Instapprijzen

Ik ben op zoek naar een nieuw horloge. Een Breitling, Omega of een ander degelijk horlogemerk lijkt me wel mooi, kan iemand me vertellen wat de goedkoopste modellen kosten en me enige adviezen geven?

Alvast bedankt

Hallo,

welkom hier. Kijk eens op
http://www.chrono24.nl
. Via deze site kun je gemakkelijk de prijzen van zowel nieuwe als gebruikte horloge’s vinden. Ook kun je bij een beter gesorteerde tijdschriftenhandel, een horlogecatalogus kopen.

Succes & Tabee

Georgiotje Schreef:

Ik ben op zoek naar een nieuw horloge. Een
Breitling, Omega of een ander degelijk horlogemerk
lijkt me wel mooi, kan iemand me vertellen wat de
goedkoopste modellen kosten en me enige adviezen
geven?

Alvast bedankt

Ook welkom, beetje lastig te beantwoorden… Zijn veel degelijke merken en dan gekeken naar de goedkoopste modellen.

Kortom hier is niet echt antwoord op te geven. Wellicht dat je gewoon eens moet gaan kijken wat je mooi vind?

Een topmerk willen hebben maar dan alleen de goedkoopste modellen is een wat merkwaardige start. Kijk gewoon wat je kunt betalen en wat je mooi vindt.

hans

hcptdg Schreef:

Een topmerk willen hebben maar dan alleen de
goedkoopste modellen is een wat merkwaardige
start. Kijk gewoon wat je kunt betalen en wat je
mooi vindt.

hans

Vind ik niet.

Goedkoop is relatief hé Hans ! :smiley:

Bij Breitling zijn de COLT-serie de "instap"modellen - maar als je die prijzen tegen een niet-horlogeliefhebber vertelt, slaat ie nog stijl achterover hoor ! :wink:

Anderzijds kan de TS ook opteren voor een niet-instap model (trapje hoger) maar dan een 2nd hands horloge kopen. Wel een beetje opletten dan en je niet laten verrassen door de onderhoudskosten die er dan soms snel zitten aan te komen :wink:

Persoonlijk vind ik de bekende Zwitserse merken gewoonweg overpriced… nou ja, de sponsering van alle sporters, sportvliegtuigen enz. moet ergens van betaald worden.

Dus “de bekende merken” beginnen rond de 2000 euro.
De evengoede, maar bij het grote publiek minder bekende, horloges beginnen bij de helft zeg maar.

Misschien kun je aangeven wat voor soort horloge je mooi vind, en wat je budget is ?

Hallo en welkom, lees maar eens lekker in op dit forum, helpt enorm om er een beetje in te komen, om te kijken wat je mooi vindt, om ervaringen te ervaren en ook om prijs/kwaliteit te leren kennen.
p.s. de beste prijs/kwaliteit voor (goede) gebruikte horloges heb ik hier in het vraag en aanbod deel ervaren.

DaveS2000 Schreef:

Persoonlijk vind ik de bekende Zwitserse merken
gewoonweg overpriced… nou ja, de sponsering van
alle sporters, sportvliegtuigen enz. moet ergens
van betaald worden.

Dus “de bekende merken” beginnen rond de 2000
euro.
De evengoede, maar bij het grote publiek minder
bekende, horloges beginnen bij de helft zeg maar.

Misschien kun je aangeven wat voor soort horloge
je mooi vind, en wat je budget is ?

Noem eens een paar van deze horlogemerken…

Mooie (Zwitserse) horloges, maar leuker geprijsd dan de dure jongens:
Hamilton, Maurice Lacroix, Edox, Oris etc. Uiteraard hebben die ook dure modellen in de collectie, maar over het algemeen zijn ze een stuk vriendelijker in prijs.

Ik denk dat Georgiotje eerst maar eens moet kijken wat hij mooi vind qua stijl - en dan op zoek naar een merk dat die stijl in de collectie heeft. Afgaan op alleen het merk is mijn ogen niet zo slim (of je moet gewoon fan zijn van 1 of ander merk, maar dat maak ik niet op uit zijn post).

Als je echt nog in de orienterende fase bent moet je echt een bij wat juweliers langs of naar de beurs in Houten, daar ken je btje indrukken opdoen wat er mogelijk is tegen welke prijs.

Zou in ieder geval wle een mechanisch horloge kopen van een "beter " merk ivm waardevastheid, mocht je er toch niet zoveel plezier van krijgen als je hoopte kan je nog btje geld terugkrijgen.

Ik zou kijken naar TaG Heuer,Iwc, Omega,Zenith,Baum&Mercier,Ebel maar ook Fortis,Edox en Oris hebben erg leuke betaalbare kwaliteitshorloges.

Heb nog wel een Tag Heuer Sel quartz Chrono liggen,ook leuk beginnersklokje.

Hallo, mijn Edox diver C1 kostte €395 en bevalt uitermate goed. 200m waterdicht en een minimale afwijking. Na een half jaar loopt ie nog steeds exact gelijk! En hij ziet er mooi uit. Maar Edox heeft ook nettere modellen van €400 - €600. De sportievere C1 modellen beginnen rond de €800 tot €3000. Met een gemiddelde van €1500 heb je een uitermate gaaf klokkie. Oris Divers vind ik ook heel erg mooi maar daar heb ik helaas geen ervaring mee.
Maar let wel, hoe duurder het horloge hoe duurder de reparatie!!
Gegroet!

Ik zelf heb een dresswatch van Edox, de les vauberts automatique. Ben erg tevreden over dit horloge. Volgens mij kostte het rond de €600 / €700 euro. Het heeft ook nog een leuk detail, de wijzerplaat is open aan de bovenkant waardoor je het uurwerk kan zien.