Instellen zoekactie horlogemarkt.

Waarde horlogevrienden.

Wat mij nou rete handig leek is dat je een zoekopdracht kan instellen naar iets waar je op zoek naar bent in horlogemarkt.
Dat zodra iemand een advertentie plaatst met de steekwoorden die je hebt ingesteld hiervoor je er een inbox bericht of mail van ontvangt.
Ik weet niet of deze mogelijkheid bestaat en misschien kan @Jur hier wat meer over zeggen?
Ik ben al een tijdje op zoek naar het eea maar ben of net steeds te laat of er zit al een slotje op. Ik kan natuurlijk wel steeds een gezocht topic gaan openen maar dit leek me een handige tweede mogelijkheid.

Gr Alco.

12 likes

Geen slecht idee.

1 like

Goed idee!

Overigens zou ik dit topic in Forum FAQ plaatsen. Kan ik voor je doen maar niet netjes zonder toestemming :ok_hand:t2:

2 likes

Zelf maar even gedaan, goeie tip :wink:

1 like

Aan de ene kant ben ik voor, maakt het hunten op je horloge naar keuze wel makkelijker. Nadeel is dan wel dan de kans dat je een pareltje vindt in het blauwe gedeelte waar iedereen overheen heeft gekeken, wel kleiner wordt.

3 likes

Wordt wel heel Marktplaatsachtig dan. Maar ik weet bijna wel zeker dat de forumsoftware hier niet in voorziet.

En als je écht iets wilt hebben kan je toch een zoekertje plaatsen? Sorry dat had je al gemeld.

2 likes

Je moet eerst naar hel blauwe deel gaan, dan de zoekfunctie bovenin een zoekopdracht invullen en dan heb je nog een vakje waar je een vinkje kunt zetten voor het zoeken in de horlogemarkt

1 like

Dat is al duidelijk. Hij wilt een melding ontvangen zodra een type horloge te koop staat. Dat is heel wat anders.

2 likes

Verklaar je nader. Volgens mij is het gewoon heel handig, er zijn zaken die niet zo vaak voorkomen of lastig te vinden zijn je zou dan voor jezelf een zoekopdracht kunnen instellen.

Bedankt voor je tip :wink: … ik ben gewoon te lui om elke dag weer dezelfde zoekopdracht in te typen.

of bracelet, of bezel, etc.

2 likes

Bij Marktplaats kan je een zoekopdracht opslaan en dan krijg je elke keer als er iets aan de opdracht voldoet een seintje. Precies de functionaliteit die jij wenst dus. Vandaar ‘marktplaatsachtig’.

En handig is het zeker maar HF draait op forumsoftware en die zijn in de regel niet voorzien van deze functionaliteit.

2 likes

Helder, vandaar dat ik @Jur ook even getagged heb. Misschien dat er dergelijke plugins in omloop zijn die hierin wel kunnen voorzien.

Anderzijds kun je je natuurlijk ook de vraag stellen of het laten draaien van die bijkomende funtionaliteit HF niet nog meer gaat vertragen, want je moet dus weer een bijkomende zoekfunctie maken in een database die wederom processor en geheugen belasting zal verhogen, en voor 1 iemand maakt dat natuurlijk niet uit maar als 100en leden verschillende zoekopdrachten beginnen te bewaren…

Nee een simpele oplossing als je niet dagelijks die zoekopdrachten wilt intikken is maak een tekstdocumentje zet daar de verschillende zoekopdrachten in en kopieer en plak die dan dagelijks in de zoekfunctie van HF.

Het verkoopgedeelte is een leuke bijkomstigheid hier op het forum maar mag niet de hoofdzaak worden want anders wordt het hier horlogeplaats :wink:

1 like

Probeer anders Google alert. Daar kan je laten zoeken op trefwoord op een specifieke website. Je kan resultaten onmiddellijk laten mailen. of het :100: procent werkt weet ik niet… Maar het is het proberen waard.

Bijvoorbeeld alert:
Seiko monster site:horlogeforum.nl/c/horlogemarkt

5 likes

Denk dat je dat kan vergeten. Dit is een forum, geen marktplaats.

Ik gebruik Alert maar met wisselend succes. Dit heeft in mijn ogen ook alleen zin op hele specifieke modellen omdat je anders lawines aan resultaten krijgt.

Er zijn naast je zoektermen nog verschillende manieren om in te perken zoals bron, taal en dergelijke.

1 like

Nou jij bent de eerste met een bruikbare tip

Zeker handig, maar als je ergens naar op zoek bent kun je ook een oproep plaatsen in de rubriek gezocht.

Als je de tekst ‘order:latest’ achter je zoekterm plaatst, komen de meest recente advertenties waar je zoekterm in voor komt, bovenaan te staan. Als je dat in combinatie met het reeds genoemde vinkje voor horlogemarkt doet, ben je een heel eind denk ik.

2 likes

Zelf zou ik het ook een toegevoegde waarde vinden als je een bedrag kan meegeven aan de advertentie, en ook op bedragen in een bepaalde range kan zoeken. Handig voor als je gewoon wat aan t rondkijken bent zonder een specifiek model voor ogen te hebben