Instructie van Rolex

Ik kwam deze ooit ergens tegen en vond het wel interessant om met jullie te delen. Hebben jullie ook vergelijkbare instructies dan is het misschien wel leuk om deze hierbij te plaatsen. Hebben jullie de onderste tips “simple regulating” ook al gebruikt en kloppen deze altijd?

7 likes

Dit papiertje hebben we hier al honderd keer gezien :grin:

Maar goed,

CD crown down is remmen.
CU cristal up is gas geven.

Dit werkt bij veel meer andere uurwerken ook zo.
Niet bij allemaal, pin mij er niet op vast.

2 likes

:white_check_mark: Dit is voor mij de enige draad die ik volg bij de automatische horloges.

Yup.

Hoe doe jij het met je blauwe Patek Nautilus?

2 likes

Nee.

P.S. Als iets het recht om vergeten te worden op het net verdient, is het dit papiertje :face_with_raised_eyebrow:

Dat heet natuurlijk gewoon een “blauwe Nautilus”, daar hoef je het merk niet bij te vermelden :wink:

Haha, die zie je hier niet meer Han. Knap dat dit meteen opgemerkt werd! Ikzelf had nogal eens mijn twijfels bij wat ik allemaal voorbij zag komen, maar weet nu dat hier adequaat op gereageerd wordt. Bravo! Jij was overigens de eerste! :+1::grinning:

1 like

Sorry, ik nog niet

1 like

Da snap ik :wink:

De Nautilus?

Hm. Zit geen horloge bij. Ik moet naar Patek zoeken wil ik 'm vinden. En mijn zoekgeschiedenis bevat plenty horloges. :slight_smile:

Ik laat ze stilvallen of ik draag ze. Mijn nachtkastje ligt vol boeken, seksspeeltjes en brillen, dus daar wil ik m’n horloge liever niet bij in de buurt hebben. Kortom: Ik weet het niet. Reguleren zou ik bij behoefte het liefst in samenhang met een beurt laten doen door een fatsoenlijke horlogemaker. :slight_smile:

Je weet dat dit een horlogeforum is, toch? :wink:

1 like