Ik denk dat velen onder u wel een citizen met eco-drive hebben (gehad)
Ook ik heb enige citizens met een soortgelijke aandrijving, doch niet alle eco-drive zijn hetzelfde.
Sommigen hebben een ander caliber in de kast zitten en hebben daarom ook andere afstellingen.
Om een voorbeeld te geven van de verschillende calibers die ik in mijn eco-drive horloges heb;
A060 – 8826 – H149 – E111 – E101 – E210 – E764 om er maar een paar te noemen😉
Dus is het soms wel evident te weten hoe je sommige horloges kan afstellen, juist zetten.
Natuurlijk zit er bij iedere nieuwe aankoop wel een beschrijving bij van hoe en wat te doen, maar om nu naar die kleine lettertjes te liggen turen….
Daarom ook ben ik op de site van citizen.com terecht gekomen en heb daar ontdekt hoe je via een bepaalt caliber aan de instructies kan geraken ( op de eu site is dit niet mogelijk)
Om te beginnen open deze site, klik op het zoek koontje en vul daarna enkel het caliber nummer in. (druk op enter)
markeer de tekst die je wil vertalen en rechts in beeld zie je de vertaling (je kan natuurlijk ook de taal veranderen rechts boven)
zo dat was het wel zo een beetje, mss heb je hier wat aan in plaats van die kleine lettertjes
voor mij is er weer een wereld open gegaan (duidelijk en overzichtelijk)
De juiste URL lijkt mij deze: Citizen Watch Official Site | CITIZEN
De URL waar je naar verwijst, is een site voor een app die safety alerts verstuurt?
Die kunnen ook mis gaan. De mijne leeg laten lopen. Tijdje in de zon gelegd en loopt weer helemaal goed, ware het niet dat de datum 1 dag achterloopt. Moet terug naar Citizen om opnieuw in te stellen…
Mooie techniek. Maar vind het ook wel lekker dat ik bij al mn mechanische horloges alles zelf kan doen.
daarom dit topic
je kan veel zelf doen als je de beschrijving doorleest van het betreffende caliber,
mijn radio controlled heeft een caliber H149 en deze kan je zo goed als helemaal terug instellen
het goede is dat je het met de vertaler goed kan volgen (zoals beschreven in het topic)
zo heb ik een caliber A060 van mijn horloges mooi kunnen checken en bijstellen
Heb me suf gelezen, uiteindelijk op een reddit post uitgekomen die uitlegde dat dit specifieke geval alleen door citizen zelf rechtgezet kan worden. Helaas. Draag 'm toch nooit meer dus duurt nog wel even voordat ik dit ga regelen
helaas dat is het niet,
het is een citizen met een E670 uurwerk in, staat duidelijk achter op de plaat.
nu ben ik ook gaan kijken of ik het bewuste caliber kon vinden op de citizen cite,
helaas, als ik E670 invulde op de zoekbalk van deze site kreeg ik enkel horloges met het E660 caliber te zien.
dus hier ben je helaas niets mee, maar ben dan even verder gaan zoeken en heb het juiste caliber gevonden, drie pagina’s en nog wel in het Nederlands
ik denk dat je moet beginnen met de basisinstelling (nulzetting)
ik weet niet of je deze al hebt gezien maar ik hoop dat je er wat mee kan, niets is zo frustrerend als een niet goed werkend horloge, niet?