Inspiratietopic zwart coated duikers


Al jaren een ‘crush’ voor de 1521 pvd, maar sinds twee weken pas in mijn bezit. Wat een gaaf ding.
Pvd is altijd een soort van guilty pleasure voor mij. In het verleden een ‘ninja’ turtle gehad
nog steeds spijt dat ik die heb laten gaan.
Als ik @Stephannl was zou ik lekker voor de 1521 gaan, ondanks de papieren maatvoering van 42mm draagt deze kleiner. Wil je meer centen uitgeven dan sowieso de mm300, dat is toch wel de ultieme pvd duiker!!!

Nog eentje outside the box, beetje smokkelen want geen pvd, namelijk de doxa Carbon :ok_hand:t4:

9 likes

Oef, die doxa is idd ook cool zeg. :star_struck:

1 like

Denk dat dat mijn eindstation wordt ooit wat betreft zwarte horlogekasten + wil ooit nog eens een doxa proberen. Sinds de release droom ik er wel eens over :sweat_smile:

1 like

Wat was het budget dan?

Er is een zwarte kamasu.

Squale 50 atmos 2003

Ik ben zelf aan het loeren naar zo’n springdrive SNR027/31/35, dat lijkt me wel wat, alleen de maat nog eens proberen, want ze zijn vrij fors.

3 likes

3 likes

De Longines Spirit Bucherer Blue is dan wel geen duiker, maar je kan er prima een rondje mee zwemmen.

5 likes

Baltic Dual Crown

5 likes

Maar ik zou voor de Sinn U50 gaan…

5 likes

Even rondgeneusd in dit topic. Als het gaat om zwarte (PVD) gecoate kasten: The verdict remains the same….

Blijkbaar niet voor mij weggelegd (brr, arejakkes🤭)

1 like

Niet coated, maar wel zwart.
Ceramic cool :sunglasses:

6 likes

Nog steeds geen zwarte duiker…. Wel inmiddels een zwarte gshock met negatief display incoming.
Gisteren stuitte ik op een mogelijke winner in categorie ‘zwart coated duikers’, mede omdat ie past bij een andere, eerdere vraag

De sne587 die in juni uitkomt.
image

3 likes

In de jaren 80 had (Tag) Heuer een tweetal zwarte 1000’s. 1 van die 2 was de 980.026 (de derde op de afbeelding hieronder):


Ik vind de groene (981.013) trouwens ook gaaf, maar die valt buiten de scope van dit topic.

De andere was in feite hetzelfde horloge maar dan met een volledig lichtgevende/fluoriserende wijzerplaat, de 980.031 (vermeend gedragen door Timothy Dalton in de Bond film “The living daylights”):

Enige nadeel aan deze vintage duikers is dat het mid-size modellen betreft en daarmee meten ze zo’n 38mm zonder kroon keer 45mm lug-2-lug. En dat voelt tegenwoordig wat klein, wat mij betreft.

Maar nu is er goed nieuws: Tag Heuer heeft een reïnarnatie gedaan met de Aquaracer WBP201D.FT6197:

wbp201d.ft6197_4

Dat is toch wel een lekkere dikkerd. Maar ik hoop dat ze er nog wel een stalen band voor uitbrengen.

Image credit: afbeeldingen van de vintage modellen komen van het Calibre11 artikel over de Tag Heuer 1000 serie, de nieuwe van de website van Tag Heuer.

5 likes

Dat is voor mij juist een voordeel… mooie afmetingen :ok_hand:

4 likes

Zelf iets inmekaar zetten met een zwarte case…

1 like

In mijn ervaring zijn zwarte horloges een ‘fase’, daarom zou ik er zo min mogelijk aan uitgeven :smile:

2 likes

Gr, HJR

1 like

Bedenk me net: deze heb ik recentelijk nog gepast in de Tag Heuer outlet in Roermond:

Sorry voor de wanstaltige groene handschoen die ik aan moest. Had iets te maken met corona…

Dit is de WAY218A.FC6362 (inmiddels uit productie).

2 likes

Nog niet zolang geleden gebeurde het bij mij ook. :grin: De puzzelstukjes vielen op hun plaats. Ik wilde al langer een Seiko Samurai en besefte opeens dat een volledig zwarte duiker wel heel erg gaaf is. Dus het werd de Black Series Samurai (SRPH11). Erg blij mee en ik draag 'm vaak (niet mijn foto’s). :sunglasses:



4 likes

De Yema ziet er best nice uit… zeker met in achtneming van:

Kwam zelf deze nog tegen. 39mm en volgens mij staan de combat-sub’s er om bekend mooi om de pols te vallen.


edit even extra fotootje:
GlycineGL0407-11_600x600

2 likes