Internet wordt Internot 8-)

Na echt jarenlang met veel plezier horloges te hebben gekocht en verkocht via internet gaat er bij mij de lol nu toch een beetje vanaf. :frowning:

Mijn laatste 2 aankopen waren echt rampzalig. Zogenaamd horloges met gewone gebruikssporen
ik wil niet weten wat die mensen voor werk of hobby’s hebben. Maar waarschijnlijk stratenmaker zonder hamer. Tjongejonge wat een butsen, krassen (ook in het glas) en wat ranzig zijn ze.

Een prachtige 47mm Zeno van een jaar oud, heel ranzig en een paar keer goed ergens tegenaan gestoten.

Tevens waren de laatste 2 Breitlings die ik via eBay heb gekocht fake’s, behalve de prijs. Wel foto’s van een originele bij de advertentie zetten. Gelukkig ga ik ze zelf altijd ophalen en daarom heeft het me afgezien van een ritje Duitsland niet veel gekost.

Vervolgens had ik onlangs nog 2 schakels gekocht voor een Breitling Navitimer band van 55 Euro per stuk. En natuurlijk worden de verkeerde opgestuurd. Vervolgens teruggestuurd en dan komen ze volgens de verkoper niet aan, terwijl ik het bewijs heb dat ze wel zijn aangekomen. De verkoper www.uhrentraeume.de reageert op geen enkele mail meer en als ik bel wordt ik heel bot te woord gestaan. TIP; Koop niets bij deze verkoper.

Ook wordt ik dan nog eens bestookt met mails van mensen die cheques willen sturen of willen betalen via escrow.

Pfffffffffff


Jammer dat je zulke negatieve ervaringen hebt met kopen via internet. Zelf koop ik niet veel via internet maar vind het wel elke keer weer spannend.

Hopenlijk laat je je niet helemaal ontmoedigen en is het de volgende keer wel raak!

Gerwin

ja is leuk en spannend dat kopen op bv ebay!

maar soms gaat het mis ,is mischien een idee om een topic te maken waarin we slechte ervaringen delen over ebay/internet verkopers,kunne we van elkaar leren !

ik koop altijd op ebay.de en heb goede ervaring er is 1 keer iets mis gegaan en dat was in nederland op ebay.nl
ik denk dat we goed moeten kijken naar de feedback en hopen dat de mens nog een beetje eerlijk is.

groet pajero

Over draagsporen heb ik ook bijna altijd een discussie achteraf. Vreselijk is dat. Maar verzamelaars en gewone mensen denken daar nou eenmaal anders anders over.
Zet over www.uhrentraeume.de anders even een post op “Ervaring met Verkoper”?

Ja, dat is nu net het frappante, uhrentraeume heeft 100% positieve stemmen op Ebay. Probleem is waarschijnlijk dat ik hem rechtstreeks via zijn winkel heb benaderd, dus kan ik geen feedback geven :frowning:

Waarschijnlijk handeld hij zijn zaken via Ebay netjes af, maar anders
 Overigens rekent hij minimaal 30 Euro verzendkosten, ook niet mis dacht ik zo.

Je mag je mening geven hoor.

Buiten ebay om neem je hoge risico, dat je krijgt geen kopersbescherming
service van ebay. Stel als iets fout gaan bij versturing, de horloge niet aankomen of bij ontvangst het horloge niet autentiek. Heb je geen bemiddelaar voor je de verkoper aansprakelijk stellen.

Over de verzending kosten, Ik weet niet van waar moet het horloge komen?
zit de verzekering erbij? register of express service? pakket met trace code die kan je de route volgens? dit speelt allemaal de rols mee voor de prijs bepalen. Maar je kan altijd vragen aan de verkoper.

groet.
Yuen Tai

Ik wil dus ook graag horloge kopen via www.watchdiscount.com maar zit te twijfelen over de betrouwbaarheid

wat zouden jullie doen?/
gr dirk

Recent nog een aankoop via internet gedaan. Bij Highstreet namelijk :slight_smile:
Komt mij als zeer betrouwbaar over zonder de beste man gesproken te hebben laat staan dat ik een horloge gezien heb en toch tevreden, moet je voorstellen hoe tevreden ik ben als ik het horloge binnen heb. Met andere woorden, het is en blijft aftasten of je niet te maken hebt met oplichters. Ik koop nooit iets op ebay, teveel vervuiling. Natuurlijk kun je een keer raak schieten, maar een risico is er altijd. Tot nu toe heb ik alleen software en een paar horloges gekocht op het internet en dat ging altijd goed.
Mijn 2 cent bijdrage.

Storm

Wat is er mis met betalen via Escrow?

Ik heb pas een Aquanautic voor mijn vrouw gekocht, bij een betrouwbare ebayer, heb via paypal betaald, maar heb toch wel een week onrustig geslapen als je vooruit een flink bedrag betaald en dan maar moet gaan zitten afwachten of er een pakje aankomt.

Het systeem via Escrow spreekt mij (als koper) meer aan. Helaas willen verkopers hier meestal niet aan meewerken.

Escrow is vooral voor verkopers riskant. Er zijn allerlei scams die hiermee worden uitgevoerd.
Komt er vaak op neer dat je denkt dat e.e.a. is gedekt en je verstuurt je artikel. Puntje bij paaltje blijk je toch je geld niet te krijgen.
Zoek maar eens op internet op de woorden escrow scam


Ik wilde nooit aan PayPal (via Ebay) maar vanwege een aankoop in Amerika van een groot bedrag moest ik wel. Ik moet toegeven dat het me ondanks de kosten wel goed bevalt, als koper dan, zeker qua gebruikersgemak. Misschien praat ik anders als ik een slechte ervaring heb, maar op zich is er, net als bij een creditcard, een garantie. Over escrow hoor ik idd weinig betrouwbare zaken.

Enkele weken geleden koop ik mijn eerste automatisch horloge, een Aristo Kunstflieger bij een shop die ik maar niet noem, het is toch al gebeurd. Tuurlijk kijk je daar naar uit, en toen de postbode kwam direct het pakje opengedaan. En dan zie je dit:

Jammer toch, al kan het zijn van een ruwe behandeling door de Post. Ik schrijf dan onmiddellijk terug naar die winkel en vraag ook of er eens naar het glas kan gekeken worden, want daar zit een vreemde “deuk” in aan de kant van de kroon. Na enkele weken komt het horloge terug, werkend, met gratis twee krassen omdat iemand is uitgeschoten tijdens het losdraaien van het achterdeksel en ook nog eens het originele glas wat niet perfect rond is. Het nadeel van Internet aankopen helaas


Is de dichtingsring of joint die niet goed op zijn plaats zat bij het dichtdraaien en daardoor ook beschadigt is en moet vervangen worden.
Bij duurdere merken wordt dit allemaal gecontroleerd en betaald :smiley:

Hoe sommige verkopers op Ebay aan een prachtige feedback-score komen en toch fout zijn?
Ik heb het laatste gewaagd om een zekere Aloha!!! een negatieve feedback te geven omdat hij neppertjes verkocht.
Kreeg ik direct meerdere e-mails vol dreigementen met advocaten en juridische procedures. Hij eiste dat ik die feedback introk. Omdat ik mijn geld nog terug moest krijgen, heb ik maar bakzeil gehaald.
Op die manier hecht ik weinig waarde meer aan een positieve feedback van xx%.

Minder snel ging het terugstorten van mijn geld trouwens. Die kreeg ik pas nadat ik op mijn beurt op een gegeven moent ging dreigen met een procedure bij Ebay en gerechtelijke stappen.

is simpel ,je kan toch gewoon iemand zijn account kopen.