Interesse voor: "handleiding voor de uurwerkhersteller - Jendritzki" 3e editie?

dag

ik heb op marktplaats een kopie gekocht van “Handleiding voor de uurwerkhersteller” van Jendritzki. Het is een vertaling/uitgave van G. Faddegon, de 3e editie van de vertaling van Jendritzki’s bijbel. ( de 1e en 2e edities zijn vertaald door de Hoog en Baart, in 1962 en verder). 137 pagina’s. nog niet gelezen, dus inhoudelijk ga ik maar even op de historische recensies af.

De kopie is van behoorlijke kwaliteit, zo goed dat ik er nog wel een kopie van kan trekken. Misschien zijn er hier liefhebbers voor!

Ik kan het volgende doen bij voldoende belangstelling:

1. de rug eraf snijden en het boek inscannen en op scribd zetten. kan iedereen het zelf lezen en/of printen
  2. een kopie maken en opsturen.

kosten:

1. kost niets, (tenminste als er voldoende belangstelling voor is)
  2. kopie kost denk ik ca 10 EUR bij een paar setjes, incl. inlijmen (of losbladig, als je het liever in een klapper of zo doet.). opsturen 2 euro, dus samen 12 EUR.

levertijd:
in een week zou het wel moeten lukken allemaal.

laat maar weten of er belangstelling is, (en welke van de 2 opties je wil)

1 like

Interesse!

Laat de anderen maar beslissen.
Maar mijn voorkeur gaat naar scribd.
Daarna kan men nog zien of men het terug als boek wil.

Toch bedankt voor de inzet!

Zet mij maar bij de lijst ik hoor wel wat het wordt.

Groet Wijnand

Graag voor beide opties.

Vr.gr.,

Leo.

Leuk initiatief! Ben zelf wel geinteresseerd in de scribd variant.

kopie,zou ik wel waarderen.gr
john

Een goede kopie op scribd is nooit weg, dan kan je er mee doen wat je wil.
Lijkt me een goed idee.

Ik wil er ook wel 1, maakt niet uit welke.
Alvast bedankt voor de moeite.

Ruud.
Time is on my side.

super idee,
beide opties prima!
b.v.d.

Prima initiatief, via Scribd lijkt mij een goed plan. Ik doe mee.

rombo

Mijn beste,

Ik doe mee en heb geen voorkeur voor een bepaalde optie.
En bij deze:

BEDANKT!!

Coenraad, alias ‘Tissot62’

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Stony Schreef:

Ik kan het volgende doen bij voldoende
belangstelling:

1. de rug eraf snijden en het boek inscannen en op
    scribd zetten. kan iedereen het zelf lezen en/of
    printen
  2. een kopie maken en opsturen.

kosten:

1. kost niets, (tenminste als er voldoende
    belangstelling voor is)
  2. kopie kost denk ik ca 10 EUR bij een paar
    setjes, incl. inlijmen (of losbladig, als je het
    liever in een klapper of zo doet.). opsturen 2
    euro, dus samen 12 EUR.

levertijd:
in een week zou het wel moeten lukken allemaal.

juist, belangstelling genoeg merk ik!

ik scan deze week het boek in en plaats het op scribd. dan kan iedereen het zelf bekijken of evt. printen. ik publiceer de link in ieder geval hier.

diegenen die een geprinte versie door de PTT bezorgd willen krijgen kunnen mij PB’en met hun adresgegevens. dan krijgen ze van mij mijn adres en de betalingsgegevens. en na betaling stuur ik de kopie op.

zo, das dan weer geregeld. werk aan de winkel. laat de PB’s maar komen.

(maar jullie mogen natuurlijk nog steeds hier replyen hoe geweldig ik ben, wat een leuk initiatief dit is etc! :smiley: :smiley: )

Als je maar niet naast je schoenen gaat lopen:

Stony, je bent geweldig :~

Stony, … Je bent GEWELDIG !! (tu) :smiley:

Echt, ik vind dit soort initiatieven prachtig !

Immers, hoe meer mensen zich hier gaan interesseren voor -en verdiepen in- de échte horlogetechniek, hoe beter.

Het is niet enkel een grote meerwaarde voor onze gezamenlijke hobby, maar het maakt dit “brede” forum redelijk uniek in de wereld.

Ik ken weinig horlogefora waaraan zowel profs, doorwinterde en andere “liefhebbers” en ook “leken” aktief deelnemen en hun kennis zo enthousiast doorgeven aan alle leden en daar mogen we echt fier op zijn :slight_smile:

Met Vriendelijke Groeten,

Chris.

toppie initiatief

En ook ik vind het helemaal super!

het was een heel gedoe, maar het is uiteindelijk gelukt om het handboek in te scannen. de kopie bleek eignelijk net niet goed genoeg om een fatsoenlijke scan/kopie van te maken, dus de trukendoos moest open.

de scans en kopieen die ik verstuurd heb zijn een tikkeltje aan de grijze kant, anders liepen de plaatjes dicht. voor diegenen die willen printen: zorg voor een printer met een klein raster of groot grijswaardenbereik zoals kleurenlasers. met 600 dpi zwart/wit laserprinters lukt het met de plaatjes net niet. ik kreeg het beste resultaat met een kleurenlaser, daar heb ik uiteindelijk de kopieen op afgedrukt.

maar goed, genoeg geleuterd over printkwaliteit:

deel 1

deel 2

de twee pdf’s zijn samen 130 Mb, en dat bleek teveel van het goede voor scribd dus is het boek gesplitst. scans zijn grijswaarden, 300 dpi.
bij mijn origineel waren de even pagina’s flink geroteerd, en in de scans dus ook. slordig, maar het geheel is nog prima bruikbaar.

ik heb zelf het boek nog niet gelezen, maar bij voorbaat vermeld ik even dat ik geen verantwoordelijkheid neem voor evt. ombedwingbare drang bij jullie om dierbare horloges uit elkaar te schroeven tijdens het lezen van dit boek. ik kan alleen maar adviseren om jullie dierbare horloges voor het lezen in de kluis te doen en alvast een afgeschreven exemplaar achter de hand te houden :smiley: :smiley:

4 likes

Bedankt!

Hoi Stony,

Hartelijk dank voor het publiceren van de link!
Ik heb al eens snel door de pdf’s gebladert en het ziet er echt fantastisch uit!

Thanks!

Mijn beste Stony,

In de geest der ware vriendschap:

Mijn oprechte dank!!

Vrede en alle goeds,
Coenraad.

Orologio Signaturis Temporis.:wink: