Inspiratie voor kleine chronograaf

Ola horlogevrienden,

Ik wil graag weer een nieuw horloge aanschaffen om de collectie wat verder uit te breiden.
Momenteel draag ik een TAG aquaracer en een DJ 16233, beide met zwarte plaat.
Ik wil graag wat meer kleur in de collectie qua wijzerplaten en een ander modelletje.

De voorkeur gaat uit naar een wat kleinere chronograaf, helaas heb ik het te doen met polsen van 16 cm.

Bedoeld voor dagelijks gebruik ter afwisseling van de aquaracer.

• Prijsklasse: € 500-1000
  • Uurwerk: Bij voorkeur automaat, geen must.
  • Strakke afwerking
  • Moonphase i.p.v. chronograaf sta ik ook voor open

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!

• Mark
1 like

Een mooie vintage chrono :grin:

3 likes

Maen heeft er een

Vintage is toch toffer met kleine chrono’s wat mij betreft.

Is zoiets niks? 37mm.

1 like

Die ga je niet krijgen voor onder de 1k.

Ding is nog niet uitgebracht en kost nieuw al 900+. Komen nog invoerkosten etc bij…

Er zijn er verschillende die een stuk goedkoper zijn van Dan Henry. Als voorbeeld:

3 likes

Staan er 2 van 38mm te koop:

2 likes

Misschien is een Sinn 356 wat voor je?

Edit: de non zwarte dial’s gaan al snel boven de 1k.

1 like

de Seagull 1963 is natuurlijk ook een optie :duck:

2 likes

Juist! Vintage is een goede optie. Bijvoorbeeld zoiets (34mm):

9 likes

@Vanne

Vintage heeft in dit geval niet mijn voorkeur.

Gaat een daily worden waar ik ook graag mee onder de douche stap om hem af te spoelen, en die prima mee in de regen mee moet kunnen.

Dan sluit ik vintage helaas al snel uit.

2 likes

Opzich wel, maar na even snel zoeken schiet ik al snel vaak richting de 1.5-2k helaas

2 likes

Opzich wel, maar na even snel zoeken schiet ik al snel vaak richting de 1.5-2k helaas

Dat is wel een tof ding! Ook al voorbij zien komen tijdens mijn eigen zoektocht.

Hebben ze zoiets in automaat in een iets hogere prijsklasse?

Rates
All prices on our homepage include Swedish VAT which is 20% of the price. VAT is included for orders within European Union. VAT and/or fees for import and/or customs are not included for orders outside the European Union. All orders outside of the European Union may be subject to additional duties, import taxes, brokerage, or customs fees upon delivery (Not included in the shipment fee).

Dus geen invoerkosten.

Nope, niet bij Dan Henry

Out of the box. Maar ow zo gaaf.

7 likes

Aha, dat valt dan nog reuze mee.

Dan zou ik deze serieus overwegen. Ziet er uit als een gaaf ding met prima specs.

Bij de Hudson was de afwerking wel stuk slechter als de renders en de demo die naar reviewers is gestuurd, dat was wel slecht. Hopelijk hebben ze er van geleerd.

1 like

Helaas is letterlijk elke chrono op de site sold-out :frowning:

1 like