Inspiratie gezocht voor band Rolex Explorer 1

Beste,

Met veel plezier draag ik mijn Explorer op staal, toch denk ik na over wat afwisseling. Wie heeft er suggesties voor een mooie band? Rubber, Leer, kleur maakt niet uit als het maar goed staat :sunglasses: het liefst zou ik wel wat 1e hand foto’s van jullie willen zien, want dat is wellicht toch wat realistischer, dan op mooi opgemaakte websites. Maar ben je echt iets heel moois op Instagram tegen gekomen (of waar dan ook) ben ik ook zeker benieuwd!
Zelf zat ik te denken aan een eenvoudige, zwarte Nato (seat belt) voor straks met de wintersport. Wellicht heb ik toch een wat (te) sopere fantasie. :sweat_smile:

1 like

image
Niet mijn foto. Maar wel een geweldige combi :slight_smile:

7 likes

Ik denk dat een Rubber B of Everest het mooiste is als alternatief. Met deze banden zie je de imo lelijke onafgewerkte ruimte tussen de lugs niet.

image
Plaatje van het net.

5 likes

Draag mijn 14270 vaak op leer. Een rood-bruine vintage band gemaakt door @Ko-Banden

5 likes

Zou je een foto willen maken schuin vanaf de onderzijde (6 uur index) zodat de ruimte tussen de lugs zichtbaar wordt.

Positie als onderstaande afbeelding, echter dan met band.

image

Heb hem nu niet om doch sluit de band goed aan en zit er niet te veel ruimte. De band raakt net niet de kast. Onderstaande foto’s had ik nog op mn instagram:

Ik vind zelf overigens leren banden die aansluiten alsof het een stalen band is, geen gezicht.

5 likes

Nou, ik vond dat bij mijn GS juist veel mooier…

Mazzel is wel dat de Explorer een vrij dunne kast heeft dus een ‘rechte’ band kan best.

3 likes

Deze is wel erg donker, kan niet goed zien hoe hij tissen de lugs zit.

De rubberen band hierboven, dat vind ik dus helemaal niet mooi.

Een rechte band die net niet de kast raakt is het mooiste, vind ik. Bij de 114270 zie je vaak dat de band wel tegen de kast schraapt omdat die lugholes dichter op de kast zitten dan bij de 14270.

1 like

Is idd niet goed te zien. Maar eigenlijk is een horloge gemaakt voor staal op zijn mooist op staal. Zo’n prachtige Explorer komt mi pas écht tot zijn recht op de Oyster band. :wink:

2 likes

Iets van suède? Hier een foto van het internet.

10 likes

Als je de 214270 zoekt op Instagram dan is het 95% staal. Maar er zijn uiteraard uitzonderingen! BTW: DE Tool om je band zonder kleerscheuren eraf te halen is de Bergeon 7825.

3 likes

Oyster is zeker mooi al vind ik leer op de explorer net zo mooi. Versterkt voor mij het vintage gevoel, maar Ik ben dan ook een liefhebber van leren bandjes. Neem bijvoorbeeld de foto’s van rolexen op leer op de website van bulang & sons, die looks vind ik erg mooi!

Neem voorts de Speedy, de mijne is op staal geleverd doch daar draag ik hem nooit op. Wat mij betreft een horloge wat is gemaakt voor leren banden.

1 like

Tijdje terug zag ik deze foto. Vind een Jubilee prachtig op de explorer. Is alleen geen rubber of leer.
image

4 likes

Waar komt de band van foto 6 en 7 vandaan? Deze staan goed zeg!

Ik zou het niet weten! Copy/Paste van Instagram. Maar denk niet dat het zo moeilijk zal zijn zoiets te vinden bij de grote webshops …

Staat erg goed ja! Heb al vaker deze combinatie voorbij zien komen. Wel een wat prijzige optie om even af te wisselen wellicht, maar hou het zeker voor de toekomst in gedachten. :+1:t2:

1 like

Daar kan ik me iets bij voorstellen…

7 likes

Ja schitterende exemplaren, echter heb ik een 214270 uit 2018 :sweat_smile:

2 likes

Da’s nou net wat ik met de afbeeldingen duidelijk wil maken.

Op zo’n écht oudje staat leer of NATO mooi, zo’n moderne doe je er mi geen recht mee.

3 likes

Daar ben ik het wel mee eens. Die dikkere kast doet het hem niet in combinatie met een leren band. De 214270 zou ik ook op staal houden.

1 like