dan denk ik dat er een nog oudere Seamaster moet komen (al twijfel ik een beetje omdat de meeste van die heel smal zijn en niet zo mooi om mijn pols zijn).
Iemand tips voor een mooi horloge uit 1989? Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken.
(Tag) Heuer?
Heel tof!
https://www.calibre11.com/catalogues/tag-heuer-annual-catalogues/1988-1989-tag-heuer-catalogue/
Daar is de Dan Henry Timeline heel handig voor!
Het was wel een duur jaar!
Ik heb wel iets gezien wat ik mooi vind hoor…
Misschien even door de catalogi uit die tijd bladeren:
Duitse catalogus 1987
Duitse catalogus 1988
Duitse catalogus 1989
Duitse catalogus 1991
Veel modellen zijn langer dan een jaar in productie geweest, dus als je in deze periode kijkt heb je een aardig idee van wat er ooit geweest is.
Ik vond de Seamaster Polaris overigens ook altijd wel een grappig ding. Zijn wel klein (zoals veel horloges uit die tijd), maar de Omega Seamaster Polaris Chronograph heeft wel een mooi formaat, wat mij betreft.
Alle omega’s uit 1989 op chrono geselecteerd op laagste prijs eerst. Succes! Benieuwd wat het wordt.
Super, wist niet dat dit kon!
Valt dus een vintage Seamaster ook binnen het budget…
Toen waren er ook Tissot Rock modelen.
Vind ik eerlijk gezegd ook heel vet, een eerbetoon naar het jaar 1989.
Sorry TS,bevuil even je topic als je het niet erg vind?
Mooie band op je JP2000. Daar heb ik wel oren naar. Heb je een beetje info voor me aub?
Merk,prijs en kwaliteit?
Ik blijf het toch erg moeilijk vinden. Heb wat meer tijd en ruimte om me te orienteren en heb nu twee mogelijkheden:
-
De Tag Heuer 1000 series (liefst een 844/5). Praktisch onmogelijk te vinden voor een fatsoenlijke prijs. Ik wil dan niet de quartz.
-
De Nomos Glashutte 1989. Omdat het een eerbetoon aan het jaar 1989 is. Het voldoet dus niet echt aan mijn wensen maar is wel echt een prachtig horloge.
Ik probeer nog maar eens wat meer informatie uit jullie te trekken, wellicht komt er nog een goed idee.
Kunt op Chrono24 filteren op bouwjaar toch?