Inspiratie voor nieuw horloge

beste forum,

Mijn liefde voor horloges is pas net begonnen. Ik heb een tijdje geleden mijn eerste horloge gekocht (Seiko 5 sports. Omdat dit een redelijk sportief horloge is ben ik ook nog op zoek naar een wat netter horloge. Aangezien ik nog niet zo lang in de horloge wereld zit vroeg ik me af of iemand nog tips heeft voor modellen/merken. Ik wil graag een automaat van maximaal 38 mm diameter van rond de 600 euro. Voor de rest houd ik alle opties open. Een merk dat ik al heb gevonden en interessant vind is baltic.

Alvast bedankt

1 like

Meteen komen de merken Longines en Tissot in mn hoofd op. Anders dan Seiko. Om een beetje een beeld te krijgen van wat er zoal is rond die prijs zou ik chrono24 rondkijken. Heeft voor het gemak veel specifieke filters. Belangrijkste is om niet te haasten. Er zijn veel mooie horloges maar het is altijd zonde om er net een mooie te vinden en even later toch een net mooiere.

Een Hamilton Intramatic!

Het moet je smaak zijn natuurlijk, maar met bijvoorbeeld de alpinist kun je zowel duiken als mee de bergen in. Perfecte maat ook.

Ik vind de Hamilton Spirit of Liberty lijn wel tof in deze klasse. Heb zelf de zilveren dial gehad, maar deze blauwe is wel erg gaaf.

Sowieso is er bij Hamilton en Longines genoeg te vinden tot rond de 600

3 likes