Inspiratie gezocht! Vintage style horloge

Ik mag niet klagen heb wat vintage horloges wat leuke Seiko horloges, een wat mij betreft te dikke klatser (letterlijk) maar ben aan dat horloge gehecht, maar…

Ik wil mijn favorieten vintage sparen, ik ben soms wat lomp en dat is zonde gewoon, maar ik wil toch genieten van een vintage chrono, of in ieder geval de vintage look…

Nu ben ik tegen Dan Henry aangefietst, die bevallen mij wel:

7163c49a87abefb29dfdbab2486fe8957a798ce0_1_690x459

Maar! Er is vast nog veel meer!

Dus rijtje wat ik zoek:

-betaalbaar ivm lompe gedrag
-38 tot 40 mm
-automaat of quartz
-rvs kast
-3 subdials
-no date

Wat hebben jullie in deze categorie? Aanraders?

5 likes

Ik weet niet wat je budget is maar de IWC Fliegerchrono 3740 past in het plaatje:

5 likes

Denk dat dat niet vergelijkbaar is met een Dan Henry, mocht je hem rond die prijs wel kwijt willen dan graag een pb :rofl:

Maar dan zit ik weer met een horloge waar ik niet lomp mee kan doen :rofl:

Bedankt voeg direct iets toe aan mijn lijstje van wat ik zoek, no date :+1:

2 likes

Is dit misschien iets voor je? Een Hamilton intra-matic Chrono. Verkrijgbaar in twee smaakjes

3 likes

Seagull 1963 eventueel met een ander bandje

1 like

Deze heb ik al eens gehad die opgeruimd met mededeling aan koper dat ie 6 uur in een uur voor liep :grin:

3 likes

Oei wel mooi ja, jammer van die datum.

1 like

Welk budget?
Ik zou net wel kijken naar vintage met een lager budget. Zeker de wat minder gekende merken en verguld kan je vaak aan leuke prijzen kopen.

1 like

Ja laag budget, lomp gedrag en haal Dan Henry er bij, dus ja leek mij voldoende, maar dan nog vind ik het geniaal om horloges te zien die ik nog niet kan die mogelijk weer op “hebben” lijstje kunnen

Vintage is natuurlijk een breed begrip. Hierbij mijn suggestie…

2 likes

Dan Henry 1964 is een heel leuk horloge en goede kwaliteit voor de prijs!

1 like

Heel mooi spul dit! Waar moet ik aan denken bij zoeen? 900 eur voor de normale en iets van 1800 voor de chrono?

1 like

Volgens mij kun je als je goed zoekt de chrono voor 1500 vinden. Op chrono24 staan er ook een paar.

1 like

Heel net horloge!

Eerst maar voor de Tudor 1926 of Hydroconquest hierzo…

1 like

@Fate_Amenable_To_Change

Dit is toch 1 van jouw favoriete horloges?
Kwaliteit en betaalbaar?

1 like

Of het kwaliteit is weet ik niet. Betaalbaar zijn ze, en verschrikkelijk cool. Ik vind de stijl gewoon erg tof.

Die tweede foto komt me heul bekend voor …

Misschien weet @Chillekasper nog een leuke vintage voor weinig :grinning:

1 like

-geen invicta :rofl:

Van jou? Sorry :grimacing: