International Watch Co. (IWC) - Lépine Grand Prix 1904

Hoi allemaal,

Ik zou graag iets meer informatie willen weten over het volgende zakhorloge (zie foto’s), Ik weet ondertussen dat het een IWC Lépine is, zilver, met case nummer 670060 en het uurwerk nummer 580136.

Op de achterkant van de kast zoals jullie kunnen zien op de foto staat “Grand Prix 1904” gegraveerd. Ik ben al een tijdje bezig om te begrijpen wat de eventuele waarde van het zakhorloge is, maar helaas nog geen success. Kan iemand mij iets meer vertellen over het horloge en/of mij een inschatting van de waarde geven?

Alvast bedankt.
Karel

!

1 like

Ik persoonlijk heb geen verstand van zakhorloges.
IWC is natuurlijk een grote naam met een zekere waarde.

Maar wat de kenners hier nodig hebben zijn meer foto’s met name van het uurwerk en binnenkant binnendeksel.

1 like

Deze vraag komt wel vaker voorbij hier. Er is niet veel vraag naar zakhorloges. Vaak is de emotionele waarde hoger als hij van een dierbaar iemand is geweest.
Meestal is zo een horloge ergens tussen de 50 en 100 euro waard. Deze is wel van IWC, dan zou de prijs wat hoger kunnen zijn . De missende seconde en de vlekken op de wijzerplaat (duidt op mogelijke vochtschade) kunnen daarentegen de prijs weer drukken.

1 like

Zie echt 1906.

Staat is niet best, wijzerplaat heeft behoorlijke barst in het emaille en de roestvlek van de uurwijzer voorspeld niet veel goeds.

Emotionele waarde kan hoger zijn dan de werkelijke waarde.

De man op het forum die het meest weet van dit soort dingen is @koen

1 like