Zoals de titel zegt: ben op zoek naar een beetje betaalbare vintage panda. Liefst een automaat maar vraag me af of die combinatie gaat leiden tot een goede match ivm de prijs.
Budget is ongeveer 250 euro. Wie heeft er aanbevelingen?
Zoals de titel zegt: ben op zoek naar een beetje betaalbare vintage panda. Liefst een automaat maar vraag me af of die combinatie gaat leiden tot een goede match ivm de prijs.
Budget is ongeveer 250 euro. Wie heeft er aanbevelingen?
Kan je beter de Dan Henry moderne remake voor halen.
Automaat of handwinder zal vrijwel onmogelijk zijn. Ook een degelijke quartz zal niet makkelijk zijn. Wat voor model zoek je?
Erg mooi! Lijkt op de Okeah.
Niet helemaal hetzelfde, maar komt wel beide van Poljot. Zo maken ze gebruik van hetzelfde 3133 uurwerk. Een groot verschil is dat de Okean een volledig stalen kast en stalen pushers heeft, terwijl de Buran verchroomd is. En uiteraard het prijsverschil tussen die twee
Heb nog zo’n Dan Henry liggen waar forumlid @septentrio aan refereert. Mag zo weg voor een mooie prijs. Stuur maar een pb bij interesse.
https://timeandtidewatches.com/wp-content/uploads/2019/07/Dan-Henry-1962-Racing-Chronograph-6.jpg(Ik heb er eentje zonder datumfunctie)
Voor rond de 500 euro heb je er 1 met een niet zo’n toffe kast als je geluk hebt.
Voor een mooie vintage panda kom je al snel tussen de 1250 - 1750 euro.
Als je het hebt over een verchroomde kast, is de kast dan eigenlijk een soort plastic?
@D.F40 ziet er top uit maar is nu nog niet wat ik in gedachten heb. Wellicht kom ik er op terug!
@Santa_Sangre denk dat je gelijk hebt en dat het budget aangepast moet gaan worden…
Nee, dat niet, het is wel metaal, maar krasjes zie je op den duur beter. Op zich niet erg als je een mooi exemplaar zoekt en er zuinig op bent
“Base metal”, volgens mij een zacht messing achtig metaal. Is goedkoper dan stainless steel en vaak een teken van goedkopere / lagere kwaliteit horloges.
Probleem is niet zo zeer de krasjes als wel dat het door kan slijten en je het geel achtige base metal er onder ziet.