De Portugieser Constant-Force Tourbillon
.

.

.

.
Eén groot nadeel, imho, is de grootte… 46 mm. !
mmmmm, bijzondere klokken inderdaad.
Ik DENK dat ik wel moet toegeven nu: hoe bijzonder die tourbillon horloge-technisch ook moge zijn, ik vind het een hele grote inbreuk maken op de integriteit van een wijzerplaat.
Zeker op deze wijzerplaat vraagt die tourbillon veel te veel aandacht - ik denk dat ik deze beker aan mij voorbij laat gaan (zelfs als kon ik maar 10% ervan betalen :-))
Ik ben met je eens dat het open venster voor de tourbi hier het geheel te druk maakt, jammer want verders…
(Véél) Te groot, te druk, totaal geen stijl of identiteit.
IWC is het de laatste jaren helemaal kwijt…
als je dan toch zoiets wilt zorg dan dat die tourbillion alleen aan de achterkant te bekijken is, verder natuurlijk totaal overbodig
Dat ben ik niet met je eens! Bijvoorbeeld de nieuwe introductie van de Da Vinci is wel degelijk een horloge waar nu al veel vraag naar is.
Of de opgefriste Portuguese series en de ingenieur is de oude ronde kastvorm.
Mocht je doelen op het feit dat de uurwerken geen manufactuur meer zijn geweest of van mindere kwaliteit dan vind ik dat wel een punt van aandacht, maar dat lijkt inmiddels opgelost te zijn…
Hoewel ik het vernuft van een tourbillon zeker kan waarderen, vind ik zo’n wijzerplaat toch ook maar niks.
Onafhankelijk van het feit dat ik me zo’n horloge nooit zou kunnen veroorloven natuurlijk
Niet mijn ding en lomp.
Ah weer een variant op een zakhorloge gok ik!
Maatje ‘vliegende schotel’.
Helaas wat groot maar wel een prachtig horloge. Uurwerk heeft een leuke afwerking
Inderdaad zeer onelegant die grootte.
waar is de elegantie van de 3714 naartoe?
Horloges met een “open hart” zie je hier op het forum sowieso niet veel voorbij komen.
Te onrustig voor de verzamelaars blijkbaar.
Ook niet mijn ding trouwens.
Kastvorm en wijzers vind ik wel mooi.
Drie in de pan.
Gewoon een lelijk ding.
De techniek is natuurlijk wel mooi maar, wat een wansmaak.
Er moet eigenlijk nog een dot slagroom en een kers op.
Ik kan me ook geen gelegenheid bedenken waarbij je dit horloge
met enig fatsoen kan dragen.
Nou…eentje dan
Achterkant is nog het mooiste en zelfs die valt tegen voor deze prijs.
Ik schop nu wellicht tegen heilige huisjes aan, maar ik vind een tourbillon op deze manier net zo lullig ogen als de gemiddelde Seiko Premier met zo’n misplaatst gat.
Een Portugieser mag er van mij zo uit zien:
Of in een speelse bui zo:
Uiteraard in diverse dial kleuren. Maar de bovengenoemde modellen zijn het voor mij niet.
Ze hadden van mij een flink stukje kleiner mogen zijn, maar ik vind het verder een mooi horloge.