WUS:
http://forums.watchuseek.com/f74/before-bronze-there-brass-636157.html
.
Talk about Vintage look… Wooowzersss :}:~
Leuk, zouden ze allemaal nog te tracen zijn of ligt er ergens een op een zeebodem, in een doos op zolder, op een vuilnisstort, ergens in de sloot etc.
Eta?
Ziet er interessant uit, maar ik zou nooit een bronze sub willen.
Daarnaast, zoals Bert ook al zei, een ETA uurwerk?
Leuk, zouden ze allemaal nog te tracen zijn of
ligt er ergens een op een zeebodem, in een doos op
zolder, op een vuilnisstort, ergens in de sloot
etc.
Klopt… Er liggen wellicht nog hier en daar 'schatten- op zolder, in de kelder, … verborgen voor de liefhebber.
Onlangs heeft een kennis zo een heleboel min of meer zeldzame stripalbums gevonden.
Als iemand er interesse in heeft…
Gr. Glenn
Ziet er interessant uit, maar ik zou nooit een
bronze sub willen.
Daarnaast, zoals Bert ook al zei, een ETA uurwerk?
Het geen brons het is koper. Daar gaat je pols lekker van stinken ook. Zoals er verderop in het WUS draadje wordt opgemerkt heb ik ook grote twijfels bij de authenticiteit van het horloge. En een keramische bezel die niet draaibaar is voor een duikhorloge? Vreemd en nog vreemder dat ik er nog nooit over heb gelezen op Rolex fora. Dit zou dan namelijk een van de zeldzaamste en duurste Rolexen zijn. Verder is er helemaal niets te vinden op internet over dit model de RX16. De poster heeft geen bronvermelding. Nee ik geloof er niet in.
Wel een spannend verhaal! Grappig dat er een ETA inzit. Brass is idd koper; geen brons. Is hier nog een Rolex-gek die dit eens echt gaat uitzoeken:#?
Bestond dit uurwerk, ETA 2846-2, al in 1973 ?
groet,
Niels
Volgens mij klopt dat wel toch
Ik dacht dat rolex sinds 1990 zijn eigen uurwerken pas produceert?
Goed zo Niels (tu)
En wat zeker niet bestond was een Swiss made wijzerplaat met opgelegde rondjes. Ik geloof best in non matching materialen maar hier zit een 20 jaar tussen die ik eerst eens uitgelegd wil zien.
Voor mij is het een broodje aap (tu) maar wel bedankt voor het delen want het is interessant genoeg om het draadje te volgen.
Gr. Roel
Als het echt is vind ik em super vet! Maar goed, het is wel een erg mooi verhaal…
Gewoon iemand die een steam-punk Rolex heeft laten bouwen met/van een nepper?
f
a
k
e
Grappig. Technisch keramiek verwerkt in een bezel in de jaren 70?? Ik betwijfel het…
Ik heb gekeken op de site van ETA en op de bouwtekeningen staat als datum voor kaliber 2846 10-02-1986 frame for case, 16-04-1986 indications for dial en 02-05-1986 hand fitting heights. Als dit de ontwerpdata of ontwerpwijzigingen zijn hoe zit dat dan met het rouwjaar van die Rolex?
NicoB)-
De poster heeft al gezegd dat het een grap was… Mij maken ze niet gek.
Re: Before bronze, there was brass
A big nod to the doubters who are right.
This is a practical joke but I feel cruel not letting the truth out.
This is a one off replica that has been done very well.
Thanks mod for letting it linger a bit! LOL!
Nou, lekker dan…(
NicoB)-
De poster heeft al gezegd dat het een grap
was…Mij maken ze niet gek.
Re: Before bronze, there was brass
A big nod to the doubters who are right.
This is a practical joke but I feel cruel not
letting the truth out.
This is a one off replica that has been done very
well.
Thanks mod for letting it linger a bit! LOL!
Beetje vroeg voor 1 april, maar ik vind em wel geslaagd. (
Ik heb er een beetje een raar gevoel bij. Het feit dat hij er een heel verhaal omheen heeft verzonnen, en pas liet weten dat hij nep was nadat men aan hem begon te twijfelen, nee, heb niet het gevoel dat het helemaal klopt…