Instap - eerste echte horloge

Hoi allen,

Ik ben momenteel op zoek naar mijn eerste echte horloge. Ik wil hier maximaal 300€ aan kwijt. Dit lijkt me een mooie prijs om in te stappen in jullie wereld van horloges.

Na wat onderzoek ben ik van mening dat een Orient Kamasu voor mij nu het beste kan bieden voor die prijs.

Nu zou ik graag op jullie expertise willen leunen, aangaande:

  • Zijn jullie het er mee eens dat dit een goede instap is? Wat zien jullie als alternatieven voor mij?
  • Ik twijfel tussen de blauwe en zwarte versie. Welke zouden jullie aanraden, rekening houdend met het feit dat dit voorlopig het enige horloge is wat ik zal kopen. Ik loop voor mijn werk vaak in overhemd (witte en blauwe), soms met jasje/pak. Ik zou graag een horloge die zowel naar mijn werk als casual niet misstaat.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

8 likes

Ik zou hem in eerste instantie inderdaad in de hoek van Orient zoeken, Seiko heeft ook genoeg alternatieven binnen dit segment. Kleine (ongevraagde) tip, never buy full price. Geduld hebben en wachten op een aanbieding kan best lonen.

Dat ligt er een beetje aan wat voor werk je doet. Qua etiquette is een duiker onder een pak not done
Wat het horloge betreft staat orient er om bekend goede prijs kwaliteit te bieden.

Zelf ben ik erg fan van de seiko 5
Modellen

1 like

Ik wel. :+1:

Zwart is altijd draagbaar maar aangezien jij vaak een wit of blauw overhemd draagt zou ik voor de blauwe variant gaan.

Citizen heeft ook wat in zijn marge bij de instap modellen.

Een SARB033 of SARB035? Zeker de moeite waard

4 likes

Voor een elegante(re) variant zou je ook voor Zeppelin van Junker kunnen gaan. Prima horloges voor die prijs.

Ik ben nog altijd grote fan van de Tissot LeLocle serie als eerste echte horloge…

3 likes

als je een orient wil, wat denk je van deze?

de Orient FEV0U003D
en hij is in het blauw zoals je ziet :+1::sunglasses:

Een zwarte Kamasu lijkt me inderdaad een goede keuze voor een all-round daily.
Een ander alternatief rond de €300 die ik kan aanraden (wel een quartz) is de Victorinox Maverick.
Fantastische wijzerplaat, band en voelt echt heel kwalitatief.

Ik zou ook eens kijken naar de Citizen Nighthawk, in deze prijsklasse zijn dit de 2 horloges met de beste stalen band die ik ooit ben tegengekomen; echt zeer goed afgewerkt (ook quartz maar wel op zonne-energie).

1 like

Says who?

2 likes

Ed Tiquet

13 likes

Een kleine honderd euro meer inleggen voor een Hamilton khaki mechanical is het zeker waard! Was mijn eerste horloge en altijd zeer tevreden mee. Anders de Seiko SKX altijd een aanrader!

2 likes

:arrow_up:️Pareltje

2 likes

Tenzij het een duikpak is…

9 likes

Kan idd altijd, met shirt of casual.
Zeker de 38mm.

@Vredvoet

Een heel mooi horloge om mee te beginnen :+1:

2 likes

Oh, My bad. Ik dacht dat die al lang dood was. Overleden in de tijd toen heren ermee ophielden met de deur open te houden voor dames.

Overigens vind ik de blauwe Mako (met arabische cijfers) mooier dan de Kamasu.

Steinhart Ocean Vintage Military? Is wel een kwaliteit top horloge voor wat je ervoor betaalt.

Emancipatie werkt beide kanten op hè, als vrouwen zo nodig willen stemmen en autorijden, kunnen ze ook zelf de deur open doen.

5 likes