Soms zijn 18k massief gouden Invicta’s te vinden voor onder de 1000 euro. Met daarin een Landeron 49 of Valjoux 22.
Klinkt als een snob
Weet je dat zeker? Of is t net als chronographe suisse hol?
Zeker
ok maar zoek vintage stijl, geen vintage ookal is die best mooi
HKED1963, met Seagull ST19 uurwerk. Pure vintage, maar vandaag voor je gemaakt. Het ST19 uurwerk is eigenlijk het zwitserse Venus 175 uit de jaren 40, maar begin jaren '60 heeft Seagull de complete productielijn gekocht en naar Tianjin verhuisd. Daar worden ze dus nog steeds geproduceerd zoals 80 jaar geleden in Zwitserland.
Koop van een betrouwbare bron (dus niet een koopje op Ali-Express, want er zijn veel neppers in omloop) en je hebt een prachtig retro-klokje, met echt zwitsers column-wheel chrono uurwerk en zwanenhals regulator!
Oei die blauwe kleur is zeker fraai
Zeker weten doe ik uiteraard niet, omdat ik er geen gaten in ga boren.
Vrijwel zeker hol, maar dan is het nog steeds massief goud, in tegenstelling to een verguld horloge
Ik zou zeker ook naar Junghans kijken!
Dan is het goud maar massief en hol rijmt niet met elkaar toch?
Doe ik die hebben ook wel mooie wijzerplaten, maar zie nog niet direct nu in dit topic een sterker ontwerp dan de dan henry, zeker kijkend naar de prijs
Wat is je budget? De Dan Henry is niet te vergelijken met de Hamilton en quartz…
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar Undone maakt leuke vintage look horloges. De prijs is alleszins redelijk, maar ik denk dat je wel rekening moet houden met BTW en inklaring.
(@Argonout was me te snel af )
Uitstraling van de Dan Henry is top en quartz dus kan tegen een stootje. Vond de afwerking en kwaliteitsniveau zeer matig.
Mn ex
Denk dat de Dan Henry het op paar fronten wint, quartz is geen nadeel sterker het is een Seiko quartz, wat kan er mis mee gaan drie keer niks lijkt mij ?
Zeg al voor lompe doorde werkse dingen te dragen dus hoe meer looks voor het geld hoe beter
Dat is ook het ding, je kan ze niet vasthouden voor je ze koopt
Een horloge is nooit massief; een stalen horloge heeft ook holtes. Meestal zit er een spacer tussen het uurwerk en de kast om die holte op te vullen omdat het anders erg zwaar wordt.
Bij gouden horloges zijn alleen vaak ook de lugs deels uitgehold om de prijs te drukken. Maar dan is het horloge nog steeds gemaakt van massief goud.
De DH heeft vooral een matige bezel. De draaibare zijn 12 (!) clicks… maar zonder draaibare bezel voelt het vast beter. Uurwerken zijn overigens van Miyota dus citizen.
Ja, beetje ongelukkig uitgedrukt.