Inspiratie gezocht

Ik ben recent 50 geworden en heb hiervoor wat geld cadeau gekregen. Ik heb hiervoor een Oris Aquis gekocht met de gedachte deze te houden als herinnering aan deze mijlpaal. Helaas vind ik hem gewoon niet prettig dragen en heb ik de Oris met enige twijfel toch maar te koop gezet. De vraag is even wat ik er voor terug zal kopen als deze verkocht is.

Wat niet:
Geen goud(kleurige) kast.
Geen vintage
Geen Romeinse cijfers
Geen eenwijzer
Geen groot / zwaar horloge mijn pols is ruim 17cm dus redelijk gemiddeld denk ik.

Ik heb al;

Waarbij de Oris dus gaat vertrekken.

Voorkeur voor een sportief horloge op leer of op staal maar dan met een quick micro adjust. Liefst geen zwart ik merk dat ik hier snel op uitgekeken ben.

Heeft iemand leuke suggesties voor een budget van laten we zeggen max €1500?

4 likes

Allereerst Gefeliciteerd!

Oris diver 65
Oris Big Crown Pointer Date
Hamilton Murph
Seiko 62MAS
Mido & Christopher Ward hebben ook veel sportieve horloges in het segment

1 like

Gefeliciteerd!
Ik zag deze voorbij komen. Lijkt mij een mooie aanwinst bij je huidige collectie. Maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten. Succes met de zoektocht!

Of een van deze prachtige modellen. Echt een ‘classic’ om een bijzonder jaartal te vieren.

2 likes

Gefeliciteerd nog

Grand Seiko lijkt mij ook een perfecte keuze

2 likes

+1 voor de Grand Seiko. Classy, perfecte maat, geen Romeinse indices, bijna nieuw.

Geen micro adjust bij GS wel, dacht ik.

1 like

Denk ook eens titanium:

38mm
Rond 1k

Ik vind het een fantastisch horloge en sinds kort is ook de 40,5mm versie uit.

2 likes

Dank vast voor de suggesties! Ga ze eens rustig bekijken. GS staat nog niet zo op mijn netvlies.

1 like

Nog van harte!

Wat dacht je van deze mooie Hamilton?

2 likes

https://www.maenwatches.com/collections/manhattan-37-ultra-thin

Het nieuwe model van Maen?

1 like

De nieuwe SPB501 is wel een heel mooi en fris ding. Op staal en met stoffen band geleverd.

Klein stapje boven budget opgave, maar da’s traditie.

Ook een hele goede tip. Heel leuk spul :+1:

5 likes

Leuke suggestie! Ga er over denken.

Deze doet het niet helemaal voor mij. Maar bedankt voor het idee!

Heb zelf al eens een The Twelve gehad en was inderdaad veel horloge voor het geld. Als ik de versie met microverstelling had gehad was hij misschien nog wel in de collectie.

Die in het blauw is gereserveerd. Maar met minimaal 15% ook nieuw te verkrijgen

1 like

Grand Seiko is natuurlijk top. Die nieuwe Seiko SPB501 vind ik ook heel gaaf.

Iets boven budget (volgens traditie) zou je ook nog naar de SPB509J1 kunnen kijken. Vind ik ook wel een gaaf ding.

En anders natuurlijk Squale! Een 1545 staat denk ik mooi met jouw polsmaat maar een 1521 kan ook wel!

1 like

Als het het goed is gaat het deze worden!! Duurt door vakantie alleen nog even voordat we beiden kunnen passen. Toch zwart😜 maar zeker niet saai vind ik. Dank voor het meedenken allemaal.

1 like

Daarom kaart ik ook die Seiko aan, die heeft dat nu volgens mij…

Edit: ik zie dat de keus is gemaakt. Ook een heel gaaf ding!

1 like

Goed om te weten van die microverstelling.

1 like

Goede keuze denk ik dan !

1 like

Die nieuwe seiko was ik nog niet van op de hoogte! Fijn nu word ik zelf ook hebberig :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like