Inspiratie voor een daily gezocht

Het is weer eens zover. De zoektocht naar een nieuwe aanwinst bedoeling dat ie langer dan een maand blijft :sweat_smile: En graag zou ik jullie input willen vragen. Het horloge zal gaan dienen als daily.

Mijn ‘wishlist’ is als volgt:

• 34mm tot en met 38mm;
  • automaat;
  • stalen kast;
  • stalen band;
  • witte of zwarte plaat;
  • datum.

Qua merk blijf ik het liefst bij een gerenommeerd merk. Vintage of nieuw maakt me niet zo veel uit. Indien vintage zoek ik echter wel een horloge met een smetteloze wijzerplaat. Budget is maximaal €1700,-.

Wat ik tot nu toe heb bedacht:

De Tudor 1926 in 36mm. Wat ik fijn vind is dat het in dit geval een nieuw horloge betreft met alle aanwezige schakels, geen sporen van gebruik, garantie en de looks die ik zoek. Twijfel ligt een beetje bij de wijzerplaat. Met name het blauw. Alternatief is goudkleurige bedrukking. Kast en band vind ik helemaal top. Ook met zwarte dial verkrijgbaar, maar die vond ik wat flets ogen.

Tudor2

Tudor Prince Date 34mm. Grootste voorkeur. Nadeel: moeilijk te vinden binnen budget met voldoende schakels en in goede staat. Zwarte dial is ook een optie. Ook dials met cijfers neem ik in overweging.

Omega Seamaster 120 36mm. Eigenlijk sinds net op de radar. Nog niet in het wild gezien.

Zijn er volgens jullie nog aanvullingen die in bovenstaand straatje passen?

:smile: :v:

5 likes

BB36 of Sinn 556?

2 likes

Alleen no-date. Verder voldoet ie aan alle eisen en ook nog 'ns een lekker praktisch en robuust horloge, van een leuk zelfstandig merk met een geweldige heritage. Ik zou 't wel weten. :grin:

5 likes

Ik vind die squale sympathiek.

2 likes

Onlangs gehad en snel weer vertrokken. Band en kast top, maar qua dial was het niet mijn ding. Sinn nog niet overwogen!

1 like

Nog niet naar Squale gekeken, thanks :muscle:t3:

1 like

556 is nice hoor… maar wbt kwaliteit geen Tudor.
Ik denk dat die Tudor 1926 t ook niet is.
Prince is een rammelaar vergeleken met de bb36.

Budget wat oprekken en een rolex kopen.

1 like

Longines Spirit zou ik zeker op de short-list zetten. Succes ermee!

Longines Spirit

Basisgegevens
Advertentiecode F18U54
Merk Longines
Model Spirit
Referentienummer L34104530
** Diameter: 37mm

4 likes

Ok. Geen datum, gure mesh en handwinder.

4 likes

Even minimaal verdubbelen en nog een beetje, bedoel je? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Zo ongeveer. Misschien x3.

1 like

Junghans Meister Classic:

7 likes

Thanks! Qua looks erg tof, al had ik het persoonlijk mooier gevonden als de bezel iets dikker was geweest :slight_smile:

1 like

King Seiko

37mm

3 likes

Die was ook erg tof :wink:

5 likes

Knoop doorgehakt en een Tudor Prince 74000n incoming uit 1997 :grinning_face_with_smiling_eyes:

Deze had mijn grootste voorkeur en heb hem op Chrono voor een nette prijs weten te bemachtigen.

Deze is het geworden:

Thanks voor het meedenken :+1:t2:

12 likes

Goeie keuze en schitterende Tudor :ok_hand:

1 like

Zal ik over een week eens informeren of je m nog hebt :stuck_out_tongue: ?

1 like

:grimacing:

Maak er 2 van

1 like