Instap - eerste echte horloge

Die zijn de afgelopen jaren zelfs flink in waarde gestegen.

Wat is je polsmaat?

Ik had de green :+1:.
Mooi ding maar voor mijn pols van 17cm te groot.

1 like

Schitterend om te lezen. Zij schrijft ook:

Mannen, die dunne gouden kettinkjes om den pols dragen kunnen hier buiten bespreking blijven.

1 like

Er staan een hoop kanshebbers hier in de koopjeshoek. Al gekeken? Forumleden gaan er over het algemeen zo mee om dat ze niet van nieuw zijn te onderscheiden

Mijn tip voor die prijsklasse:
De Hamilton Khaki field mechanical.
Een absoluut iconisch horloge met eigen historie, dat eigenlijk gewoon in een gevarieerde collectie niet mag ontbreken.
Het maakt dan niet uit of je verder rolexen e.d. hebt, dit is een horloge met een verhaal. Zeer herkenbaar.
Bovendien de mechanische uitvoering moet je dus handmatig opdraaien en wordt nu nog gewoon zo gemaakt. Dit geef behoorlijk wat charme.
Gebruikt zeker te koop binnen budget.

1 like

Hoewel in t blauw dacht ik ook beschikbaar, zou ik voor n zwarte gaan.

N handopwinder heeft zeker zn charmes, maar als daily wear lijkt me n automatisch horloge praktischer. Elke dag aan die kroon moeten draaien lijkt me ook niet prettig voor de pakking(en) vd kroon.

Moah, anders zouden ze zo’n horloge niet maken toch?

Maar hij is er ook als automaat, met een H-hupeldepup uurwerk
wat gewoon een ETA is.
Niet slecht, een werkpaard van een uurwerk.

Die schijnt dan weer wat dikker te zijn he.
Ik vind de charme juist de eenvoud van die handopwinder en die staat dan ook het dichtste bij dat originele militaire horloge uit het verre verleden.

1 like

Een paar mm. misschien.

Maar ik heb ook een paar handwinders en daar moet je wel consequent
mee omgaan.
Bijvoorbeeld een vast tijdstip voor het opwinden, als je opstaat of zo.

En als je het een keer vergeet dan heb je pech.
Opzicht ook geen ramp natuurlijk.

Hij zal niet gelijk gaan lekken. Maar meer het idee. Toevallig vandaag namelijk de pakking van een kraanhals vervangen. Die was van het heen en weer draaien ook versleten geraakt.

De H69449861 vind ik er gaaf uitzien. Jammer dat t niet v brons of messing is, maar n coating.

Geinig weetje op hun site over de H69439363. Vind persoonlijk de non date het mooist.

2 likes

Of de H69449961…
Gaaf

Dit is mijn favoriet :+1:

En ook 10 ATM dus geen zorgen over waterschade

Of de zelfde met stalen bracelet.
Dan kan je er altijd nog zelf leer op zetten, of nato, you name it.

Leuk zeg @Vredvoet! Ik zou zeggen geniet ook van de zoektocht want dat is (vind ik dan) minstens zo leuk als het horloge kopen en dragen.
Lekker rondkijken op het forum en bedenken wat je mooi of juist niet mooi vindt aan een horloge. En probeer ook eens in een horloge zaak eens of je een horloge van 38mm mooi vindt zitten of liever juist 42mm bijvoorbeeld.
Met de suggesties die hier gedaan worden doe je in ieder geval een goede koop, en als het niet bevalt kan je hem in het blauwe gedeelte met weinig verlies weer verder verkopen.
Andersom werkt dat natuurlijk ook, kijk daar eens of je iets ziet wat je mooi vindt, er komen mooie horloges voorbij in hele goede staat.
Succes en natuurlijk zien we graag wat je op het oog hebt of wat je hebt gekocht!

Kan toch niet laten ook even de oude versie van die Hamilton te linken:

1 like

Voor als het niet nieuw hoeft te zijn of er wellicht net iets meer in het potje zit de Seiko SRPB41/SARY073

06

1 like

Cheapskeet. 'n beetje eten kost toch meer?

1 like

We krijgen niet allemaal elke maand een Daytona op de bankrekening bijgeschreven Erik. :joy:

2 likes

Nog steeds het slechtste idee ever om vrouwen dat te laten doen.

Bij een rare actie van een medeweggebruiker, roept mijn zoontje steevast vanaf de achterbank “dat is vast een vrouw”

1 like

Ok, jammer. :kissing_heart:

1 like

Kijk op het blauwe voor de Orient Star standard date

Das heel veel horloge een tikkie boven budget maar…sla je een stapje over in het beklimmen van de horlogeladder :wink:

1 like