En daar stond ik dan gisteren op de Rikketik. Al die mooie (en minder mooie) horloges te bewonderen. Mooie 50s en. 60s chrono’s, bergen met Omega’s, Tissots en Heuers. Wat is er toch veel variatie op het thema polshorloge. En ook veel variatie in maten, waarbij vroeger 35 tot 39mm doorsnede de norm was.
Alleen, en dat zal ook wel door t beroerde licht daar komen, ik kan ze bijna niet meer aflezen. De straf als je 50+ bent, contrast wordt een dingetje.
Dus hf’ers, maak mij eens wijzer, in de klasse tot 15k, welk horloge zou je nemen:
-38 tot 42mm doorsnede
-minimaal small second of andere complicatie
-staal of goud
-lume op de wijzers bij voorkeur
-goed contrast tussen wijzers en wijzerplaat!
-geen duik of gmt bezel
-lichte voorkeur voor n lichte plaat
-38 tot 42mm doorsnede
-minimaal small second of andere complicatie✅
-staal of goud✅
-lume op de wijzers bij voorkeur✅
-goed contrast tussen wijzers en wijzerplaat!
-geen duik of gmt bezel✅
Onder bijna elke omstandigheid goed af te lezen. Ook zonder leesbril…( ervaring )
En royaal onder je budget.
Een Santos de Cartier en een Grand Seiko Shunbun. En van het geld wat ik over heb tot 15 K zou ik minstens twee fatsoenlijke multifocale brillen kopen met een goudfilter voor verhoogd contrast.
@Pablo1971, beste Eddy, mijn gezicht is nog 20/20 visie, dus ook als 60+ nog prima contrast en zónder bril of ook maar een leesbrilletje van +2.00 etc.
Ik ben ook gelaserd 15 jaar geleden. En heel toevallig had ik ook - 4.5. Daarna aan beide ogen netvliesloslatingen, 6x geopereerd.
Maar ik kan gelukkig de tijd goed aflezen
Misschien lastiger te krijgen dan de Porsche editie, maar dit is voor mij de mooiste moderne Tag Heuer die er is en de bijna perfecte moderne chronograaf.
Heb ik ook een beetje, alleen bijziend. Dan zou ik het zoeken in de military/flieger richting. Of misschien een kekke new Air King Succes met de zoektocht iig
PS
Ja, de new Air King krijgt helaas redelijk wat bad press. En daar kan ik me geheel niet in vinden. Integendeel.