Deze Poljot Navitimer Blue Angels met handopwinder movement Poljot 3133 (Door Poljot aangepaste variant van de Valjoux 7733), mijn goedkoopste mechanische chronograph die ook nog eens het meest precies loopt van al mijn horloges
Met zichtbodem een leuk ding en de blauwe wijzerplaat is het leukst, die is afhankelijk van de invalshoek, zwart, dan blauw danwel heel lichtblauw
2de hands kom je ze tegen rond de € 250 - 300 nieuw heb je ze voor € 500
Of deze, een Breitling Callisto mechanische chronograph met Lemania 1873 uurwerk, toont bescheiden met z’n 36 mm, maar die heb je in deze uitvoering niet beneden de € 1000
Ik ben al starter ook neuzende in de huizenmarkt, dus ik ga me deze keer netjes aan mn budget houden voordat ik weer een paar K kapot sla ;), vind m ook niet mega tof helaas.
Snap ik, en de Sinn is ook geweldig. Maar toch…
ken je het Citizen uurwerk 8110a?
Sommigen zeggen dat Rolex met de Daytona na het El Primero uurwerk is overgestapt op dit 8110a uurwerk. Althans de technische gelijkenissen schijnen enorm te zijn! Ook ik ben één van de vele fans van dit uurwerk
NB ik zeg vooral dat na het afscheid nemen van de Zenith El Primero ze bij Rolex zelf een uurwerk hebben ontwikkeld. Van wat ik daar allemaal over lees lijkt het erop dat ze de 8110 als uitgangspunt hebben genomen. Nou daar hebben ze ruim de tijd voor genomen en of gehad😗