Vroeger had je van die zakhorloge-stolpjes waarbij er een haakje bovenin met het glas mee was gemaakt.
Buitendat ik deze nergens meer kan vinden, is er in zo’n soort stolp vrijwel geen plek voor de ketting.
Ik kwam deze stolp bij toeval tegen bij de ikea💡, en alhoewel deze vrij fors is vond ik deze wel geschikt.
De houten onderplaat komt weer bij de Action vandaan.
Nou ga ik nog met een gatenzaag een kleine gleuf maken waar de rand van de stolp precies in past.
Ik heb alleen nog niks gevonden waar het zakhorloge mooi aan kan hangen. Het liefst iets met 2 haken waarbij 1 haak iets lager is dan de andere.
Hoe hebben jullie je zakhorloges in een stolp?
Liep je tegen hetzelfde probleem aan, en hoe heb je dit opgelost?
Er zijn vele manieren om een zakhorloge neer te zetten of op te hangen, In het verleden werden daar heel veel modellen voor gemaakt.
Kijk eens op dit forum in het topic Porte-Montre voor zakhorloges.
Als je het horloge in de kamer wil hebben en stofvrij wilt houden, dan zijn er naast de stolp ook andere mogelijkheden.
Soms kom je ze nog wel eens tegen op brocante markten en zelfs op rommelmarkten.
Op de rikketik beurs kom je ook nog wel wat tegen.
Zie hier een paar voorbeelden van modellen uit mijn eigen collectie.
Weliswaar zit bij de ikea MORGONTIDIG stolp geen haakje en geen onderplaat, maar voor 8,99 (25cm) houd ik genoeg speling over in vergelijk met de website. Zie alleen dat ikea ook een 18cm heeft voor 4,99…
Wel bedankt voor de tip
Onze horloges lijken behoorlijk op elkaar
Je weet toch… met ductape en wd40 los je ieder probleem op