Inspiratie voor kleine chronograaf

Deze Poljot Navitimer Blue Angels met handopwinder movement Poljot 3133 (Door Poljot aangepaste variant van de Valjoux 7733), mijn goedkoopste mechanische chronograph die ook nog eens het meest precies loopt van al mijn horloges

Met zichtbodem een leuk ding en de blauwe wijzerplaat is het leukst, die is afhankelijk van de invalshoek, zwart, dan blauw danwel heel lichtblauw

2de hands kom je ze tegen rond de € 250 - 300 nieuw heb je ze voor € 500

4 likes

Eens, dan kun je beter voor een modernere gaan.

Of deze, een Breitling Callisto mechanische chronograph met Lemania 1873 uurwerk, toont bescheiden met z’n 36 mm, maar die heb je in deze uitvoering niet beneden de € 1000

Denk aan € 1350 - 1500

2 likes

Ik ben al starter ook neuzende in de huizenmarkt, dus ik ga me deze keer netjes aan mn budget houden voordat ik weer een paar K kapot sla ;), vind m ook niet mega tof helaas.

1 like

Kijk toch eens op veilingen.
Catawiki Chrono 24 etc. Daar staan mooie stukjes tussen in
jouw prijsklasse. Of ben ik nou
niet goed bezig?:innocent:

39mm Yema, kost om en nabij de €300/350:

4 likes

Alles staat op sold out, wat kosten deze normaliter? Vind m erg tof

Probleem is dat een automatisch uurwerk groter is en dus de horloges ook. En de kleinere zijn vanwege de dikte al gauw erg uit verhouding :thinking:

2 likes

sorry, dat weet ik niet.

1 like

Zoiets?

6 likes

Of deze…
Maar dit valt allemaal af als daily.
Ivm douchen en in de regen lopen!
We zoeken verder👀

2 likes

In de regen lopen. Prima!

Maar douchen met een chrono met beperkte waterdichtheid is wel vragen om problemen denk ik.

Ook bij een nieuwe zou ik dat niet direct doen.

Ik denk dat eerder genoemde Sinn de enige uitzondering is tussen eerder genoemde chrono’s in dit draadje.

2 likes

Snap ik, en de Sinn is ook geweldig. Maar toch…
ken je het Citizen uurwerk 8110a?
Sommigen zeggen dat Rolex met de Daytona na het El Primero uurwerk is overgestapt op dit 8110a uurwerk. Althans de technische gelijkenissen schijnen enorm te zijn! Ook ik ben één van de vele fans van dit uurwerk :grimacing::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Nee niet direct bekend met dat uurwerk.

Wel eens wel eens iets over gelezen. Maar de details kan ik me niet herinneren.

1 like

https://vintagecitizenwatches.com/tag/citizen-8110-speedy/

Flyback chrono :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Buran pilot chrono

38mm met 3133.
Zal je geen spijt van hebben.

Okay, Russisch.
So what? :grinning:

3 likes

Leuke suggesties tot nu toe!

Helaas zie ik vintage idd niet als optie i.v.m. dagelijks gebruik.

1 like

Haha, wat is dít nou weer voor een claim :grin:Heb je een linkje oid?

Heerlijk! :heart_eyes:

1 like

Om alvast warm te draaien :blush:

NB ik zeg vooral dat na het afscheid nemen van de Zenith El Primero ze bij Rolex zelf een uurwerk hebben ontwikkeld. Van wat ik daar allemaal over lees lijkt het erop dat ze de 8110 als uitgangspunt hebben genomen. Nou daar hebben ze ruim de tijd voor genomen en of gehad😗