Het is weer eens zover. De zoektocht naar een nieuwe aanwinst bedoeling dat ie langer dan een maand blijft En graag zou ik jullie input willen vragen. Het horloge zal gaan dienen als daily.
Mijn ‘wishlist’ is als volgt:
34mm tot en met 38mm;
automaat;
stalen kast;
stalen band;
witte of zwarte plaat;
datum.
Qua merk blijf ik het liefst bij een gerenommeerd merk. Vintage of nieuw maakt me niet zo veel uit. Indien vintage zoek ik echter wel een horloge met een smetteloze wijzerplaat. Budget is maximaal €1700,-.
De Tudor 1926 in 36mm. Wat ik fijn vind is dat het in dit geval een nieuw horloge betreft met alle aanwezige schakels, geen sporen van gebruik, garantie en de looks die ik zoek. Twijfel ligt een beetje bij de wijzerplaat. Met name het blauw. Alternatief is goudkleurige bedrukking. Kast en band vind ik helemaal top. Ook met zwarte dial verkrijgbaar, maar die vond ik wat flets ogen.
Tudor Prince Date 34mm. Grootste voorkeur. Nadeel: moeilijk te vinden binnen budget met voldoende schakels en in goede staat. Zwarte dial is ook een optie. Ook dials met cijfers neem ik in overweging.
Alleen no-date. Verder voldoet ie aan alle eisen en ook nog 'ns een lekker praktisch en robuust horloge, van een leuk zelfstandig merk met een geweldige heritage. Ik zou 't wel weten.