Zeker een vintage suède strap eens proberen!
Hier n tip; https://watchbandit.com/products/watch-bands/leather-straps/suede-straps/
Behoorlijk goede kwaliteit, veel keuze en snelle service. En niet onbelangrijk; goedkoop!
Ik sluit me hier volledig bij aan! Bij stalen banden heb ik er dan weer een sterke voorkeur voor dat ze aansluiten op de kast. Met alle respect natuurlijk voor de mensen die weloverwogen de keuze voor een leren bandje met gebogen eindjes maken, voor mijn gevoel druist dat in tegen de praktische constructie van een lap leer die over een recht staafje loopt. Het is voor mij als iemand die zijn baard als volgt soigneert:
De drager vindt het zelf waarschijnlijk ultiem verzorgd staan en dat respecteer ik, voor mij persoonlijk ziet het er echter tegennatuurlijk uit en voelt het een beetje ongemakkelijk. Met rubber heb ik dat gevoel overigens totaal niet, die kan wat mij betreft zowel aansluiten als recht lopen, ik vind aansluiten dan zelfs best goed en utilitair staan! Dat de kast niet bij alle horloges tussen de lugs wordt afgewerkt heb ik nooit bedacht. Is wel jammer inderdaad, misschien de dremel pakken?
Vanuit mijn smaak geredeneerd zou ik je leer met gebogen eindjes dus afraden. Uiteindelijk is het natuurlijk heel persoonlijk dus bij dezen twee renders van Everest om je hopelijk te helpen tot je eigen oordeel te komen. Ik zou willen dat ik je foto’s uit de eerste hand kon geven.
Ik heb zelf geen ervaring met Everest maar @Sammie wel denk ik.
Niet met Everst wel met Rubber B. Een Rolex op een andere dan de originele band vind ik sowieso niets. Je kijkt altijd tegen een onafgewerkte rand aan en dan is zo’n Rubber B of Everest het minst storend imo.
Hier een poging om een Yachtmaster nog een klein beetje ‘stoer’ te maken…
…niet gelukt…
Ik vind het best vet. Stoer, comfy, duurzaam, veilig en waterbestendig. Geschikt om het horloge te gebruiken zo het bedoeld is, en was je dat niet van plan dan doet het er in ieder geval recht aan. Zowel je Yachtmaster als de Explorer die je eerder plaatste zijn op die manier best wel geslaagd wat mij betreft.
Ik racete iets te enthousiast door dit draadje en had dit ten onrechte gelezen als “een rubberen bandje wellicht met modelnaam Rubber B van Everest”, en ik registreerde niet dat het een plaatje van het net was. Ik baseerde mijn opmerking over jouw eventuele ervaring op mijn onjuiste veronderstelling dat ik daar een Explorer op een bandje van Everest om jouw pols zag, excuses daarvoor.
Je moet je gewoon inhouden en niet aan andermans baard gaan voelen ja
Nou nee!
Ik deel je mening over aansluitende leren banden verder wel.
Lijkt me sowieso een veilige keus voor sportievere activiteiten. Mocht een pin breken, valt ie niet gelijk v je pols af.
Ik heb een 114270 en daar moetje mee oppassen met te dikke pushpins en dikke banden daar de ruimte tussen kast en band zeer weinig is en de banden snel beschadigd raken door de scherpe kast
Daar ga ik me gauw aan storen die kale plekjes
Op de Explorer kan het ook best wel vind ik.
Zag recent de YM op jubilee en dat misstaat ‘m dan weer niet.
Zag ik ook voorbij komen en laten we maar zeggen dat de meningen daarover uiteenlopen.