Inspiratie gezocht

En daar stond ik dan gisteren op de Rikketik. Al die mooie (en minder mooie) horloges te bewonderen. Mooie 50s en. 60s chrono’s, bergen met Omega’s, Tissots en Heuers. Wat is er toch veel variatie op het thema polshorloge. En ook veel variatie in maten, waarbij vroeger 35 tot 39mm doorsnede de norm was.
Alleen, en dat zal ook wel door t beroerde licht daar komen, ik kan ze bijna niet meer aflezen. De straf als je 50+ bent, contrast wordt een dingetje.

Dus hf’ers, maak mij eens wijzer, in de klasse tot 15k, welk horloge zou je nemen:

-38 tot 42mm doorsnede
-minimaal small second of andere complicatie
-staal of goud
-lume op de wijzers bij voorkeur
-goed contrast tussen wijzers en wijzerplaat!
-geen duik of gmt bezel
-lichte voorkeur voor n lichte plaat

2 likes

Dan heb je nog 13k over.
Anders nog iets?

11 likes

Pre owned voor 1,5k te vinden, of beter nog de gouden versie voor 6k

Longines Flagship small second 60th Anniversary :white_check_mark:

4 likes

Deze zijn hier wel zo een beetje voor ontworpen

40mm
Lume
Duidelijk
Staal
Centrale seconden complicatie en dag complicatie
Binnen budget :upside_down_face: makkie

4 likes

-38 tot 42mm doorsnede :white_check_mark:
-minimaal small second of andere complicatie✅
-staal of goud✅
-lume op de wijzers bij voorkeur✅
-goed contrast tussen wijzers en wijzerplaat!:white_check_mark:
-geen duik of gmt bezel✅

Onder bijna elke omstandigheid goed af te lezen. Ook zonder leesbril…( ervaring :wink: )
En royaal onder je budget.

1 like

Een Panerai in 40mm, geen lichte dial maar wel mooi en met contrast.

4 likes

een mooie klassieker van een bekend merk…

1 like

IWC Portugieser (alleen geen lume)

2 likes

Een Santos de Cartier en een Grand Seiko Shunbun. En van het geld wat ik over heb tot 15 K zou ik minstens twee fatsoenlijke multifocale brillen kopen met een goudfilter voor verhoogd contrast.

4 likes

Er staat een hele leuke (nieuwe) Omega Dynamic te koop hier. Of wil.je perse al je geld kwijt?

Wat dacht je van een bril? :grin:

2 likes

1 like

@Pablo1971, beste Eddy, mijn gezicht is nog 20/20 visie, dus ook als 60+ nog prima contrast en zónder bril of ook maar een leesbrilletje van +2.00 etc. :wink:

Neuh, dat valt mee. Het brandt niet zo hard, maar ben vooral erg benieuwd waar jullie mee komen.

Die heb/had ik al met -4.5 sterkte :nerd_face:. 15 jaar geleden gelaserd, maar het loopt weer terug naar -1.0.
Plus dat contrast best wel een dingetje wordt.

1 like

Ik ben ook gelaserd 15 jaar geleden. En heel toevallig had ik ook - 4.5. Daarna aan beide ogen netvliesloslatingen, 6x geopereerd.
Maar ik kan gelukkig de tijd goed aflezen :grinning:

Neem een bril op sterkte

Om in het genoemde thema te blijven met een van de genoemde merken:

Voor vintage gaan? Zeker mooi maar wel wat lastiger te vinden en af te lezen.

Nieuwere editie die gewoon te koop is en looks van de vintage in een nieuw jasje steekt

Misschien lastiger te krijgen dan de Porsche editie, maar dit is voor mij de mooiste moderne Tag Heuer die er is en de bijna perfecte moderne chronograaf.

1 like

Ik heb deze nog liggen. (NOS) nog nooit gedragen.
Moet alleen even nieuwe accu in :grin:
Oudje maar wel duidelijk lijkt me. :wink: … en voor een prikkie.

(edit, even actuele foto)

1 like

Heb ik ook een beetje, alleen bijziend. Dan zou ik het zoeken in de military/flieger richting. Of misschien een kekke new Air King :wink: Succes met de zoektocht iig :+1:

PS

Ja, de new Air King krijgt helaas redelijk wat bad press. En daar kan ik me geheel niet in vinden. Integendeel.